Annons:
Etikettdekoration
Läst 7313 ggr
MariaPolka
11/17/11, 1:35 AM

Julkulor i glas?

Hej.

Jag behöver hjälp med att hitta en onlinebutik, eller en kedja, eller bara en vanlig butik nånstans i Sverige, där de säljer julkulor i glas.

Jag vill att kulorna ska vara:

  • av glas
  • enfärgade (kan vara röd, blå, guld, silver, eller vad som helst)
  • runda
  • blanka
  • med en liten metallhållare man trär ett snöre genom så man kan hänga dem i granen
  • i mellan eller stor storlek (8-14 cm i diameter uppskattningsvis)
  • möjliga att få tag på från sverige
  • hyfsat billiga, det är ju bara vanliga kulor.

Jag vill absolut inte att kulorna ska vara:

  • av plast
  • pyntade med glitter, rosetter, kvistar, bär, paljetter, eller annat vansinne
  • målade med motiv av tomtar, renar, stjärnor, betlehem, julklappar, eller annat.
  • matta
  • flerfärgade
  • genomskinliga
  • stående på en pinne, eller vara annars icke anpassade till att hänga i en gran.
  • blåsta av munkar i Nepal och kosta 600USD att importera.

Det tycks vara omöjligt att finna VANLIGA julkulor, utan massa bjäfs på, om man inte vill ha dem gjorda i plast i ett hundrapack på Rusta.

Vet någon här var man hittar enkla blanka runda julkulor i glas i olika färger?

Tacksam för nån form av fingervisning.

Maria

Annons:
zLindaz
11/17/11, 1:42 AM
#1

Panduro har haft förut vet ja. Fina runda glaskulor i olika storlekar.. Kika där :)

Rita-S
11/17/11, 9:03 AM
#2

Här hittar du litet på julhuset.

Litegrann finns även på julgranskulan

Var det jag kunde hitta nu iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MariaPolka
11/17/11, 6:43 PM
#3

Tack för linken till Julhuset, den sidan hade jag helt missat! Där fanns röd, silver och guld; vilket ju alla fall är något. Jag saknar visserligen fortfarande en sida där man kan köpa alla möjliga färger och storlekar på julkulor. Jag vet inte om det inte finns en marknad för odekorerade enfärgade kulor, eller varför det inte är lättare att finna. Nu har jag guld på väg hem i brevlådan iaf, så Julgranen är räddad.

Panduro har tyvärr bara klara glaskulor man får måla själv.

Tack ändå för alla tipsen!

korseett
11/17/11, 10:04 PM
#4

de här har jag köpt från julmarknad

http://www.hagarnashantverk.se/

Upp till toppen
Annons: