Annons:
Etikettgodis
Läst 3208 ggr
dragonstar
12/13/11, 8:41 PM

Göra eget godis?

Sitter och funderar vad för bakning och godis jag kan göra. köpte idag en rulle mandelmassa som ajg tänkte rulla till små kulor och doppa i choklad.

Men vad mer kan man göra?

Snälla tippsa om vad ajg kan göra mer. Har gjort knäck bakat bullar och ltie småkakor men vad mer kan jag göra och ha att bjuda på ?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Frida
12/13/11, 8:47 PM
#1

Chokladtryffel, fudge, polkagrisar (lite klurigt men går att göra själv), marmelad (godiset, inte "pålägget"), gelégodis, pepparkakor, lussebullar… Finns en massa roliga saker att göra, en julstubbe som dessert kanske?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

dragonstar
12/13/11, 9:29 PM
#2

Tack för ideeerna.

Lussebullar och lussekatter samt valniga bullar och kakor har jag bakat.

Men vill gärna ha något godis att bljuda på mer än knäck.

Marmeladgodis har jag tänkt göra men vet inte vad för recept jag ska följa. har alldrig gjort det förut.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
12/14/11, 7:08 AM
#3

mintkyssar kan du göra :) KOlla gärna under kategorien "recept - godis" på vänstersidan här (rulla lite längre ner så ser du kategorierna) så hittar du massor med tips!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

vinteralvan
12/14/11, 10:37 AM
#4

Rostade mandlar som man trycker in i en bit nogat och rullar i en blandning av 50/50 kanel och kakao.

Simonson
12/16/11, 12:11 PM
#5

Jag brukar köpa katrinplommon och torkade aprikoser. Smälter mörk choklad, tilsätter lite smör och dopar frukten i chokladen. Kanongott tycker jag.

Upp till toppen
Annons: