Annons:
Etikettdekoration
Läst 2608 ggr
WinterPrince
2011-09-08 13:56

Turkost och jul

Jag funderar och funderar…. I mitt vardagsrum har jag turkost, mycket turkost!

Jag har googlat runt lite och visst använder en del turkost i detaljer till julen. Men jag har liksom turkost som "grundfärg", med lila detaljer.

Blanka silvriga detaljer har i dekorationen, och Julgranen som bara har silver kulor passar bra in.

Problemen känner jag blir i fönstren. Vet inte alls vad jag ska ha för gardiner, inte ens vilken färg…

Sen har jag elljusstakar som är röda. Känns inte alls bra!

Förslag på hur jag ska julpynta tack!

Annons:
Rita-S
2011-09-08 15:25
#1

Skall vi se… gardiner kan gå i grått eller silver i alla fall, snygga till med turkosa juliga band?

Stjärnor finns i turkos, och Rusta har brukat haft adventsstaker i turkos trä i alla fall, och du kan få tag på turkos stjärna hos exempelvis Seagren, Ikea har brukat haft förut iaf.

Om allt annat slår fel så tycker jag personligen att turkos och vitt är oslagbar kombination i färger, så en vit adventstake med turkosa och silver band på kanske? Pappers-stjärnor kan man annars köpa i vitt och måla själv om man vill, bara fantasin som stoppar dig då!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
2011-09-08 15:42
#2

Hmm… Vita ljusstakar hade inte varit så dumt, med lite modernare ljusmanchetter i turkost istället för kottarna.

Rita-S
2011-09-08 15:47
#3

just så ja :D Du hittar nog säkerligen ljusmansjetter i turkost så du kan sprita upp stakerna med mer fancy saker! :) På samma sätt kan du göra med adventstjärnor. Finns nog mycket du kan hitta på, vit pappers-stjärna med turkos glitter i mönster på kanske?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
2011-09-08 15:59
#4

Tack Rita för att du sparkar igång mig! Kanske ska man ta och göra manchetterna själv. Annars har jag alltid gillat sånna med massa pärlor på…

Kanske ska jag ta och ge mig på att måla om ljusstakarna jag redan har.

Rita-S
2011-09-08 16:58
#5

Det är ju självklart ännu billigare än att köpa nytt dessutom :) Att nästa i hop mansjetter med pärler är ju inte sådär farligt svårt heller!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Morgondimma
2011-09-10 23:48
#6

Turkos och silver/vitt är ju en underbart fin mix!

Bloggsida med turkos och silvervit jul

Annons:
WinterPrince
2011-09-11 07:48
#7

Tack för länken! Det blir nog så att jag satsar mer på att få mitt turkosa rum vinterlikt istället för klassiskt juligt. Tänker mig lite självhäftande snöflingor i fönstren.

TerriZue
2011-09-16 11:01
#8

Det ser ju riktigt snyggt ut! Jag brukar inreda mer trditionellt med rött, grönt och guldigt men jag tycker det där var riktigt, riktigt snyggt! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: