Annons:
Etikettdekoration
Läst 1875 ggr
IdaStenlund
9/3/11, 8:44 PM

Min absoluta favorittradition i min familj är....

att varje år när det är första advent så åker allt julpynt fram :)

Julgran å allt :)

har även börjat julpynta i stallet på första advent :)

Annons:
Gunlog
9/3/11, 10:16 PM
#1

Alla fönster städas och pyntas till 1:a advent.

Allt julpynt ska vara framme helgen före Lucia.

Julgranen pyntas helgen före julafton. När den är färdig öppnas vars ett paket.

Lille Julafton är det Uppesittarkväll med Bingo-Lotto.

Vi har silla-frukost på julaftons morgon. Glögg till Kalle Anka, då min sambo börjar på maten, samt honungsgriljerar skinkan.

För min egen del gäller en långledighet. Alltid en vecka före julafton. Den veckan köper jag julklappar ihop med min 6-årige son, ev. bakar, gör julkul, pepparkakshuset är ett måste, samt tillagar köttbullarna…

Detta är mina absoluta favoriter = jag älskar julen… =))

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

DesK
9/5/11, 2:14 PM
#2

Första advent tar vi fram julstjärnor och ljustakarna.

Lucia börjar vi ställa fram tomtar och så vidare.

Kvällen före julafton tas granen fram och kläs.

På julafton äter vi sill, sillsallat, skinka, köttbullar, grönkål, brunkål, koktpotatis, hemgjord senap och hemgjort julgodis och hemgjord glögg. En julklapp vardera öppnas och sedan öppnas det en julklapp varje dag till klapparna är slut.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

WinterPrince
9/5/11, 2:51 PM
#3

När vi öppnar paketen. Fast för mig har det inte så mycket att göra med själva paketen och innehållet (inte dom jag själv får iaf). Då sitter vi i en ring runt soffbordet och alla öppnar ett paket i taget, gissar om man vill och utbryter ett oh, åh eller ah. Mys!!

Sen gillar jag framförallt att se reaktionerna på de presenter man ger bort…

Simson
9/5/11, 6:52 PM
#4

Och jag brukar bli julinspirerad vid typ trettonda'n… Obestämd

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vaanjja
9/9/11, 8:35 AM
#5

Vi tar också fram julstakar och tomtar vid första advent, hinner vi så blir det även pepparkakor samma dag, annars får det vänta till andra advent.

Sedan under veckorna åker det upp gardiner och sådant, men granen kommer inte upp förrän dagen innan, eftersom vi vill att den ska vara färsk och fin hela julen, vi har rikig gran alltså.

Det roliga är att  våran gran brukar få stå kvar långt in i januari. rekordet är mitten av februari, jag tror banne mig att den stod där till alla hjärtans eller nåt.

Upp till toppen
Annons: