Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 11367 ggr
FruThea
2011-11-17 13:09

Present till svärföräldrarna?

Äntligen! Har letar som en toka efter ett forum där man kan skriva om presenter och så hittade jag julen, perfekt! :)

Har lite funderingar på vad man ska ge svärmor i present, hade en tanke på kanske presentkort på spabehandling och en burk med något hemmagjort bakverk? Vad tror ni om det? Jag gav det till min mamma i födelsedagspresent och hon tyckte jätte mycket om det.

Men grejen är den att den behandling jag just nu tittar på innehåller ordet "anti age", ses det som en förolämpning eller tror ni hon kan ta det med en nypa salt? Det är klar att det är lite svårt för er att svara på då ni inte känner henne, men haha, vad hade ni själva tyckt? :-)

Och sen svärfar, har inte en aning vad jag ska ge honom, det är alldeles för svårt! Vad skulle ni ge?

Ha en fin dag,

FruThea

Annons:
dragonstar
2011-11-17 13:39
#1

EHmbakat går ju till både man som kvinna =) Något han gillar kanske kaffe? oliak kaffesorter i en fin burk.

Godis går alltid hemm här, Annars saker som glädjer dom som ett par funkar ju =)

Har dom badkar ka nju ett Badsätt vara något.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

FruThea
2011-11-18 12:38
#2

Ja det har du ju givetvis rätt i, bakning är nog uppskattat hos alla förutom de som inte kan äta gluten, nästan alla andra i alla fall. Flört

Det är sant, kanske man istället ska försöka hitta något för par, alltid trevligt att få umgås tillsammans. Ska forska vidare i detta. Tack för svaret! Oskyldig

dragonstar
2011-11-20 13:43
#3

hah ja men det fins ju glutenfritt mjöl =) och då kan man göra anra saker som knäck och liknade =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MissInAction
2011-11-20 14:53
#4

Om de inte har någon demenssjukdom eller livliga husdjur så kan kanske ett vackert paket med doftljus i glas vara något? Eller det behöver inte vara glas heller men det underlättar om de kommer med något att stå i Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

signemo
2011-11-20 15:06
#5

Ett presentkort i blombutik skulle vara kul. Tänk att gå och köpa en härlig bukett  en helt vanlig dag sen.

Anti age. HAr väl ingen betydelse att det står. Det skulle jag uppskatta.

Ett foto på dig o deras son. Vore det allra roligaste

Glömde fråga hur gamla de är ? Och om de har speciella intressen?

Ett presentkort, där ni bjuder ut dem på mat, eller bjuder hem dem.

Om de har ipad. En ipadhållare till bilen. Det önskar min man sig.

Ett abonnemang på en tidning.

Ett presentkort på att ladda ner böcker.

Var rädda om varandra

dragonstar
2011-11-20 20:03
#6

http://www.liveit.se/upplevelsepresenter?gclid=CJOY1MbzxawCFUe_zAodMndd7w

Detta kan var något det går ju att hitta något billigt i näreheten av er och om ni vill kan ni ju göra något för 4 =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2011-11-20 20:06
#7

choklad vin eller wiskyprovning =)  Msage, tiaterupplevelser. Kanske de gilalr djur och skulel vilja träffa vargar? Eller kanske skulle en flygtur i luftbalon var e äventyrsresa de skulle uppskatta.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Malin]
2011-11-20 21:17
#8

Jag och min sambo har de senaste två åren gett gemensamt till våra respektive föräldrar och de får tillsammans en korg med glögg, julte/julkaffe, hemmagjord sylt/marmelad/chutney/senap, tvål och ja, vad man kan nu kan tänka sig!

signemo
2011-11-20 21:20
#9

Ea perfekt julklapp Malin. JAg som förälder vill inte att att mina barn skall köpa något dyrt.

Var rädda om varandra

Emo
2011-11-21 18:17
#10

Som dinosaurie (gammal människa) vill jag hålla med Malin i #8.

Man måste veta vad mottagarna uppskattar.

Sådant som förbrukas är alltid bra. Om de inte är nykterister, så finns det trevliga julklappar på systemet (om ni inte bor så att ni handlar i Danmark eller Tyskland). En korg (eller låda) med ätbart och annat som förbrukas är, enligt min menig, det bästa.

Hur är traditionen i familjen? Det är viktigt att veta om de blir glada för något eller helst vill slippa det mesta.

I vår familj vill vi helst köpa våra grejor själv och ger därför ganska enkla presenter och bara till dem, som vi firar jul tillsammans med.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

vinteralvan
2011-11-22 13:57
#11

Till mina svärmor har jag gjort egen tvål, det finns färdiga satser att köpa på t ex Panduro. Blev mycket uppskattat.

FruThea
2011-11-22 16:42
#12

Oj så roligt! Tack för alla svar, alla mycket kreativa också! Glad

Ska läsa igenom alla inlägg igen och höra med mannen vad han tycker!

Tack ska ni ha Oskyldig

Upp till toppen
Annons: