Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1704 ggr
Grodan
4/1/12, 11:26 PM

blir det någon jul 2012?

Jorden går under december 2012, det vet ni va?

Så det blir ingen jul.

Detta enligt Michel de Nostredame, mayaindianers kalender och flera andra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
4/1/12, 11:26 PM
#1

Kryssade självklart i "Nej, det blir ingen jul i år, jorden går ju under"

hehe Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rita-S
4/1/12, 11:30 PM
#2

strunt, jag är optimist och anser att självklart blir det jul, något annat är ju otänkbart för en julfantast som jag! 
Särskillt nu som mamsen håller på för att flytta hit så vi kan julpyssla tillsammans! Förvånad

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Grodan
4/1/12, 11:37 PM
#3

LOL… hehe… jag tror inte heller på det, men kryssade i "Nej, det blir ingen jul i år, jorden går ju under" ändå… det är ju första aprilSkrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alex
4/1/12, 11:45 PM
#4

Fast Mayaindianerna har ju aldrig förutspått att jorden ska gå under. Det är ju bara nåt man "hittat på" i efterhand. Deras kalender slutar egentligen inte då heller som ofta sägs, det enda som förutspått är att det är början på en ny era. Det ska ske någon stor förändring (ute i rymden, hela deras kalender bygger ju på astronomiska och matematiska beräkningar) och det är inget som säger att det ens påverkar oss något större, och förändringen kan lika gärna vara något positivt. Tycker det är lite synd att det hela ändrats om till att bli jordens undergång, för de flesta såna antaganden kommer ju i grunden från Mayaindianerna (och där med är helt falskt).

Så ja, jag tror helt klart att vi får en jul 2012 också. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Grodan
4/1/12, 11:58 PM
#5

#4 stämmer, men jag tyckte det var skoj att dra in lite fler än bara Nostradamus (skrev fel först också… lol)… orkade itne vara korrekt och skriva så mkt… ville bara stöka lite Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mariatingsund
4/3/12, 4:50 PM
#6

Tänk om vi hade grävt ner oss själva varje gång någon spådde jordens undergång. Men åt andra sidan, så hade man kunnat samla sig och leva varje dag som om det var det sista, kontakta nära o kära, vara snäll, givmild, ifall det finns helvete, heheheTungan ute

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Rita-S
4/3/12, 4:51 PM
#7

men detta är vi ju alltid, hela tiden, eller hur? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mariatingsund
4/3/12, 5:37 PM
#8

Ja, självklart :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Grodan
4/3/12, 11:34 PM
#9

Haha, det kostar på att ge och ge också… man måste samla kraft mellan allt givande…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

korseett
4/6/12, 6:23 AM
#10

egentligen vet man ju inte orsaken till att kalendern slutar att räkna- De Kanske bara tröttnade och började på nåt annat, Eller så var det nån kung som sa att hallå killar- sluta med det där nu för jag lever inte så längeGlad

Rita-S
4/6/12, 10:14 AM
#11

sen kanske dom gömte dom andra kalenderna.. "låt oss ge eftertiden en rejäl chock nu hihi låt oss gömma dom andra" :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mitralis
4/19/12, 5:33 PM
#12

Jag klickade att jag ska googlea, måste ju rota i saken Glad



Emo
6/1/12, 5:26 PM
#13

Citat från #4: "……Det ska ske någon stor förändring…."

Det blir kanske så att jultomten byter till snöskoter. Skrattande

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Annisangel
6/7/12, 7:44 AM
#14

Mmen vet ni vad?? Nu har dom hittat en grotta under jord som visar att världen fortsätter även efter december!!!! Så JULA på go vänner!! God jul!!! Puss

Många Goa Kramar

Annisangel

Rita-S
6/7/12, 8:37 AM
#15

hoho du ser! Saved by the bell!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
7/11/12, 10:10 AM
#16

Gansla pinsamt att folk fortsätter med sina domedagsprofetior efter så många bakslag.. Jag kan inte förstå att det faktiskt finns folk som går på dem gång efter gång och får panik över att allting snart tar slut (påstår inte att några såna finns just här inne men man hör och läser en hel del).

Seriöst.. vi kan inte ens med 100% säkerhet fastslå vad det kommer kunna bli för väder i morgon, hur…hur, hur skulle vi överhuvud taget kunna ha en chans att förutse jordens undergång till ett specifikt datum? :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
7/11/12, 11:06 AM
#17

dom har ju tydligen mer 'kvalifierat hjälp' på sin sida, dessa som spår världens undergång? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[stblues35]
7/11/12, 6:08 PM
#18

Äsch om världen går under..vad ska man göra egentligen? Springa och gömma sig i en grotta? Tror inte riktigt det funkar ändå..men varför få panik?? Vi sitter där vi sitter iaf..

[GIKmio]
7/11/12, 6:36 PM
#19

Det blir jul i år också och nästa år också för den delen. Hoppas på en vit och kall jul som för två år sedan.

Rita-S
7/11/12, 6:55 PM
#20

#19 det vore bra :D Det behöver inte vara 30 kalla direkt, räcker lagom bra med 10 kalla, bara så snön inte försvinner :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[Momiji]
7/11/12, 8:27 PM
#21

Klart det blir jul, jag har ju börjat planera för hur min julgran ska se ut Glad

wolfgirl82
7/19/12, 11:59 AM
#22

Självklart blir det jul även i år. :) Nu när vi äntligen fått köpt hus och flyttat in så har jag så mkt pyssel jag kan börja med sen i höst *LÄNGTAR*

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annisangel
7/20/12, 8:44 AM
#23

ÅH, ska också flytta till större nu 1:a augusti och jag längtar redan till att pynta till den underbara julen!!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: