Annons:
Etikettprathörnan
Läst 4332 ggr
Gunlog
2011-12-11 22:13

Jag har bestämt mig...

Jag har länge funderat på den ene eller den andre, men nu har jag bestämt mig:

Det blir denna

Gå in på länken och klicka på inspirationsbilder, så förstår ni…

Detta är jul för mig…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Frida
2011-12-11 22:45
#1

Ett mycket bra val! Jag har själv alla förrätts-, huvudrätts- och djupa tallrikar plus trevånings kakfat och ljusstakar. Vill väldigt gärna ha fler men det rymms inte i budgeten just nu. Det är synd bara att det inte är jul oftare så jag får ta fram dessa fina konstverk.

Ett tips från mig är att kolla Tradera. Härom veckan fanns det massa delar och hela serviser för betydligt billigare pris än vad Fyrklövern säljer dem.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Gunlog
2011-12-11 23:03
#2

Jag väntar tills nästa sommar. Då får jag alltid erbjudande i brevlådan om att köpa matservisen för 1600. De har haft det erbjudandet i några år nu. Resten kan man köpa på Tradera om man inte får ett bra erbjudande från Fyrklövern… Jag har tittat på serviserna i många år nu. Men, det blir Disney. Jag tänker på när jag lever på livets höst, då man kanske har barnbarn också. Vilken fröjd att få servera med denna. *SUCK!* (Drömmer mig bort som Pluto gör på julafton)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

TerriZue
2011-12-12 09:10
#3

Herregud! Jag blir grymt avundsjuk! Har tittat på just den servisen hur länge som helst, skulle så gärna köpa den men hjälp vad dyrt det är. Helt underbat, jag är glad för din skull. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Gunlog
2011-12-12 09:36
#4

Ja, jag har tittat länge. De hade en till innan, tror jag. Barnens jul hette den väl?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

TerriZue
2011-12-12 13:15
#5

Jag vet inte säkert men det låter lite bekant.

Jag har två tallrikar och två assietter (stavning?) från "Gammaldags jul" som jag fick av mormor för något år sedan. De är väldigt fina de också men jag vill verkligen ha "Disney jul". Min syster är dock mer förtjust i "Gammaldags jul" så i framtiden kommer hon få mina tallrikar och börja samla på sig den servisen och jag börjar jätteprojektet att samla på mig "Disney jul"

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Frida
2011-12-12 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tänkte att jag kunde visa en bild från förra julafton. Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
korseett
2011-12-12 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

den var fin

Jag har själv en servis från Rörstrand som heter Tomtejul. Den har de givetvis slutat att tillverka så det blir till att kolla auktionssajter och påplatsauktioner

Gunlog
2011-12-13 17:37
#8

OJ! Så fina foton! Det ser riktigt juligt ut!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

vinteralvan
2011-12-14 10:35
#9

Jag har också Disney servisen. Mycket nöjd, det bir alltid så fint och barnen tycket det är så roligt att ha sina favoritfigurer på sin tallrik.

Rita-S
2011-12-14 11:09
#10

jag har bara kaffeserice till julen, med små julkurvar och sådan :/ Inget julservice till middag.. men jag har mitt fina porslinsservice som jag och gubben ärvde efter hans mormor och gammalmoster iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-12-14 12:26
#11

Jag har en gammal tjeckisk servis från tidigt 40-tal med blommor på.

Vi använder den aldrig. Speciellt inte till julen. Jag använde den något år, men jag har en servis som är modern, så den känns lite bättre. Varför vet jag inte.

Men, denna Disney gör julen total, om ni förstår mig.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2011-12-14 14:05
#12

Gubben kommer bli galen om jag köper middagsservice med julmotiv Skäms

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-12-14 14:35
#13

Min också, men vilken min när det plötsligt står den julservis på bordet! Flört

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Rita-S
2011-12-14 14:42
#14

Ja du det skiter gubben fullkomligt i, tallriken skall vara stor nog och med plats för julmiddagen, sen om den enbart är vit eller svart, mönstrad eller inte skiter han i.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-12-14 19:57
#15

Hahaha! Nej, det gör ju inte min. Om jag frågar honom om vi ska köpa en julservis så säger han "aldrig i livet". Om han får reda på att jag samlar en så säger han "så onödig du är som slänger ut så mycket pengar på några tallrikar". Om jag däremot smyger tillräckligt länge och plötsligt har dukat upp med denna servis kommer han att säga ett ord: "woooow" med mycket små bokstäver, och sedan tacka mig för att jag gör så juligt. Sådan är han.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2011-12-14 20:08
#16

lyckans ost du!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-12-14 22:56
#17

Ha! Vi kan byta för en dag…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: