Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2345 ggr
Naiz
2011-10-04 14:21

Tips tack!

Jag skulle vilja ha tips på julklappar.

Jag har SÅ dålig fantasi när det gäller just julklappar. Eftersom jag ÄLSKAR julsaker så brukar jag köpa mest pynt osv. Men det vore skoj att köpa sånt dom får nytta av resten av året oxå :) (det är ju inte många som har julsaker framme från nov tills snön försvinner som jag :p)

Det ska vara så billigt som möjligt för jag tycker om att köpa många saker. Och sen är jag inte speciellt rik så det får inte vara för dyrt av den anledningen heller :)

MEn några bra tips mottages tacksamt :)

Annons:
vaanjja
2011-10-04 14:29
#1

Om du gillar att baka kan man köpa fina burkar(typ IKEA), klä med snygga band och lägga i kakor eller julgodis. :)

fotoprodukter brukar vara omtyckta. Beroende på varifrån du köper är det olika dyrt, men man tjänar på att beställa ett gäng grejer på en gång.

Fina pennor är alltid roligt, särskilt till de som är ordningssamma eller pyssliga, eller som bara behöver en penna. Fina texilpennor med klara färger, eller ett gäng bra bläckpennor!

Till bokslukaren kan du åka till en secondhand/återbruk och plocka på dig billiga böcker! det kan kosta 10 spänn för en bok - som inte alls är särskilt gammal!

Lycka till!

Naiz
2011-10-04 14:38
#2

#! Tack för tipsen :) Vet du hur länge kakor kan ligga i en burk utan att dom börjar smaka gamla? 
Åh nu fick jag lust att börja baka redan nu, haha. Man borde kunna göra typ kolor och sånt oxå?

vaanjja
2011-10-04 14:58
#3

#2 Öh… jag vet inte, men det beror väl på vad det är för kakor. De klarar sig säkert bra i två veckor i alla fall! Du kan ju testa att googla, eller fråga någon som brukar ha kakor i burkar (Y)

Kolor är ju jättegott. om man är pysslig och pillig kan man vira in kolorna i cellofan eller smöpapper och knyta små, fina band runt ändarna, som en smällkaramell typ :) fint och lyxigt!

Naiz
2011-10-04 15:16
#4

#3 Ja ska man pilla så får jag nog börja göra kolor redan nu, haha :)
Ja men två veckor låter bra. Känns ju sådär att ge bort kakor som smakar gammalt :p

Rita-S
2011-10-04 17:19
#5

Du kan även göra en hel del godis, eller köpa fruktkarameller på Rusta, öob, dollarstore eller tillsvarande du har i, och lägga på glas eller göra strutar och dekorera dom snyggt! Du kan göra hemgjort sylt med, appelsinmarmelade, olika sorter sylt och ha på glas du dekorerar med glasfärg själv fex. Ikea har ju dussintalls burkar och annat för nästan inga pengar alls!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
2011-10-06 07:14
#6

Ang kakor. Är det mycket smör i så lägg kakorna i frysen i väntan på julen. Har själv redan bakat brysselkex och drömmar till min farmor.

Annons:
[Malin]
2011-10-06 18:35
#7

Om man har kakor i frysen ska de klara sig i upp till ett år ;)

Jag själv ska göra senap och chutney o ge bort :)

vinteralvan
2011-10-07 10:35
#8

Om du gillar att göra saker själv så finns det set på Panduro för att göra egna tvålar.

vaanjja
2011-10-08 08:21
#9

#7 fast mina mördagskakor brukar itne vara så najs efer tre månader… det beror nog på kaksorten.

Naiz
2011-10-09 10:23
#10

Tack så mkt för alla tips :) Smör härsknar (stavning?) efter ca 3 mån i frysen. men smart, tänkte inte på att man kan frysa in så länge. Åh vad jag ska baka!! :D

Upp till toppen
Annons: