Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2411 ggr
Noa-Nisse
11/7/11, 10:10 PM

Juklapp till mina föräldrar

Jag vill ge något fint till mamma och pappa i år.

Jag har tänk ge bort en stor korg fylld med massa saker i som jag b.la. gjort själv.

Kan ni ge lite tips på saker man kan göra själv och lägga i en korg. Det behöver inte bara vara ätbart :)

Jag tycker det är så roligt att planera sånt här Skrattande

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Rita-S
11/7/11, 10:16 PM
#1

Vilken fin ide, Noa-Nisse!
I en sådan korg kan du göra hemgjort godis (finns massor med snabba lätta recept här!) som du kan slå in i små strutar.
Du kan ha i en flaska hemgjort glögg, ett glas hemgjort sylt eller appelsinmarmelad, du kan göra nålkudde till din mamma av filt och vatt som du syr själv. Om du vill slå på stort kan du göra halsdukar i mätchande färger till mamma och pappa, du kan om du har  tillgång på symaskin sy riskudder eller vetekudder som du har i.

Om du har någon fotostatkopia av något dom gillar, kan du med hjälp av vit tigerbalsam få det överfört till något tyg, framgångsmetod här. Det kan sedan ramas in!

Om dom dricker kaffe kan man köpa ett särskillt lyxigt kaffe och kanske ett par riktig fina och mysiga kaffemuggar, eller gott te om dom dricker te med!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Noa-Nisse
11/7/11, 10:28 PM
#2

#1 Gah, tack för jättebra ideer :)

Marmelad har jag redan funderat på. Tänkte börja redan nu att leta efter några fina gammeldags glasburkar med lock att ha marmeladen i.
Tänkte på apelsinmarmelad med kanel i för att få den där julkänslan.

Godis i strut ska jag absolut göra!! typ kolor med lite choklad i.

Vi har en jättefin affär med fina sorters kaffe i söta små påsar som de maler själva. Det ska jag absolut köra på!

Tack än en gång :)

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Rita-S
11/7/11, 10:35 PM
#3

japp, jag postade nyss recept på aprikos och appelsinmarmelad! Du kan med fördel koka 2-3 kanelstänger i den, eller du kan byta aprikosen helt med lime och grapefruit! :)

Godis i strut kan vara is-choklad, risbräck, nöttebräck, fruktbräck (russin, sukat, riven appelsinskal i), fudge , knäck, kanderade mandler, saltrostade mandler och annat mumsigt! En liten strut av varje ser mycket imponerande ut. Du får tag på genomskinliga strutar på panduro exempelvis, eller du gör en gammaldags strut på vanligt brunt papper som i gamla dagar!

Hemgjort potpurri kan du även göra, finns recept på det med här inne :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Noa-Nisse
11/7/11, 10:39 PM
#4

#3 :D herregud va bra med tips!!
Nu har jag många saker att fundera på. tack så mycket. Jag ska definitivt kolla in ditt recept på marmelad.

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Rita-S
11/7/11, 10:53 PM
#5

ja du ser, inte skall du ge bort någon LITEN korg om du trodde det! Oskyldig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
11/8/11, 2:56 PM
#6

Vilken bra ide =) sitter sjävl fun funderar på vad ajg skule göra till mina föräldrar.

Hemmagjorda skorpor, vetekudde, Duk/kökshanduk egengjord mysslie,egenbakat bröd, vacker skrivna recept tex inramade för väggen, Egenstöpna/ljutna ljus. Dekorerade tändsticksasakr, Te/ kaffe,

släng gäran upp bilder på vad som gjorts och vd man ahr ider om jag får alltid bättre insperation av bilder en av text =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
JessieS
11/8/11, 10:31 PM
#7

Jag har nog tänkt ge min mamma en mys-påse i julklapp. Typ tjocksockar, vetekudde, någon filt kanske.. :)

[lucke]
11/8/11, 10:52 PM
#8

Hembakt och hemgjort skulle jag bli jätteglad över att få idag- men när man var liten blev man ju jättebesviken över såntTungan ute Men att veta att någon ansträngt sig lite, det är ju väldigt fint tycker jagGlad

Noa-Nisse
11/8/11, 10:57 PM
#9

#8 Håller med dig till 100% och ändå är jag "bara" 21 år.

 Medarbetare på Hundar.ifokus

[littlecat]1
11/13/11, 7:40 PM
#10

#5 vart menar du att recepten finns när du säger att dom finns här? :)

Rita-S
11/13/11, 8:07 PM
#11

#10 om du tittar på forumkategorierna på vänstersidan här kommer du se "recept - dryck" , "recept - Godis" och annat :) Under dom kategorierna gömmer det sig godsaker!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: