Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1521 ggr
Rita-S
12/27/11, 7:40 AM

Julstorm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagmar hälsade på hos oss juldagen och natten till annan juldag. Det såg ut som detta överallt, kryllade av träd som blåste omkull under natten. En diger gran missade stallet till min häst med bara nån meter berättade dom för mig, den tog med sig massor av fönster på byggnaden över i stället. Jag fick åka slalom ner till gävle på E4an pga träd och grenar som ännu låg i vägbanan. Vägverket jobbade nog för fullt för att rensa upp efter Dagmar!

Och när vi dragit andan och återhämtat oss från Dagmar så blåste hennes syster inn under kvällen i går. Jaja. Jag skall inte gnälla för mycket, det gick bra med hästen, och det ända jag förlorade var en stor lykta och en stor blomkruka som blåste omkull. Inte mycket att gråta över. Och det ger mig en ursäkt att önska mig en ny lykta till nästa år Cool

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
TerriZue
12/27/11, 10:09 AM
#1

Oj, oj! Ja, här blåser det som bara den fortfarande. Inga större katastrofer tror jag har inträffat, några träd har väl blåst omkull men inte jättemånga, så det har nog varit mildare här. Jag är dock lite orolig att jag ska blåsa bort när jag beger mig ut i blåsten idag. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[TheoA]
12/27/11, 1:00 PM
#2

Vi har 2 nockpannor på taket som håller på att blåsa bort, de står upp…

Upp till toppen
Annons: