Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2930 ggr
Rita-S
9/28/11, 1:50 PM

Julmuseet i Szentendre, Ungern!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på ett litet museum här i Szentendre, otroligt mycket fina saker här! Var tvungen att dela med mig :-) Har självklart även handlat litet julgransdekor…:-$

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
mariatingsund
9/29/11, 10:36 AM
#1

Oh, jag levde miina första 33 år i Budapest, och när jag köpte eget boende, var jag bl.a. i Szentendre o letat där, helt underbar miljö. Eller hur? Museet måste vara grundat efter 88 för jag kan inte komma ihåg det, men måste varit en upplevelse. Du får mer än gärna ge lite reseskildring och lägga in bilder du såg eller shoppade :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rita-S
9/29/11, 1:43 PM
#2

Det skall ni få när jag är hemma igen :-D sitter på patioen nu, vi åker hem i morgon! Blir lättare att visa alla bilder när jag sitter på min egen dator och inte på surfplattan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mariatingsund
9/29/11, 5:44 PM
#3

Väntar med spänning :-) Hoppas du har bara gott att säga om vistelsen där.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

DesK
10/3/11, 2:15 PM
#4

Jag ser också fram emot bilder och reseberättelse därifrån! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Rita-S
10/3/11, 2:45 PM
#5

jag har lagt ut bilder på min blogg, men jag tänkte faktisk berätta mer nu i kväll då jag nu har lugnet i kroppen samt vilat upp mig efter resan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
10/4/11, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Då får ni se fler bilder! 
Denna kransen hängde strax efter inngången, en drygt 1-50 bred sak kan jag säga ;)  Handgjort, dock inte på affärn där den hängde.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
10/4/11, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En av mååånga julgranar som sto runtom. Denna tyckte jag var en av dom finare!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
10/4/11, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Denna fick tyvärr en del motlys, men den är en riktig vacker gran i bara vit dekor.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
10/4/11, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Denna tomten var en av två gamla tomtar, dessa två brunklädta tomtar var över 400 år gamla sa hon i kassan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
10/4/11, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Sist, gammel-träet vid kassan! På denna granen hängde dom gamla handgjorda klaskulerna och dekorern som var gammalt. Dom andra två granerna innehöll dekor som fanns till försäljing. 

På denna granen hängde det kulor som var många hundra år gamla. Dom allra äldsta mer än 1000 år gamla sa hon. Dock var dom inte julgransdekor DÅ inte. Men denna granen fick vi inte röra ens, därav att den sto vid kassan :)
Majoriteten av kulorna och figurerna var dock mellan 100 och 300 år gamla.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
10/4/11, 7:52 PM
#11

Rita, tack för att du delar med dig av dina fina bilder Glad Jag blir sugen på att resa dit!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Rita-S
10/4/11, 8:41 PM
#12

det tycker jag var en god ide, DesK! :) Nästa gång jag åker dit skall jag banne mig ha MER pengar att shoppa för >_<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mariatingsund
10/4/11, 9:28 PM
#13

det var fina bilder tack för att vi fick se dem! Tittade in på din logg också. Jag måste säga att jag längtar ibland tillbaka men samtidigt vet jag att man inte hittar det man letar efter… Hmmmm Jag menar familj, deras kärlek… Och gamla minnen…borta allting.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Rita-S
10/4/11, 9:32 PM
#14

nej Ungern har väl inte allt man letar efter alltid, vissa gånger hittar man det på hemmaplan eller man bär det alltid med sig, men det är ett trevligt ställe att åka till tycker jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: