Annons:
Etikettjulpyssel
Läst 1881 ggr
FerretCrow
11/22/07, 11:06 PM

Pyssel?

är det ingen som har något bra tips på lite jul pyssel man kan göra utan att behöva köpa en massa dyra material?

älskar och pyssla och vill ju ha något att göra när mina små illrar sover och inte vill leka med mig=)

Annons:
Rita-S
11/22/07, 11:12 PM
#1

Du kan gjöra guirlandere av normalfärgat papper, sen limmar du vanlig glitter på :)

Gjöra julkort av julservietter och stelt pappersark, glitter och presentband exempelvis?

Tomter och änglar av äggkartong: klipp ut ägg.gropen. Måla vit eller röd/brun/blå/vilkenfärgdintomteskalha och ställ med öppningen ned, limma på vit vaddkula som du ritar upp ögon, näsa, munn. Tomtmössa av färgat papper eller filt om man vill lyxa till, glorie till ängel av stålband med "guld"snor tvinnat runt eller rakt av guld-ståltråd eller mässingståltråd, vingar av antigen kartong som klippas och målas vit (locket på äggkartongen kanske?) eller vita fjäder och hår/skägg av gult/vitt/brunt/svart yllegarn som man tvinnar upp eller man spantar på sig en påse änglahår/tomthår från Panduro :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

FerretCrow
11/23/07, 12:39 AM
#2

#1 super bra tips =)

Pernilla
11/23/07, 10:45 AM
#3

Baka stora pepparkakor, garnera med kristyr och hänga upp? Eller göra nejlikeapelsiner, den doften bara älskar jag….

FerretCrow
11/23/07, 1:03 PM
#4

#3 ja du det måste jag göra har inte gjort detta sedan jag gick på dagis=) och i helgen tror jag att det blir lussebulle bak här hemma=)

Sara
11/23/07, 8:50 PM
#5

Gör roligt hängpynt genom att använda pepparkaksformar och ta ut figurer i lera, trolldeg eller pepparkaksdeg.

Torka i ugn (gör man det med lera oxå?) och måla. Glöm inte att göra ett litet hål för snöret.

Sara

Upp till toppen
Annons: