Annons:
Etikettdekoration
Läst 1593 ggr
[lucke]
2011-10-29 11:15

Ljusslingefundering

Den här ljusslingan är ju helt underbart söt (och dyr)- men funkar det att byta lampor på den om de pajar, tro? http://www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Christmas+Lighting/11867/Mini+Santas+ljusslinga

Annons:
korseett
2011-10-29 12:05
#1

Det är LED-lampor så det lär knappast behövas

Rita-S
2011-10-29 16:50
#2

LED lär du inte behöva byta i första handen, beräknat levetid på runt 10 000 timmar och uppåt. Dom LED lampor jag har köpt som ersätning för vanliga glödlampor beräknas till ca 40 000 timmar brinntid… Cool

Men sen om en lampa går är det inte säkert det går att byta, dom kan vara "svetsat" fast i sladden. 

Vanligaste felet vi upplevde på led-slingor som vi sålde i belysningsaffären där jag jobbade var 2 saker: omformaren gick sönder, eller det blev brott i sladden någonstans.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-10-29 20:29
#3

Aha, tänkte inte på att det var LED… Få se om jag slår till på en så pass dyr slinga.

Tack för era svar!

korseett
2011-10-30 09:01
#4

Det är i stort sett bara LED som säljs nuförtiden med ljusslingor

Rita-S
2011-10-30 10:23
#5

japp, blir mindre och mindre av annan ljusslinga, föruten dom med utskruvbara lampor

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
2011-10-30 18:33
#6

Kollade såna där slingor med minilampor (färgade bla) och då fanns det både LED och vanliga. LED lite dyrare förstås, men det är ju värt det.

Annons:
Falksonchristmas
2012-10-01 11:43
#7

Min rekomendation är att satsa på LED belysning, lite dyrare men betydligt hållbarare och energisnålare. Har sjäv bytt ut mycket till LED. Den första LED slingan köpte jag för 4 år sedan och den fungerar fortfarande!!!

Tag gärna del av mina tips på min hemsida när det gäller hantering och förvaring. Ni hittar detta under länken blandat/val av belysning.

Lycka till med er ljussättning i jul Glad

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

[lucke]
2012-10-01 14:20
#8

#7 Tack!

Ah, den där slingan blev det aldrig- och nu finns den inte kvar. Ska till Finland och julhandla i nov, få se om jag kan hitta nåt fint där.

Upp till toppen
Annons: