Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1722 ggr
Simson
10/29/07, 9:50 PM

Egengjorda julklappar (omvänd fråga)

Jag vänder på EmmaJ's fråga om "egengjorda julklappar"…
(ursäkta "stölden" men det vart så intressant för mig att fråga)

Jag som älskar att handarbeta och dränker min omgivning i allehanda verk…vad skulle ni uppskatta att få?? Vantar? Mössa? Tröja? Gardin?

Finns där ett intresse av handarbeten? Eller är min omgivning snäll mot mig som tycker att det är bra presenter?? Cool

Simson i en blivande julklapp…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
kissan78
10/29/07, 9:54 PM
#1

Eftersom jag älskar katter o då speciellt mina så skulle jag bli superglad för något till dem, en snygg hemgjord tröja el en bädd el nåt liknande. Varma härliga sockar är också nåt jag uppskattar!
Då jag broderar en del brukar mina hemgjorda presenter bli div broderier.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Simson
10/29/07, 10:11 PM
#2

Kul med respons!! Tack för svar! 

Jag stickade en norsk lusekofta en gång och bytte ut "stjärnorna" mot katter…vore något jag kunnat sälja "dyrt" till dig då?? Skrattande 

Kattsamariten gjorde ett lotteri på den…vet inte vem som vann…

Virkade syster en gardinkappa med katter på också…hon blev glad iaf…kattvän som hon är. Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kissan78
10/29/07, 10:14 PM
#3

#2 Åhh koftan lät ju helt klart fin! Både den o gardinen är sånt som skulle uppskattats här!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

korseett
10/29/07, 10:28 PM
#4

raggsockor, vantar och mössor går hem hos oss- tyvärr så är det bara svärmor som stickar ibland , hon broderar mest och håller på med ursnygg stor duk med Carl Larsonmotiv som jag ska få sedan!

[MandaR]
10/29/07, 10:28 PM
#5

Jag skulle bli glad för ett par mysiga stickade tum-vantar. Mina från förra året är för små, mina fingrar bara växer och växer Cool

Simson
10/29/07, 10:35 PM
#6

Jag stickade flera tumvantar med katter på till katthemmet men de sålde så dåligt att jag slutade…

Växer dina fingrar? Förvånad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
Rita-S
10/29/07, 10:36 PM
#7

jag skulle bli jättejätteglad för en poncho! Jag har haft lust på en höghalsat poncho jättelänge typ! :D

Annars skulle jag bli jätteglad för en stor filt eller raggsockar :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
10/29/07, 10:50 PM
#8

Min väninna håller på att sticka en höghalsad poncho i svart mohair…skall jag sno den åt dig?? Skrattande Nä skämt åsido…det var inte snällt…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
10/29/07, 10:51 PM
#9

Ååååå ja! Sno den! :)

*flinar* Alternativt kan jag köpa garn och virka en själv. Borde bara ta mig.. typ.. 4 år? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kissan78
10/29/07, 11:03 PM
#10

#6 Så tråkigt att du slutat med dem! Annars hade jag nog köpt ett par (om priset inte var allt för saftigt)!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[MandaR]
10/30/07, 9:55 AM
#11

#6: Jag är kvar i växa-stadiet ;] (13 år)

Anne
10/30/07, 10:05 AM
#12

Sockor tycker jag är en höjdare. :)

Faxlin
10/30/07, 11:48 AM
#13

Raggsockor, alltså riktiga raggsockor med stickad häl också. Ohh det skulle jag vilja ha igen.
Sedan en stooor sjal att ha på sommaren. Så ja jag uppskattar verkligen att få sådant.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
lightseeker
10/30/07, 12:12 PM
#14

du undrade ju om hur din omgivning tycker, och det innebär väl domev. mottagarna av dina handarbeten.

Gör en liten lista till dom, där dom kan sätta i ett kryss, för vad dom är intresserade av. Då undviker ju du att sitta och jobba i onödan.

Det är kanske säkrast att ha ett alternativ, för annat, också, ifall dom tycker att dom har nog med hemarbete.

Simson
10/30/07, 3:40 PM
#15

#11 Så långt tänkte jag inte! *fniss* Generad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Tufvans
10/30/07, 5:12 PM
#16

Raggsockor! Men jag vill ha skaftet lite längre än vad det brukar vara i mönsterbeskrivningarna, vill kunna dra sockorna utanpå mysbyxorna. :-)

Jag är inte mycket för pynt, men broderade tavlor är jättefint. Min mor har broderat en tavla med Nalle Puh och hans vänner i vintermotiv till min son som är såå fin!

Rejäla grytlappar gillar jag också, gärna med kattmotiv. Jag kan bara inte lära mig virka (men sticka och sy är hur lätt som helst), så grytlappar är välkommet.

[MandaR]
10/30/07, 6:58 PM
#17

#15 Gör ingenting Cool

Upp till toppen
Annons: