Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1520 ggr
[Malin]
10/30/11, 10:32 PM

Byta ut fisken?

Jag tänkte jag skulle be om lite tips på saker att byta ut fisken mot på julafton. Jag gillar fisk i vanliga fall men lax som inte är gjord i pannan eller i ugnen, sill och lutfisk går bara inte att få ner men samtidigt känns det lite tomt på tallriken.

Någon i samma sits? Tips?

Annons:
Namiko
10/30/11, 10:41 PM
#1

Gör egen "sill" av aubergine, finns jättebra veganska recept och jag som aldrig har velat äta sill tyckte att det var galet gott när jag smakade :)

Här har du två varianter.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Rita-S
10/31/11, 7:46 AM
#2

ha mer skinka, om du äter det :) Det finns ju massor med olika former för skinka. Rökat, saltat och vanlig kokat. Ha alla sorter. 
Sen kan du väl köra in med sylta och rulle? Vi i Norge har ju inte samma sort julbord som ni har. så jag är inte så inne på hur det ser ut för medelsvensson när dom firar..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
10/31/11, 1:00 PM
#3

TS: Vad har ni för mat på bordet? Jag tänkte mer på en komplettering av det ni har…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Malin]
11/2/11, 7:17 PM
#4

#1 Det låter ju väldigt intressant!

#2 Ja, mer skinka funkar ju!

#3 Jaadu, skinka, köttbullar, prinskorv, leverkorv, annan korv, revbensspjäll, alla möjliga sorters kål, ägg m.m. men jag är också rätt kräsen så ja, det får bli årets utmaning.

Rita-S
11/2/11, 7:31 PM
#5

du kan även göra olika saker med skinkan :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
11/4/11, 1:26 PM
#6

Kanske skulle rödbetssallad funka för dig Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
lightseeker
11/4/11, 3:41 PM
#7

det mest intressanta jag var med om förra året, var när jag blev bjuden på skinka av veganer, det var en helkokt kålrot, penslad med ströbröd och senap, smakade…okej!

(de hade sill, som var vegansk också, vad den var gjord på minns jag dock inte)

Gunlog
11/5/11, 10:42 PM
#8

Men varför inte prova potatis?

Det är många som har det på julbordet.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

JessieS
11/7/11, 2:17 AM
#9

Min farmor brukar göra omelett i ugnen som hon lägger svampstuvning ovanpå. Annars brukar hon köpa såna där små skal, jag vet inte vad de heter, som man värmer i ugnen med någon fyllning i. Hon brukar he i svampstuvning i alla fall. :) Det är gott.

Annars brukar vi ha lite olika oster, rödbetssallad, ägg med kaviargrädde, janssons frestelse (fast det innehåller ju fisk)

Du kanske kan göra någon god "vintersallad".

Upp till toppen
Annons: