Annons:
Etikettdryck
Läst 2689 ggr
elinkristina
2011-11-21 20:44

GLÖGGRECEPT, TACK!

åååh, ska ge bort en julkorg i julklapp till mormor och morfar, saffransskorpor, marmelad - och så tänkte jag göra glögg. finns dock ett problem, har inget bra recept. skulle gärna vilja göra någon "speciell" glögg, alltså inte vanlig med bara "glöggsmak" om ni fattar? :b var sugen på att göra blåbärsglögg, men då skulle man ha blåbärssaft i och det fanns inte på affärn här. så - HJÄLP MIG! tack! ;)

Annons:
dragonstar
2011-11-21 21:42
#1

lämmnar ett avtryck här!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
2011-11-21 21:44
#2

min saftglögg finns under recept - dryck på vänstersidan här :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

elinkristina
2011-11-22 11:59
#3

ja jag såg den, men smakar inte den typ som "vanlig" glögg? :b

Rita-S
2011-11-22 12:13
#4

Den smakar det du kryddar den att smaka, och ut från den saften du stoppar i :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

elinkristina
2011-11-22 13:21
#5

okej :b är så jäkla dålig på att improvisera när det gäller saker jag aldrig gjort förut :b men saften och juicen i ditt recept, ska dom vara utblandade eller koncentrerat?

WinterPrince
2011-11-22 14:26
#6

Kanske kan du göra egen blåbärssaft och skicka med en flaska sådan också? Blåbär finns i frysdisken.

Annons:
Rita-S
2011-11-22 15:04
#7

utblandat är det tänkt :) Svart vinbärsaft så smakar det glöggglögg, men om du byter med blåbärssaft får du ju blåbärs"glögg" utav det i stället :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: