Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1529 ggr
Rita-S
2007-10-25 12:57

Julpyssel - presenttips!

Visst är man trött på att forsöka komma på en bra present till föräldrar, mostrar/fastrar, mor- och farförälder?

Visst är det tröttsamt att fråga vad dom önsker sig och få svaret "nää.. jag har ju det jag behöver, bara hitta på nåt du"?

Jag hitta lösningen på problemet när jag blev tilsammans med min nuvarande mann!

Varje år gjör jag egna godiskorgar!
Jag köper flät-korgar rätt billigt, dekorerar med att måla eller pynta med band, och sen gjör jag hemgjort godis i olika typer, ischocklad, hemgjorda gräddkolor, småkakor och allt, lägger servietter i botten och fyller på. Korgarna sätter jag sedan i stekpåse och knytter igjen med dekorativa band!

Sim sala tryll, en jättefin hemgjort, mycket personlig present som uppskattas av såväl stora som små! :D

Under dom senare åren har jag även gjort hemgjort glögg och haft på flaska som jag bortskänkt, har tagit vara på någon vinflaska med skruvkork när man druckit vin, och dampat bort etiketten på framsidan, för att sen klistra på en hemgjort :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
EmmaG
2007-10-25 18:06
#1

Har du ingen bild på en fin korg tro? =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Amiechan
2007-10-25 18:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja precis!

http://julen.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=577bdd98-2941-495c-ae94-90980e675ea2&Filename=ThisThreadIsWorthlessWithoutPicssmi.gif

Rita-S
2007-10-25 18:10
#3

Det kan jag nog fixa i så fall? Jag har inte tagit nån bild, men det kan jag ju gjöra. Kan gjöra en snabb-korg nu innom närmaste veckan nånting och ta bild, jag har ju en syster med födelsesdag i november kom jag på :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

EmmaG
2007-10-25 18:29
#4

Ja!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

isnornin
2007-10-25 20:41
#5

Nu i år blir det mycket hemmagjort, Ljus, kola, salvor, tvålar…

Har köpt lite trädräjer som barnen kan måla på:) Sen ska jag göra julkort..

MVH Isnornin

Faxlin
2007-10-30 12:00
#6

Smart det där med korgen. Undrar om man skulle kunna gravera en godis burk och ge bort.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
lightseeker
2007-10-30 15:14
#7

om plånboken är tunn och det finns barn att ge julklappar till: författa en saga, där barnen själva får vara med i. sätt in ett foto på barnen på omslaget. Jag lovar, det blir uppskattat.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: