Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2583 ggr
Rita-S
2011-06-13 11:47

Medans vi väntar.....

Nu en generell babbeltråd medans vi väntar på julen!

I dag är det 193 dagar till den 24 december, i år satte jag räknaren på klockan 00.01 den 24 december.

jag har nu inledt mitt arbete med julklappar med planerings-stadiet, altså planera vad jag skal ge den och den, samt besluta om jag skall göra något stort handarbete eller dylikt.

kanske denna tråd kan vara en generell babbeltråd om tips, ideer, frågor och generell julprat? Kanske även ett ställe att önska sig artiklar?
Jag funderar på en artikelserie för småbarnsförälder och andra som kanske har lite smått med pengar och dåligt med tid att förbereda sig på julen! Det är inte så dumt att forsöka spara in på pengarna även utan att man har barn! Och saker i dag brukar kosta mycket pengar, både mat och prylar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
virkelisa
2011-06-15 08:29
#1

jag har redan börjat med små bra julklappar ge bort.

stickar små tomtar och snögubbar

jag brukar ge bort tema korgar i julklapp

till en av de små pojkarna har handlats en bok om drakar på rean.Och så ska jag sticka och virka drakar stoppa i.Hoppas hittar en tröja också

till vuxna flickor smile blir det mycket mat och bak tema

du milde så mycket roliga baktillbehör det finns idag för liten peng.

blir också mycket hemmagjord saft och sylt i julklappar

Rita-S
2011-06-15 08:50
#2

hemmagjort sylt och saft måste ju vara himla uppskattat av alla som får va? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

virkelisa
2011-06-15 22:33
#3

ja smile spec eftersom det bara är jag som bakar syltar och håller på,bland vänner och kompisar.

Rita-S
2011-06-15 22:41
#4

jo men då blir det ju extra uppskattat :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annisangel
2011-06-20 21:19
#5

Nu har jag köpt badkulor till svärmor i julklapp, min tanke är att jag nu samlar på mig så får hon allt i en liten korg när aftonen väl är här!!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Rita-S
2011-06-20 21:45
#6

jag skall inom dollar till torsdagen eller så, och kika efter badsalt i olika färger :) Tanken är att hitta ursnygga behållare och fylla på med badsalt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Annisangel
2011-06-22 17:07
#7

#3 Vad mysigt!! Tror jag ska göra som du och baka lite och ge bort, det är ju billigt och dessutom gott!!Flört Å temakorgar…. Hmmm, får jag sno den idén???? Den verkar supersmart ju!!

#6 mysigt med badsalt i behållare, kan ju bli rena regnbågen ju!!Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Gunlog
2011-07-17 14:05
#8

Oj!

Är ni redan igång?

Ja, det vore inte dumt förutom att jag glömmer vart jag lägger sakerna.

Man kan ju iofs köpa well-lådor på IKEA eller liknande för att spara blivande julklappar i.

Hmmm…

Det var en idé…

Förresten, god jul-i!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2011-07-17 15:07
#9

God Jul-i du, haha du är allt rolig Skrattande

Jag förvarar annars julklapparna i skrubben i Ica pappkasser, eller i en Ikea blå kasse :) Rymmer bra mycket julklappar i en sådan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-07-17 17:32
#10

Vi har ingen skrubb. Vi har bara källare som där är plats i, men det är för fuktigt där för att kunna bevara vissa saker. (Läs det mesta. Obestämd)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Mitralis
2011-07-31 00:24
#11

Jag har köpt fyra stycken informativa 3D böcker om Hajar, Pirater, Människokroppen och Solsystemet som jag ska de syskonbarnen i julklapp. Endast 9 kr/st Glad



Falksonchristmas
2011-09-30 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nu är det bara 84 dagar kvar, vår tomte som räknar ner har varit framme ett tag nu Glad

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

Gunlog
2011-09-30 13:08
#13

Oh! Den har vi också! Kyss

Han är så söt!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Rita-S
2011-10-01 09:17
#14

åh vart får man en sånn!!! O_O

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-10-01 13:24
#15

Jag kommer faktiskt inte ihåg var vi köpte vår. Det är några år sedan…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2011-10-01 13:52
#16

Men jag måste ju ha en sådan! Det förstår ni väl! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
2011-10-01 14:40
#17

Hihi!

Hittar jag en så ska jag köpa den och skicka upp till dig… Flört

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Falksonchristmas
2011-10-03 13:40
#18

Vet inte var dessa finns att köpa, vi hittade vår på en loppis för några år sedan, men hittar jag en till så fixar jag den till dig Rita!Glad

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

Rita-S
2011-10-03 14:42
#19

oj det vore snällt! Jag skall hålla koll på loppis nu framöver själv :) Finns ju några i detta loppisgalna land!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Falksonchristmas
2011-11-14 16:20
#20

Har nu varit på en hel del "jul loppisar" men tyvärr inte hittat någon liknandse ännu, håll ut Rita! skam den som ger sig!Skrattande

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

Annons:
Rita-S
2011-11-14 17:40
#21

Jag håller ut! Jag har tröstat mig med att öppna en julblogg med min kompis ^^ En grejs för att översätta bloggen jaktar jag nu på, kanske lättare att hitta?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2011-11-14 17:50
#22

översättnings widget är inne nu ^^

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JMW
2011-11-14 23:14
#23

I brist på en sådan härlig tomte så kanske denna sida kan vara nåt?

http://www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php

Rita-S
2011-11-15 08:09
#24

Absolut kan det :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
2011-11-15 12:33
#25

#22 Jag får inte översättningen att funka… Ser att det står Översätt här, men kan inte trycka på något…

Rita-S
2011-11-15 12:41
#26

är det i IE du använder det? Jag har ramlat borti det problemet på IE på jobbet och hemma, dock fungerar det i Crome och Firefox.. skall kolla på det i kväll när jag kommer hem :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2011-11-29 22:23
#27

PHUUUUH! Nu har jag slagit in sjuttio ellevar klappar känns det som. Har packat i hop godis som skall bli julklappar, och gjort mig klar med sånär som alla klappar som skall till Norge nu. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2011-12-04 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Sådan håller jag på med just nu!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

virkelisa
2011-12-05 11:03
#29

vet inte om ska sucka av lättnad eller ej smile

är klar med alla vänners julklappar

men nu kommer fler gråa hårstrån

mor sambo kvar.varje år är dessa 2 mitt stora julmysterium

min sambo samlar på vinylskivor.Så det blir väl att leta efer någon med rockabilly

mor skickar jag till fotvård men vill ge en liten paket också som hon inte vet om

se där!!!!!!!!!!! fler gråa strån

Rita-S
2011-12-05 11:22
#30

Nu skall det bakas! Nord-norsk tynnlefse står på tapeten i dag :) 
Jag skall nog önska mig en takke till nästa års födelsesdag, det, rillkavle och stekpinne!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
2011-12-05 11:27
#31

Igår bakade vi pepparkakor Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Rita-S
2011-12-05 15:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Vi har bakat nordnorska tunnlefsor :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
2011-12-05 23:46
#33

Idag har jag köpt ett par julklappar. Hittade en perfekt julklapp till äldsta dottern som är galen i allt som har med vampyrer att göra. Hon ska få en bok om att sticka kläder med inspiration från vampyrfilmer, som de populära filmerna just nu.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

WinterPrince
2011-12-07 07:30
#34

Ikväll ska det lukta jul i mitt hus! Jag ska baka mjuk pepparkaka hade jag tänkt. Sen blir det nog att torka lite apelsinskivor också…

Annons:
Upp till toppen
Annons: