Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1513 ggr
FrökenFrisk
11/9/11, 6:20 PM

Retro jul och Julkort

Varje år så gör vi egna julkort med en eller flera bilder som berättar om våra intressen eller hur året har varit.

Förra året ex. så var det "uteliv tema" så då var det 3 små bilder från en fjälltur.

I år ska vi beskriva och visa upp bilder från vårat stora intresse av retro och 50-talet. Så nu efterlyser jag bilder! Är det någon som har en retro-tomte-bild hemma så snälla maila den åt mig.

Men när jag har er på tråden; Skickar ni julkort? Mail eller post? När skickar ni julkorten? Gör ni dem själva eller köper ni? Är ni personliga på varje kort eller få alla samma? Berätta!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Annons:
Rita-S
11/9/11, 7:37 PM
#1

Jag skickar inte så mycket julkort som jag borde kanske. Funderar alvarligt på att ändra på det i år och göra en liten lista för mig själv över "julkortskompisar". Och skärpa till mig och skicka just julkort!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
11/9/11, 10:00 PM
#2

Jag skickar varje år, mellan 10-15 st. Några olika motiv beroende på mottagare. Köper bla VI-skogens julkort varje år och ger bort träd, och förra året beställde jag fotojulkort med en av mina råttor iklädd riktig tomteluvaKyss. Skickar korten runt Lucia. Skulle inte falla mig in att maila, tycker det är opersonligt och tristTungan ute

vaanjja
11/9/11, 10:58 PM
#3

Jag är dålig på att skicka men skulle vilja bli bra! älskar själv att få julkort. Jag ska försöka i år har jag bestämt. Jag älskar att göra egna kort, scrapbooka, klistra och klippa, men min tid är smal med mycket plugg och fritdsaktiviteter på schemat.

Vad kul att ni har teman på era julkort! Rolig idé. Har tyvärr inga tomtebilder, hoppas du kan hitta något bra ändå!

dragonstar
11/11/11, 1:21 PM
#4

Jag skickar en del kort men får nästan alldrig några, skickar till släcktne men många av dem skickar inte utna hälsa bara tillbakak via andra släcktingar. Mycket tråkigt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
11/11/11, 1:22 PM
#5

När det gälelr retro julkort skulel jag rekomendera Loppis Röda koret dom har ibland sådana saker. sen googla och Printa ut bilder.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[lucke]
11/11/11, 8:35 PM
#6

Man brukar alltid skicka fler än man får tycker jag, trist…

Annons:
Upp till toppen
Annons: