Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1541 ggr
korseett
10/27/07, 6:30 PM

När ska julskyltningen starta?

Vissa kedjor börjar ju väldigt tidigt, som Ikea .t.ex. De öppnade upp sitt jultorg i september. För några känns det bra för andra helt fel. Så nu undrar jag… När är rätt tid för julskyltningen?

Annons:
korseett
10/27/07, 6:31 PM
#1

jag vill att julskyltningen inte startar förrän omkring skyltsöndagen

Rita-S
10/27/07, 6:35 PM
#2

Slutet av oktober tycker jag det är lämpligt, jag börjar ju för alvar runt då med julklappar :) Men september är _väl_ tidligt

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

molana
10/27/07, 9:39 PM
#3

Första advent röstade jag.För då tycker jag att den börjar.

[Asta]
10/27/07, 11:37 PM
#4

Jag tycker också skyltsöndagen - vilket här ofta sammanfaller ungefär med första advent. De börjar så himla tidigt med julskyltning så att jag nästan hinner tröttna på julen innan det blir jul.

EmmaG
10/27/07, 11:46 PM
#5

Jag föredrar väl slutet av oktober /början av november.

Här på Falbygden har vi en känd osteria som gör Falbygdens ost, dom har även en butiksdel, men påsk, sommar & det störst av allt! Julskyltning! Det är lagom stort,  fullproppat med tomtar till försäljning, massor av juleljus & självklart en snarkade tomte på loftet =) (och konstigt nog även en tomte som berättar sagor & en som sitter i skorsstenen på taket som vinkar ^^)

Vad jag egentligen skulle säga var att julskyltningen öppnar varje år den 10/10 kl10 =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Rita-S
10/28/07, 2:57 AM
#6

Perfekt datum och tidpunkt Emma :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
drutten53
10/28/07, 7:59 PM
#7

till skyltsöndagen..tycker jag..här i stan har dom redan börjat ta fram julsakerna i butikerna…kram

Tufvans
10/28/07, 9:38 PM
#8

I mitten av november tycker jag är lagom. Då hinner man inte tröttna på all pynt och skyltning innan jul, men ändå kolla in och införskaffa lite nya julsaker innan 1:a advent. Glad

ciss
10/29/07, 8:19 AM
#9

Första advent :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

SaraC
11/6/07, 8:50 PM
#10

Absolut inte tidigare än november! Men kan vara kul att det finns lite julprylar lite i tid, utifall man inte vill köpa allt i december eller vill vara ute i god tid :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

feiner
11/6/07, 9:24 PM
#11

Min kille for förbi city i kväll och såg Åhléns ha skyltat för julen. Så trist. Visst väntar man och längtar men vill verkligen inte tröttas ut innan jul av att se det. Magin försvinner. Nu måste jag undvika stan i en månad, hehe.

Faxlin
11/7/07, 12:47 AM
#12

Jag håller på skyltsöndagen, kommer ihåg när det var så. Då kom julen på riktigt. Nu startar de så tidigt att man är less på att se julen i butiken innan man pyntat hemma liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mervi
11/7/07, 8:42 AM
#13

Första advent blir lagom Jag gillar inte att bli stressad med julen så tidigt och jag brukat tröttna på glittret ganska snart.

Annons:
isnornin
11/7/07, 8:44 AM
#14

1/12 tycker jag :)

MVH Isnornin

KerstinP
11/7/07, 10:48 AM
#15

1:a advent tycker jag.

[Henke29]
11/7/07, 11:11 AM
#16

Jag jobbar i butik och där satte vi upp våra Adventsstjärnor mm
i Oktober redan..
Men då hadde ju som sakt redan Ikea mm vatt framme mycke tidigare :(
Jag blir så trött av att dom måste ha fram sina Julsaker så tidit men de är ju för att dom ska få sälja..

lill-jarven
11/7/07, 11:17 AM
#17

Skyltsöndag helt klart :D Ååh jag minns när man var mindre och gick på stan med mamma och pappa och kikade i alla skyltfönster, åkte häst och släde eller hundspann och bara njöt av att det var vinter samtidigt som julen förväntningar stegrades.. det var tider det.
Nu får man julkänslor redan i oktober och det är ju lätt hänt att dom hinner trappas ner innan själva julen kommer :(

Sara
11/7/07, 12:33 PM
#18

Mitten av november är lagom, så hinner det inte bli uttjatat men man hinner ändå köpa lite nytt.

Sara

zeretki
11/7/07, 1:35 PM
#19

Allra tidigast i december men helst typ första advent eller skyltsöndag.

neonrosa
11/7/07, 4:22 PM
#20

I slutet av november/början av december tycker jag :)

Annons:
AnneN
11/7/07, 5:48 PM
#21

Röstade första advent, börjar man för tidigt hinner allt bara bli tjatigt tycker jag

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

catgirl
11/7/07, 9:40 PM
#22

NovemberGlad

Elisabeth-J
11/7/07, 10:58 PM
#23

Jag tycker att det ska vara till julskyltningen vilket är samtidigt som 1:a advent :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sehvrin
11/8/07, 6:21 PM
#24

I november tycker jag att dte är ok att börja sälja julsaker, men själva julskyltningen tycker jag ska vara till 1:a advent.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sidentass
11/8/07, 9:58 PM
#25

Till skyltsöndagen svarade jag här..eller till första advent..som det är nu känns det alldeles för tidigt

Upp till toppen
Annons: