Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 3627 ggr
Rita-S
2012-07-03 12:04

Rita's Julklappar

jag är på G! har köpt 4 klappar redan. En tänker jag inte skriva nåt om än då mottagarn kommer läsa denna tråden :P

Min minsta syster skall iaf få blant annat en plåt med muffinsformar i hjärtform med non-stick belägg, hon gillar baka muffinsar och dessa blir roliga då för hon.

Jag fyndade även fotoböcker på Åhlens till 30 kronor, så jag köpte en röd och en svart, planen är att fylla med bild och text och skänka till någon. Har inte riktig beslutat väm än.

Åhlens har även små "fylla i" böcker, Till min mamma, Till min pappa, Till dig, Till en kär vän och så vidare, dom är inte särskillt dyra och blir en uppskattat och trevlig liten present till någon man inte helt vet vad man skall hitta på. Om du inte vill ta dig pengarna att köpa en sån själv kan du även göra en egen, köp lite stelare svarta ark, eller annan färg i och för sig, håla massor, bind i hop med sidenband och sätt i gång att fylla i om första minnet, goda minner, största skrattet, goda egenskaper, ritningar, bilder, kort och annat du vill ge någon.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
MissInAction
2012-07-11 11:30
#1

Haha, du är verkligen ute i god tid! Måste kännas skönt Skrattande

Bra tips med att göra en egen fylla i-bok!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2012-07-11 11:47
#2

japp, det är skönt att redan ha börjat :) Så kan man i god tid fullföra alla projekt man har fått sig före att göra!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2012-07-11 11:49
#3

Absolut! Åh jag vill också börja Skrattande Men vi bor otroligt trångt och jag har inte plats för julklappar. Förhoppningsvis kommer vi att flytta innan jul också, så jag avvaktar ett tag till!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2012-07-17 10:49
#4

Men du kan ju börja med handarbeten redan nu? :)

jag skall sticka en stickpinne/virkenåls-ficka, en sådan med fickor i olika storlekar så man kan förvara stikkpinnor och virkenålar, sen rulla i hop och knyta runt :) Skall dock inte säga mer om den då den som skall få faktisk finns här på iFokus och man vet aldrig om h*n råkar halka in hit ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-08-09 09:24
#5

Nu skall jag inhandla det som behövs för mitt första forsök på att brygga mjöd :) Skall ha hem humle och mjödört, sen honung och alla övriga kryddor har jag! Hoho detta blir spännande!

Allt skall nog inte bli julklapp, skall nog behålla litet själv, men jag vet några som skulle bli jätteglada för en flaska i julklapp sen ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-08-29 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Något av dessa kanske blir en trevlig present åt någon? Fyndade dessa i dag. :) Tänker behålla en själv iaf, men två kan jag nog ge bort till någon!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2012-09-08 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Denna jobbar jag med nu! En kombinerat julstrumpa och adventskalender i ett!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-09-10 22:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Okej här fattas bara att tova den och ringarna :) Färdigstickad och alla tråder är fäste, samt jag har gjort hämpan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
2012-09-11 13:55
#9

Vad snygg!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

TerriZue
2012-09-11 14:47
#10

Önskar jag kunde sticka så… :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2012-09-11 19:27
#11

#10 det är faktisk inte så svårt, du behöver kunne sticka räta och aviga masker, samt lägga upp, öka och minska :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2012-09-14 11:55
#12

Jag får göra ett försök då. :) Jag har stickat lite förut men det var vääääldigt länge sen och jag kommer ärligt talat inte ihåg om jag stickade aviga maskor.

Det ska säkert gå vägen.. kan man lära sig göra bomber via internet ska jag säkert lyckas lära mig att sticka genom att använda internet. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2012-09-14 13:34
#13

Jag gör egen tråd om stickningstipps!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2012-09-17 21:12
#14

mormor till en kompis skall flytta från sin gård, och hon sa hon var nästan säker dom hade en svart sopsäck full av korgar! Om den fanns kvar skulle jag få alla! Prata om att ha tur! Om jag har ännu mer tur finns dom även kvar så jag får dom, då finns det många fina julklappar där!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2012-09-18 08:49
#15

Håller med, det kan man kalla tur! Korgar är ju jättesvårt att få tag i och de kostar skjortan!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

dragonstar
2012-09-18 12:43
#16

Vilken tur du har!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
2012-11-02 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Två till, klara för att tovas och sen skall jag sy på ringar! :D Alla tre skall bli julklappar! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-11-04 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

tre stycken strumpor, tovade och med ringar på, färdiga! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-11-04 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Närbild på mönster och ringarna! ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-11-09 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En halsduk till en kompis!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2012-11-09 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Endast räta och aviga maskor! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2012-11-09 21:32
#22

#20 och #21
Åh vad mysig!! Jättefin Skrattande
Jag måste lära mig sticka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2012-11-10 00:17
#23

Det är inte så svårt :) För att få till enklaste halsduken där du stickar räta och aviga: lägg upp fyra och fyra maskor tills du är nöjd med bredden på halsduken :) Sen stickar du två räta, sen två aviga.

Om du lägger upp fyra och fyra masker kommer du alltid avsluta med två aviga masker, vilket betyder att du alltid börjar med två räta masker så behöver du inte tänka efter vad du skall inleda med ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2012-11-10 00:21
#24

Hahhahahaha! Rita du är så söt! Kyss
Jag har ingen aning om vad du pratar om! Det här är rena grekiskan för mig! Jag har provat sticka någon gång när jag bodde hemma, för kanske 18-20 år sen eller nåt?? Det minns jag inte mycket av. Minns att jag var superkoncentrerad för att jag skulle kunna göra rätt. 
Och mormor satt och kollade på TV medan hon stickade….. mamma gör likadant Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2012-11-10 00:54
#25

Fast det är för att man har fått känslan av hur man stickar räta och aviga maskor inn i ryggmärgen :) Det är sånt som kommer med tiden. I början när jag stickade satt jag med och nistirrade ner i maskorna!

Här har du stickningsskolan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2012-11-10 11:54
#26

Åh, kul att det finns stickningsskola på YT! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2012-11-21 13:16
#27

Om allt går vägen i kväll skall jag börja si ammingskudde i kväll, som jag sen skall ge bort i "julklapp som får öppnas för tidigt" till två jag känner :) Båda får bebis under december månad!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2012-11-25 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Julgodishögen i all sin prakt ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
2012-11-25 15:57
#29

Mums! vill ha !

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
2012-11-25 16:18
#30

det har jag fått fler kommentarer från folk som säger ungefär lika :P Jag är grymt nöjd med årets godishög!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2012-11-25 21:21
#31

Ser fantastiskt ut Rita! :)

Hur får du det att hålla till jul, var förvarar du det? Jag har problem med knäcken till exempel, den blir alltid rinnig och vattnig om den får stå för länge. =/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2012-11-25 21:51
#32

jag har inte märkt så mycket problem med det faktisk.. knäcken vet jag inte, jag förvarar den i kylen eller på terassen i frysgrader, allt annat godis står på terassen i glassburkar så det är konstant fuktighet eller brist på sådan bara :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2012-11-26 08:07
#33

Hmm.. Tja, jag får helt enkelt hålla tummarna för att min knäck håller sig bra. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2012-11-28 18:47
#34

I dag eller i morgon går dom första julkorten och ett par julklappar i väg med posten! DOm är ju klara så varför inte typ :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
carsbo
2012-12-03 18:22
#35

#28 wow, vad är allting? ischoklad och knäck ser jag men sen räcker inte julgodis kunskapen Glad

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Rita-S
2012-12-03 20:07
#36

Okej tar det kronologisk! :D
Bakersta raden:
Övest till vänster i största skålen: Chockladrispuffar utan nötter. Höger om den rispuffar med hasselnöttschocklad. Sen två slutna burkar med marshmallow och risgodis. 
Raden framföre: Till vänster snöbollar och höger en öppnad burk marshmallow och risgodis. 
Framföre där: Stora skålen är ischocklad :) Liten rund kakeburk med vitchocklad och limefudge, och gul fyrkantig burk med gräddkola.
Sen fyrkantig burk med rosa något är "rum-kyssar", sen kommer fyrkantig burk med hasselnött och russins-chocklad, sen en glassburk med mintkyssar i grönt.
Sista raden är största skålen med bränd knäck, sen en  fyrkantig burk med vanlig knäck, sen sitronkyssar och sist vaniljkyssar. 
Marsipanen kom inte med på bilden men vi hade det med. Hemgjort marsipan vanlig, med röd och grön färg samt några doppad i smält chocklad! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

carsbo
2012-12-03 20:26
#37

jag dör det ser så gott ut Skrattande är snöbollarna svåra o göra?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Rita-S
2012-12-03 20:43
#38

nej inte särskillt, men man får vara lite varsam när man smälter den vita chockladen :) Den bränns vid lätt så man måste ha mycket låg värme :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: