Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2411 ggr
WinterPrince
6/12/12, 9:05 AM

Min julklappstråd 2012

Jag har redan börjat fundera på året julklappar och tänkte hålla mig i en tråd, där jag kan uppdatera allt eftersom. Det lär säkert bli några ändringar längs vägen :)

Jag har 10 personer att ge klappar till:

Brorson, nästan 2år.

Syster, 27 år, gillar träning, shopping, gillar inte hemgjorda klappar

Bror, 30 år, händig, ska åka vasaloppet, föredrar klappar med användning

Svägerska, 32 år, pysslig, gillar inredning, tycker om hemgjorda klappar

"Svåger", 33 år, känner honom knappt, målare, fotboll, golf, träning. användbar klapp

Pappa, 56 år, har önskat sig en jättedyr skruvdragare, händig, användbara klappar, massör, ok med hemgjorda klappar

Mamma, 56 år, stressad, gillar språk, vill träna men "hinner" inte, uppskattar hemgjorda klappar

Mormor, handarbetar, löser korsord, typ diabetiker, gröna fingrar, gillar hemgjorda klappar

Morfar, klagande, har ont lite överallt, tidigare händig och med gröna fingrar, men orkar inte längre, fotbollsintresserad

Farmor, vill alltid ha kakor för hon kan inte baka själv längre.

Annons:
WinterPrince
6/12/12, 9:13 AM
#1

Brorson: Hemmagjord Playdoh-lera. Ett par färger till jul och ett par till hans födelsedag i början av januari. Har börjat spara på burkar att ha leran i.

Syster:

Bror:

Svägerska: Hemgjord saft, Körsbärssaft m vanilj och apelsinsaft m nejlikor.

"Svåger": Funderar på en egendesignad kaffekopp, med något roligt motiv på t ex målar, golfare eller fotboll

Pappa: Hemmagjord massageolja?

Mamma: Nyttig müsli, med gojibär som hon älskar.

Mormor: Krukbröd? Alt göra ett korsstygns-mönster på något bra motiv.

Morfar:

Farmor: Drömmar, brysselkex, Shackrutor

Kom gärna med förslag!

WinterPrince
6/15/12, 10:29 AM
#2

Jag tror jag kommit på något till syrran. Jag skulle själv inte uppskatta det, men vi är så väldigt olika, så jag tror hon skulle göra det. Ett presentkort på make-up-rådgivning hos Face Sthlm.

Rita-S
6/15/12, 2:58 PM
#3

Skal sätta mig ner och klura litet sen :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
7/12/12, 9:01 AM
#4

Delar av första julklappen inhandlad! Hittade Gojibär och pumpakärnor i affären sist, och med den långa hållbarheten så passade jag på att köpa hem det redan.

Funderar vidare på vad brorsan och morfar ska få, funderar på om dom också kan få en egenmålad kaffemugg med passande motiv. Frågan är bara vilka motiv?

WinterPrince
8/25/12, 11:11 AM
#5

Nu har julklappsgörandet börjat! Det blev ingen körsbärssaft för jag låg skadad när dom var mogna för att plockas. Istället blir det en rosa lemonad som nu står och drar till imorgon.. Jag har också bestämt hur svågerns kaffemugg ska se ut. Det blir en utan öra där färg ska rinna över kanten så det ser ut lite som en målarburk. Mormor har jag fått tänka om lite. Mamma trodde att hon skulle få svårt att kunna se och följa korsstygnsmönstret. Så funderar på något med korsord istället. Ett Lexikon eller en prenumeration på en korsordstidning. Till morfar har jag en idé om att skriva ut ett släktträd som han kan fylla i. Skulle gärna hitta ett lite finare block också för att inspirera honom att skriva typ memoarer. Han har levt ett mycket spännande liv som jag skulle vilja bevara åtminstone inom familjen. Då är det bara min älskade bror kvar…

WinterPrince
11/26/12, 7:07 AM
#6

Nu är alla julklapparna spikade. Vissa kan förstås fortfarande ändras, men många är redan klara. Andra är mer sista-minuten-klappar.

Brorson: Hemmagjord Playdoh-lera. Ett par färger till jul och ett par till hans födelsedag i början av januari. Har börjat spara på burkar att ha leran i.

Syster: Make-Up-rådgivning. KLAR!

Bror: Grillförkläde med flames på. Nästan klar….

Svägerska: Hemgjord saft, KörsbäRosa lemonad och apelsinsaft m nejlikor. KLAR!

"Svåger": Egendesignad kaffekopp KLAR!

Pappa: Hemmagjord massageolja

Mamma: Nyttig müsli, med gojibär som hon älskar.

Mormor: Egenmålad brevlåda KLAR!

Morfar: Släktträd + Anteckningsbok KLAR!

Farmor: Drömmar. Ska bakas i helgen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: