Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2231 ggr
[Malin]
10/28/11, 10:33 PM

Någon som gör sina klappar själv?

Är det någon av er som gör era julklappar själva?

Förra året gjorde jag scrapalbum till mina syskonbarn, och i år blir det att ge bort lite marmelad och sånt men det är för att det är kul, de får andra klappar också :)

Annons:
[TrevorS]
10/28/11, 10:37 PM
#1

Jag har inte träffat många på några år så det har varit en julklapp att bara dyka upp. Annars har det blivit hemmagjord tvål eller brusboll (badboll som man lägger i vattnet istället för tvål)

Rita-S
10/28/11, 11:51 PM
#2

Jag brukar göra en stor del klappar själv. Helt änkelt för att alla som jag inte umgås med regelbunden av släkt får gärna hemgjort godis av mig i stället för en butikslåda med chocklad :) Uppskattas en hel del har jag fått höra.

I övrigt forsöker jag göra så mycket jag kan för hand även till övriga i familjen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[TrevorS]
10/29/11, 12:06 AM
#3

Hemmagjort godis går ju oftast hem! Du får dela med dig lite av recept Rita! Skrattande

Rita-S
10/29/11, 9:01 AM
#4

#3 redan gjort Tungan ute

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
10/29/11, 5:31 PM
#5

Jag har gjort en hel del klappar själv eller tillsammans med barnen genom åren Glad

Bakat bröd, gjort godis, fotograferat och ramat in foton, gjort kryddblandningar, gjort diverse inläggningar och så vidare.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

vaanjja
10/30/11, 2:45 PM
#6

Jag älskar att göra eget när det går :) iår ska jag göra godis. Tycker omatt få egengjorda presenter av andra också. Det betyder så mycket när någon har lagt ner tid och använt händerna för en gåva!

Annons:
WinterPrince
10/31/11, 7:17 AM
#7

Jag gör dom flesta klapparna själv. I år blir det ljushållare av bockade armeringsjärn, egen gjutna ljus, planteringsskyltar mm.

Under åren har jag gjort tvålar, senap, vetekuddar, lapptäcken bara för att nämna några.

dragonstar
11/4/11, 7:21 PM
#8

#1 hur gör du dessa brusbollalr du talar om?

Själv göra jag egna julklappar blandat med köpe. Förra året målade jag tavlor till familjen, gjorde tvålar. Gav bort egengjort godis och lite annat smått. Får se vad det blir i år =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[TrevorS]
11/4/11, 8:24 PM
#9

#8.

Badboll recept
Men kör inte i karamellfärg, jag kör på olivolja istället för badolja, tar inte i parfym heller.

dragonstar
11/5/11, 6:38 PM
#10

Kul nåste ju tästas =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

TerriZue
11/7/11, 10:06 AM
#11

Jag brukar gör en hel del julklappar själv, de är oftast mer uppskattade än köpta julklappar. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Blåvindar
11/27/11, 10:08 PM
#12

Jag och en kompis brukar baka vårat speciella julgott. Har varit extremt omtyckt av alla :D

Blir ibland en och annan målning, har oxå varit väldigt omtyckt :)

Åsa S
11/27/11, 10:13 PM
#13

Till mina föräldrar blir det marmelader, chutney, godis och dyl. + något som är köpt.

Och deras hundar brukar få hembakade hundkex med pepparkakssmak de brukar de gilla. (+varsitt tuggben)

Annons:
Upp till toppen
Annons: