Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 8279 ggr
Ria74
9/4/11, 8:18 PM

Vad ger man någon man inte känner?

Julafton firar vi med både släkt och vänner. Vissa år blir det att någon har en ny flickvän eller pojkvän som man inte känner alls. Detta året blir det så att en av våra vänner har en flickvän jag bara har träffat ett par gånger och med andra ord inte känner.

Jag hoppas på att ni här kanske har några bra tips på julklappar man kan ge.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Rita-S
9/5/11, 7:58 AM
#1

Det skulle underlätta att veta hur gammal denna flickvänen är :) Sen kan man ju även fråga vänen om han har någon ide.

Lite beroende på åldersgrupp borde oavsett kläder kunde gå hem, så som läggvärmare (som in i år igen), mössa, vantar, halsduk i ett sätt, sådana saker borde kunde fungera bra om man bara frågar kompisen om vilka färger hon brukar använda så man inte köper en färg hon ogillar.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
9/5/11, 10:30 AM
#2

Du har ju ett tag kvar till jul så försök luska lite.

Min systers pojkvän fick julklapp från mig för första gången förra året. Visste att han gillade fotboll, så frågade (lite för att verka intresserad också) vilka som var hans favoritlag. Sen fick han en hemmagjord halsduk i tre färger som kombinerade favoritlagen.

Så håll öron och ögon öppna när ni träffas…

mariatingsund
9/6/11, 4:53 PM
#3

biobiljett kanske? Då väljer hon själv film vilken hon vill se.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ria74
9/7/11, 2:53 PM
#4

Tack för alla förslag. Biobiljett är ju jättebra, då kan hon själv välja filmen. Mössa, vantar och halsduk är med ett bra tips. Kan kanske till och med sticka de själv till henne.

Tjejen är  28 år gammal. Grejen är ju den att jag träffar aldrig henne mer än nu till jul. Jag försökte fråga hennes pojkvän vad hon gillar, men han visste inte och sa bara att dom behövde inte ha några julklappar. Klart dom ska ha klappar. Gäller bara att låta fantasin jobba lite Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Morgondimma
9/10/11, 11:58 PM
#5

Vet du någonting om den här flickvännen? Glad

Gillar hon t.ex. att skriva så kanske en fin "dagbok/journal" (eller liknande) med en fin penna skulle vara något?

Är hon en te/kaffe-människa så kanske ett presentkort till en bra te/kaffebutik skulle uppskattas?

Eller om du gillar den här flickvännen och vill lära känna henne bättre; bjuda ut henne på café och bara umgås? Haha Skrattande

vaanjja
9/11/11, 12:15 PM
#6

En chokladask går nog alltid hem, eller varför inte gör lite egna julpraliner eller kola och gör ett fint arrangemang i cellofan =) om hon inte är godistypen så kan hon ju alltid bjuda på det eller bara kolla på det.. ;)

Tänk på vad du själv skulle vilja ha av någon du inte känner. kanske låter konstigt, men du förstår vad jag menar?

Jag skulle till exempel bli glad för något man har gjort själv, det blir jag alltid, t ex en burk hemmagjort godis eller kakor, något stickat eller virkat, kanske en stämningsfull scrapbook tavla.

om man hellre vill köpa nåt skulle en bok passa mig, gillar att läsa så skular det mesta och sedan får man ju se om man tyckte om det eller inte. man kanske tillochmed har böcker hemma som man kan ge bort om dom inte är för tummade. :)

eller en prenumeration på någon tidning, beroende på intresse, det är roligt men kanske sådant man sällan unnar sig själv. :)

Lycka till!

Annons:
Ria74
9/11/11, 12:22 PM
#7

#5 Ärligt talat vet jag inte mycket om henne. Jag har funderat på något presentkort, då kan hon ju själv välja vad hon vill ha. Dock tycker jag det är ganska tråkigt själv med just presentkort.

#6 Bra förslag att man ska fundera på vad man själv skulle vilja ha av någon man inte känner. Något jag inte ens tänkt på innan.

Något fint ljusarrangemang kunde man kanske göra. Någon trevlig korg med dushtvålar, scrubs och annat kunde kanske med vara något.

Jag har fått lite idéer tack vare er här Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

DesK
9/11/11, 9:37 PM
#8

För många år sen firade jag jul tillsammans med en brokig skara människor från många olika kulturer. Då valde jag att köpa almannackor med typiska Svenska motiv till de som jag inte var säker på vad de kunde äta. De övriga fick små burkar med inlagda lingon, blåbär, hjortron, äpplen och så vidare. Det var mycket uppskattat! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tomtens Dotter
9/12/11, 12:04 AM
#9

Sen är det ju en fråga om budget också…

Men jag köpte en helt underbar grej på CoolStuff förra året: Nåt sorts pulver som man skulle hälla i badet som förvandlade vattnet till gelé. Vattnet höll värmen mycket längre, det doftade gott och var mycket njutbart. http://www.coolstuff.se/SPA_Jelly_Bath

Upp till toppen
Annons: