Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1523 ggr
DesK
2011-10-20 15:07

Chokladälskare får färre slaganfall

Enligt en ny svensk studie på 33000 kvinnor kan en bit choklad om dagen förhindra stroke. De senaste årens forskning tyder på att choklad kan ha vissa hälsobringande effekter. Som vanligt är det  mörk högkvalitetschoklad som anses nyttigst. Hur som helst är det en god nyhet för oss som älskar choklad Glad

Med andra ord är choklad en inte bara fin och trevlig julklapp utan också en nyttig Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MissInAction
2011-10-24 20:40
#1

Det var glada nyheter Skrattande

Det verkar vara en observationsstudie där man inte har en aning om de deltagandes levnadsvanor i övrigt, så vad som helst kan egentligen ha påverkat utfallet. Men jag tror nog att mörk choklad är åtminstone lite nyttigt! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2011-10-24 22:44
#2

Låter bra. Mörk choklad utan vitt socker, finns det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissInAction
2011-10-25 22:27
#3

#2
Det finns med sötningsmedel. De tycks alla påverka blodsockret negativt. Men om inte det är ett problem för dig, så testa. Kolla i någon speciell chokladbutik eller tebutik, de brukar också ha Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2011-10-25 23:32
#4

#3 Mja, lite sötningsmedel kanske inte gör något, men nu har jag ätit så mkt strunt att jag drar öronen åt mig ändå. Kroppen är mycket känsligare än vi tror, för vad vi stoppar i oss.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rita-S
2011-10-26 06:34
#5

jag har köpt både mjölk och sockerfritt chocklad, utan sötningsmedel tillsatt! Dock var det chocklad med appelsinsmak så det söta kom nog från fruktsocker.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Grodan
2011-10-26 18:02
#6

jag funderar på att göra egna chokladkakor… de blir kanske inte så goda men de blir i a f utan massa strunt o socker…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
MissInAction
2011-10-26 20:22
#7

#5
Var lyckades du hitta helt sockerfri choklad? Vad heter den? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2011-10-26 20:24
#8

#7 det minns jag inte, men jag fick tag på det på hälsokosten i Norge iaf :) Det var inte socker och heller inga konstgjorda tillsatser i den, dyr som (//&)¤#"/&¤ med var den! Men god :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2011-10-26 20:43
#9

#8
Aha, jag ska leta runt lite i såna butiker kanske! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2011-10-27 06:08
#10

Vilken tur, jag som precis lärt mig tycka om mörk choklad! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: