Annons:
Etikettdryck
Läst 1488 ggr
EmmaG
2007-10-28 21:54

Svampbutiken

Visste inte var tråden skulle ligga så jag la den här, så får sajtvärds flytta på den annars =)

Var inne på svampbutiken och kikade lite & hittade denna glöggblandning och funderade lite..
_(Nu kommer jag med mina dumma frågor igen Generad*S*)
_Det står att man ska blanda med en flaska vin. Vadå? Vilken sorts vin som helst? Och när man då värmt klart allt.. Antar att man ska sila bort kryddorna då?

Hittade även denna snapsblandning  och det ska va 70cl sprit? Jag är inte bevandrad i detta ämne, då jag bara dricker öl i princip.. Men vad är sprit? Vodka?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
TacoBelle
2007-10-28 22:16
#1

Kan tyvärr inte svara på dina frågor men vill bara skriva att jag brukar handla från svampbutiken och har alltid varit nöjd med deras varor. Till jul brukar dom ha ett glöggte som är supergott!

EmmaG
2007-10-28 22:22
#2

Men tack ändå =) Bra att veta att det är en pålitlig butik då jag funderar på att köpa lite =)
Hoppas ngn annan kan svara

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

korseett
2007-10-28 22:40
#3

en flaska gott rödvin är det som åsyftas.

korseett
2007-10-28 22:42
#4

och så "piiten" olika spritsorter smakar också olika. Jag skulle nog bland med absolut vodka eller någon annan fin vodka sort för att få klass på snapsen

EmmaG
2007-10-28 22:43
#5

Vad för sorts rödvin rekomenderas då tycker du? Kan absolut inget om detta ämne som sagt =)
Gärna alkoholfri =) Finns det med på bolaget?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Rita-S
2007-10-28 22:51
#6

ja dom har alkoholfri vin på bolaget :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
TacoBelle
2007-10-28 22:58
#7

En sak till om svampbutiken. Om du beställer därifrån så passa på att beställa deras gratis smakprover!

Man får 5 olika sorters spännande kryddor och 5 olika sorters smarriga och ovanliga tesorter. Bara ca 5 gram i var påse men det räcker till två koppar te och det är roligt att se vad man får för kul. Och dessutom gratis! Flört

EmmaG
2007-10-29 13:57
#8

*putt*
Upprepar mina frågor jag ännu inte fått svar på;
Kan nån rekommendera nån vinsort? Gärna utan alkohol?
Och när man då värmt klart allt.. Antar att man ska sila bort kryddorna då?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Rita-S
2007-10-29 14:03
#9

kryddorna skall silast bort :)

Vilken vinsort man kan använda.. jag har för mig att dom spanska vinerna ägnar sig bra till uppvärmning. Alkoholfri vin finns ju inte sådär många att välga i men alkoholfri vin kan du ersätta med svart vinbärs-saft med om du vill :) Det gjör iaf jag! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

EmmaG
2007-10-29 14:29
#10

Rita, när du menar svartvinbärssaft.. Menar du då ren, koncentrerad eller utblandad med vatten? I så fall, hur mkt vatten?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Rita-S
2007-10-29 14:59
#11

jag blandar saften så den blir riktig stärk, stärkare enn om jag skulle druckit den själv :) sen går det ju att tillsätta lite och lite konsentrat tills man tycker det smakar gott sen om det blir för svagt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

korseett
2007-10-29 17:07
#12

om du vill ha ett vin så fråga personalen på systemet- det är jätteduktiga att plocka fram rätt sorter! Alkoholfri som med alkohol

EmmaG
2007-10-29 20:43
#13

Nä, det får nog bli saft istället =) Mkt lättare att köpa än ta sig till bolaget ^^
Men tackar för svaren & råden!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Upp till toppen
Annons: