Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2545 ggr
Elvis The Rabbit
2011-12-08 20:03

Julklappstips?

Hej!

Det är ju snart jul, men jag har inte fixat en enda julklapp… Behöver tipps om vad jag ska je till typ farmor, farfar, mormor, morfar, mamma, pappa, tja typ hela släkten. Jag brukar göra engna julklappar tex. virka eller pyssla.

/Johanna

<3 Dreams don't turn to dust <3

Annons:
Rita-S
2011-12-09 10:54
#1

Om dina mor och farförälder gillar att dricka kaffe kan du ju få tag på en snygg kaffeburk, fixa något gott kaffe och ha uppi. Sen kan du ju baka kanelskorpor eller saffrans-skorpor, lägga i en påse brevid, och vips har du en fin och lätt julklapp! Burkar kan man ju få tag på via loppis och annat, annars kan du köpa fin glaskruka och måla på något med glasfärg, och binda snyggt tyg över locket med fint band.

Till din mamma och pappa kan du ju virka ett gäng med små hjärtan som man kan hänga i Julgranen? Du ka även virka lite större hjärtan som man kan ställa kaffemuggar på :)

Vilka som är "hela släkten" blir svårt att gissa, har du syskon? hur många och hur gamla?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Elvis The Rabbit
2011-12-09 17:15
#2

Tack för tipsen! Ska nog köpa en burk och fulla med kaffe och baka något det vill nog mormor ha :)

Jag har en bror och en syster. Bror:15 år och han är typ intresserad utav dator och sånt. Min syster är 17 och tja.. typ jillar kläder och sånt. Ska kolla lite på lagerhouse (en affär med många bra roliga grejjor) där borde jag nog hitta något.Skrattande

<3 Dreams don't turn to dust <3

Rita-S
2011-12-09 17:52
#3

Din brorsa kan ju få något du har gjort själv (något godis kanske? ) och ett presentkort på någotn spelaffär som cdon.com eller nåt?

Din syster kanske du kan sticka leggings ( har ju blivit jättepoppis igen ) och kanske även nåt presentkort på en klädsaffär?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2011-12-09 17:53
#4

övriga familjmedlemmar…

Vi brukade köpa bok med korsord till ena fastern för hon älskade lösa korsord, min manns farfar älskade sudoku så då köpte vi bok med det till han.. kanske kolla litet om dom läser mycket? Abonement på en tidning eller ett magasin dom gillar?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

martdat
2011-12-10 13:05
#5

min dotter har gjort hemma jorda badbomber till de som har badkar, vet dock inte vad det kostar att göra, hon gjorde det på skolan,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Elvis The Rabbit
2011-12-10 22:06
#6

Låter kul borde prova Skrattande

<3 Dreams don't turn to dust <3

Annons:
[Em_I_Am]
2011-12-11 16:07
#7

I år har vi bara råd att ge min son en lite dyrare julklapp och någon mindre. Sen får resten av släkten små julklappar för ett par hundringar var. Kanske inte är så "bara" med 200kr beroende på hur ens ekonomi är eller hur ung man är.

Igår handlade vi iaf julkappar o jag kan skriva upp vad vi köpte så kanske det kan inspirera till något iaf :)

Min mamma: En bra bok och doftljus

Min mammas man: Önskade också en bok (Zlatans nya för 199kr)

Min bror: 3 flätade läderarmband i olika tjocklekar så att han kan kombinera dom som han vill från the KJ Store

Min son (fyller nio) får ett stort o dyrt lego-paket men även en sjal/scarfs (typ palestina) men med snygga tatto-mönster på. Påminner om Ed Hardy-motiv. Han gillar att sno en sån runt halsen istället för vanlig tråkig halsduk.

Sambons mamma: Halsband från Kicks och ett par örhängen från annan smyckebutik.

Sambons pappa: Önskade sig ett underställ vilket han fick. Va supererbjudande på Intersport, ta 2 betala för 1. Så vi fick både underställströja och byxor men betalade bara tröjan :)

Sambons syster: Ska flytta hemifrån och är glutenallergiker. Så hon får en receptbok på glutenfri mat och en fin necessär från Kicks.

Sambons lillebror: Önskade sig bara pengar så han får ett fint kort med pengar i.

Sambons storebror: 3 fina te-burkar och två muggar.

parsley
2011-12-12 20:24
#8

Kolla gärna på textilhantverk i fokus om du vill ha tips på handarbetsjulklappar.

Elvis The Rabbit
2011-12-12 21:19
#9

Tack allihopa! Skrattande

<3 Dreams don't turn to dust <3

Upp till toppen
Annons: