Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 2975 ggr
isnornin
11/9/07, 10:42 AM

julmusik?

Lyssnar ni på julmusik?

jag gillar julmusik, lyssnar mäst på isländsk julmusik, en annan favorit är Enyas jullåt:)

MVH Isnornin

Annons:
Faxlin
11/9/07, 10:59 AM
#1

Japp jag älskar julmusik. Av alla de olika formerna tror jag. Älskar visserligen allt som hör julen till förrutom vissa maträtter och snön :-) hmm, fast jag vill ha en vit julafton. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

isnornin
11/9/07, 11:07 AM
#2

Ja och böcker och noveller:) Började på två julböcker engång i tiden…. kanske ska fortsätta, blir lite inspererad nu när det snöar:)

MVH Isnornin

Rita-S
11/9/07, 11:09 AM
#3

mycket olika musik, favoriten är P4 julefavoritter från Norge! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

isnornin
11/9/07, 11:13 AM
#4

synd att de spelar så lite julmusik i svensk radio! Jag brukar lyssna på isländsk radio via nätet.. där är det lite mera julmusik.

MVH Isnornin

Rita-S
11/9/07, 11:24 AM
#5

I norge spelar dom rätt mycket julmusik på radio under adventstiden, och mer blir det äfter som julen närmer sig! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

AnneN
11/9/07, 11:33 AM
#6

Jag gillar de gamla traditionella julsångerna mest men även endel nyare

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
SaraC
11/9/07, 1:48 PM
#7

Julbakar alltid med mamma o syster och då spelar vi alltid julmusik och trallar med. Det är en tradition och kanonmysigt :)

Annars lyssnar jag inte särskilt mycket. Man blir nästan lite less när man är på klappjakt och det skrålar julmusik i högtalarna hela tiden.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sara
11/9/07, 2:24 PM
#8

Jag älskar min cd med illerjulsånger!

Det är traditionella amerikanska julsånger som textena är utbytta till att handla om illrar och jul.

Sara

Linda72
11/9/07, 5:13 PM
#9

Brukar sätta på lite julmusik innan och naturligtvis på julafton så man kommer i julstämning

Faxlin
11/9/07, 5:16 PM
#10

#8: Va?? Var har du fått tag på den? Vill ha faktorn är stooor.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ophelia
11/9/07, 7:22 PM
#11

Har ganska många julskivor vinyl vill säga en del cd och faktiskt gammla band som jag börjar spela när jag är ensam hemma,sådär i mitten på november.

Att jag börjar spela julmusik när jag är själv är för att jag inte kan vara tyst måste sjunga med och det gör jag hellre än bra.Så jag terrar katterna och hundarnaSkrattande

Faxlin
11/9/07, 10:40 PM
#12

#11: Då är vi två som sjunger hellre än bra :-) Jag terrar också djuren med min sång, eller ja vad man nu ska kalla det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mizzi
11/10/07, 12:33 AM
#13

Älskar " Mer Jul" eller vad den heter med Adolfsson och Falk, och "God Jul God Jul" med Anders F Rönnblom =))))

Annons:
Faxlin
11/10/07, 12:35 AM
#14

#13: Den tycker jag också om. Men favoriten är en låt som jag inte kommer ihåg vad den heter. Ska kolla fram det dock :-)

Men här är MER JUL ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=C4-d6BXfRH4

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
11/10/07, 4:24 PM
#15

# 10 Jag köpte den som mp3 och fick en länk att ladda ner från. Kommer inte ihåg var jag beställde den dock..

Vet att den var ganska dyr iaf. Ca 90:- för 15 minuter.

Sara

CarlS
11/10/07, 4:46 PM
#16

Stilla natt, Betlehem du lilla stad, Nu tändas tusen juleljus, Hej Tomtegubbar, White Christmas med Bing Crosby

Faxlin
11/11/07, 1:12 AM
#17

#15: Har hittat den. Tack så mycket. Utan att du skrivit om den hade jag fortfarande levt i ovisshet. Snacko om att det ska poppas här sedan när jag får hem den:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
11/11/07, 1:17 PM
#18

Ja, den är riktigt kul!

Släng ut en länk på iller oxå,  kanske fler vill ha den.

Sara

anki1
11/11/07, 9:55 PM
#19

Kör julmusik hela december, har börjat tänka på attt a fram cdskivorna. man kommer i stämning för allt pyssel som ska göras.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Tufvans
11/11/07, 10:55 PM
#20

På tal om julmusik om illrar; jag har två cd med klassiska julsånger där det endast är katter som jamar till sångerna. Det är en man som spelat in sina katters ljud och sedan komponerat ihop det till julsånger. Underbart eneverande, inte ens en kattälskare som jag orkar mer än ett par låtar, men hur kul som helst att spela för katterna eller uttråkade arbetskamrater. Räcka ut tungan

Annons:
Harrygirl
11/12/07, 1:19 AM
#21

Älskar "Mer Jul" med Adolphson & Falk! :)

Faxlin
11/12/07, 4:06 AM
#22

#18: Smart det ska jag göra :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ForceA
11/12/07, 1:47 PM
#23

julmusik är det enda jag lyssnar på utöver hårdrock :D

isnornin
11/12/07, 1:53 PM
#24

Frank Sinatra…. :)

MVH Isnornin

korseett
11/12/07, 8:29 PM
#25

älskar julmusik!

TerriZue
11/20/07, 12:54 PM
#26

Har lyssnat på julmusik vääldigt länge nu. :P hehe (Fast bara när pojkvännen inte är hemma) ;)

Min absoluta favoritskiva är Lars Vegas Trio - Lars Christmas. Den är rolig men har samtidigt en härlig julkänsla. :D

Min pappa köpte den när vi var små och han dog sen när jga var 6 år så nu påminner skivan mig lite om honom också.

De absolut BÄSTA låtarna är:

  • Lars Vegas Trio - Varje Dag Är Det Jul.
  • Cliff Richard - Misteloe And Wine
  • Faith Hill - Where are you Christmas
  • Band Aid - Do They Know It's Christmas
  • Disneys jullåtar

De går varma här hemma nu! Lyssna gärna på dem om ni inte hört dem förut, de är så otroligt mysiga och får en att känna sig riktigt varm inombords! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
11/20/07, 12:58 PM
#27

Justja! Werner & Werners julskiva : Kockarnas Julskiva.

Den är riktigt rolig och lite mysig till jul! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
GAJarhult
11/20/07, 1:21 PM
#28

Vet någon om en bra cd med trationella jullåtar i gospel tappning…?

Upp till toppen
Annons: