Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 2398 ggr
Rita-S
2011-11-07 22:51

Årets julmusik?

Har du fått någon ny favorit, eller lyssnar du på det samma gamla?

jag lyssnade exempelvis på Bieber (eller hur han nu skriver sitt namn) sin "under the mistletoe" låt. Ingen höjdare för min del. Norska dagbladet totalsågade låten med ett tärningkast 2, vilket jag inte tyckte den förtjänade. Den typ musik han spelar är inte alls något jag gillar, jag ogillar stilen och det har lite med artisten att göra men så himla dåligt var det ju inte. En 4a får jag väl tycka. Om man nu gillar den typ musik.

Jag är gammalmodig och lyssnar oftast  på dom låtar jag hörde när jag var barn. Sötsliskiga "last christmas" med wham för att jag var fan av dom när jag var skitunge exempelvis. Men även ännu äldre musik: Bing Crosby - White Christamas, Mel Tome - THe christmas song, Sissel - O Helga natt (jag tokgråter varje gång trots jag inte är kristen, songen är så mäktig!), körsonger som Pie jesu, Carol of the Bells… ja, det finns många jag lyssnar på!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[lucke]
2011-11-07 22:57
#1

O helga natt med Jussi kommer att spelas många gånger hos mig. Likaså min dubbel-cd med massa klassiker sjungna av tex Bing Crosby, Frankie boy och Nat king Cole. Jag undviker moderna jullåtar med moderna artister. Det var en smärre skräckupplevelse att lyssna på Måns Z´s julskiva förra året hos min syrra- även syskontrollen avskydde denOskyldigSkrattande

TerriZue
2011-11-08 09:20
#2

Jag lyssnar på i stort sett samma låtar nu som förut, det har väl tillkommit någon enstaka här och där men jag tycker inte att det görs så mycket bra nya låtar. Biebers låt var ju rena rama katastrofen, för att nämna samma exempel som Rita, trodde jag skulle dö när jag hörde den… tragiskt.

I år har jag dock en ny "favorit" bland de gamla jag brukar lyssna på, en som jag inte riktigt fått upp ögonen för förrän nu. Det är den här verisionen av "White Christmas". Jag tycker den är helt underbar! :)

Annars är det, som sagt, de vanliga som gäller; Band Aid - Do They Know It's Christmas, Sissel & Tommy Körberg - Julen Är Här, Wham - Last Christmas, Luther Vandross - This Is Christmas, Dean Martin - Let it Snow! Let It Snow! Let It Snow!

Ja, det finns tusen låtar jag tycker om men där var några favoriter i alla fall. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[djurgalen]
2011-12-13 20:05
#3

när det lider mot jul(det strålar en stjärna)är jättefin!

Gunlog
2011-12-13 20:58
#4

Jag köpte Måns´ julskiva häromdagen.

Ingen julkänsla, ingenting. Köp den inte!

Här är några av mina favoriter som jag har letat upp på www.youtube.com:

Tommy Körberg O Helga Natt

http://www.youtube.com/watch?v=t4wlQmIORuo

Tommy Körberg Ser du stjärnan i det blå

http://www.youtube.com/watch?v=_3btTdccOoc

Texten på denna Knalle Juls Vals är bara så härlig. Detta är dålig ljudkvalitet och det ska egentligen vara med Hasse Andersson, men håll till godo med allas vår egen Evert Taube:

http://www.youtube.com/watch?v=T4xf-RsX42o

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

WinterPrince
2011-12-14 07:38
#5

Jag har fått en ny favorit i år.

Upp till toppen
Annons: