Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3072 ggr
[trail]
2011-09-18 10:52

Köpa julklappar

Vore kul att höra när på året ni börjar köpa julklappar?
Köper ni många till varje person eller en var? Dyra/billiga? Väl genomtänkta eller ej?

Annons:
[trail]
2011-09-18 10:53
#1

Jag brukar börja lite smått i september, men i år hittade jag den första redan i augusti :P Jag brukar köpa fler till varje person och det kan vara lite alltmöjligt beroende på vem det är till.

[Dezederia]
2011-09-18 14:32
#2

Jag försöker alltid börja i mitten av året. ^^ Men det blir svårt då man ofta glömmer bort det :/ har inte köpt en enda klapp än.

Priset är olika. Ibland kostar det inte så mycket andra gånger mer än vad jag igentligen har råd med ^^

vaanjja
2011-09-18 19:53
#3

jag har varit sjukt sent ute alla år, men nu ska jag börja i november tror jag. det beror liksom på när man har pengar ;P

[trail]
2011-09-18 23:23
#4

#3 Därför det är så bra att börja några månader i förväg och köpa en sak då och då ;)

WinterPrince
2011-09-19 07:51
#5

Planeringen av julklappar började i år i början av september. Förra året redan i juni så det varierar. Sen jobbar jag med att färdigställa klapparna ända fram till jul. Ev köpta klappar försöker jag dela upp över månaderna.

Priset är inte så viktigt men mellan 100-200kr brukar det hamna på. Det viktigaste är att det är en väl genomtänkt klapp som passar personen i fråga.

[Malin]
2011-09-26 19:06
#6

De senaste åren har jag köpt i princip alla i augusti/september. Väl genomtänka är de väl inte men jag köper ju inte strunt!

Vi brukar lotta en vi köper till i familjen och sen köper alla alltid till barnen också!

Annons:
Mitralis
2011-09-28 19:08
#7

Ibland så händer det att jag börjar redan veckan efter jul på mellandagsrean Skrattande



vaanjja
2011-09-30 08:13
#8

#7 HAHAH :D du är en rolig prick du :D men det är faktiskt skitsmart! det enda problemet med att köpa julklappar tidigt tycker jag är att man inte vet vart man ska förvara dom.

Mitralis
2011-09-30 09:05
#9

#8 Glad Det är ju det lilla abret Obestämd Det har hänt att jag glömt bort vad jag köpt eller att jag har köpt för att jag glömt bort vart jag gjort av grejerna, så det är väll ingenting som jag rekommenderar egentligen Skrattande



vaanjja
2011-10-01 08:45
#10

#9 haha! :D

Rita-S
2011-10-01 09:18
#11

LISTA, Mitralis, LISTA!! :D eller lägga i plastpåse och skriva namnet till den du tilltänkt presenten ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annisangel
2011-10-04 08:55
#12

hittade lite kul grejer på nätet när jag surfade runt, sånt som man inte visste att man behövde!! Kolla in vet ja!! http://www.coolstuff.se/ Tungan ute

Jag kunde inte trycka på knappen för att infoga länk, så det fick bli såhär istället!

Kramis på er!

Många Goa Kramar

Annisangel

Naiz
2011-10-09 10:27
#13

Jag har inte köpt nåt än, men börjar titta runt och kommer nog köpa nu när jag får nästa lön :) köper endast om jag hittar nåt jag tror peronen vill ha. Jag köper inte bara gör att köpa.

Annons:
TerriZue
2011-10-10 20:03
#14

Jag började emd julklapparna för flera månader sen (vet inte exakt när jag fixade första), alla ska vara klara senast sista november. :)

Det viktiga för mig är att julklapparna (presenter över huvud taget) är genomtänkta och att de betyder något. Det får inte bara var en grej som man kan ställa på hyllan tillsammans med allt annat opersonligt skräp. Presentens ekonomiska värde struntar jag fullt ut i, oftast brukar jag göra julklapparna själv, då kommer man ner i kostnad och oftast ökar betydelsen betydligt. Är det något som jag vet att en speciell person väldigt gärna vill ha eller något som jag tycker passar perfekt köper jag det så klart. :)

Det viktigaste med presenter är dock att det ligger en tanke bakom. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

NaDa...
2011-10-16 20:02
#15

I slutet på November :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Royalz
2011-10-23 17:11
#16

Jag köpta första julklapparna idag faktist :)


korseett
2011-10-26 13:49
#17

det beror alldeles på. Ifjol var jag i stort sett klar i september då jag dels haft ett Tupperwareparty med både inhandlat och extragåvor som blev till uppskattade julklappar och så hade jag beställt en del från jultidningar till resten. I år har jag inte ens kommit på vad jag ska göra till juklappar. Jag har inte så många att skaffa till och inga barn ens så det är lite tråkigt

Sara
2011-10-27 00:46
#18

Jag har bara en kvar nu och köpte nog första i september tror jag. Den sista vet jag redan vad den ska bli men den var slutsåld när jag skulle köpa den så jag får vänta tills den kommer in. =)

Sara

Upp till toppen
Annons: