Annons:
Etikettdekoration
Läst 6350 ggr
TacoBelle
11/2/07, 5:52 PM

Julbelysning utomhus?

Hur mycket pyntar ni utomhus till jul? Vilken tid sätter ni upp det och tänder? Och vad brukar ni har för belysning?

Alla har väl sett den här? Så himla häftig! Skrattande (Men nej det är inte mitt hus) Flört http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=14019

Annons:
Simson
11/2/07, 8:23 PM
#1

Jösses!! Skrattande Stressande för mig…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Honestyisdead
11/2/07, 8:42 PM
#2

Typiskt, kan inte se det.

Men hemma blir det lite belysning på buskarna utan för huset, och här lite på balkongen.

Jenna-Gun
11/3/07, 12:10 AM
#3

Den belysningen skulle få våra grannar att ringa polisen:)

Jenna

korseett
11/3/07, 10:26 AM
#4

vi brukar ha en adventsgran men i år kommer det att bli "istappar" på lillstugan och kanske nåt annat

korseett
11/3/07, 10:29 AM
#5

Oh my god- nu såg jag filmen. Nä fy hundan så vill jag ju inte ha det men om det lyste hela tiden så kan det ju vara fint

Rita-S
11/3/07, 10:32 AM
#6

det är ju roligt att se på men jag ville inte haft det själv :) Men det är ju imponerande hur dom har jobbat med placering och få ljusen att blänka i takt med musiken! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[Henke29]
11/3/07, 10:35 AM
#7

Jag kommer att ta några kort på en som Julskyltar där jag bor.
Så får ni se hur mycke han har :)
Han har byggt ett eget proppskåp och fått Kreab att sponsra oxå..

Bookjones
11/3/07, 6:31 PM
#8

Hejsan. Själv bor jag i lägenhet så det blir inte så mycket dekorerande förutom en adventsstjärna i fönstret. Det brukar grannarna höja ögonbrynen över också… Bor ju i USA.

Men.. Det finns ett område här i stan där alla grannarna dekorerar som galningar varje år och vi brukar ta en biltur genom gatan före jul och kolla på allt tokigt de har hittat på. Det brukar vara hundratals bilar som kör förbi och kollar på alla lights. Får se om jag kommer ihåg att ta med mig kameran.

Margareta
11/3/07, 7:09 PM
#9

Vi har alltid belysning ute från 1:a Advent och stjärnor/ljusstakar i fönstren. När vi bodde i radhus började vi med slinga på balkongräcket. Året efter hade alla det i någon form. Då satte vi runt köksfönstret och även det tog några grannar efter.

Det är första julen i det här huset så jag vet inte än hur det blir.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Mervi
11/3/07, 8:01 PM
#10

Inte riktigt i min smak. Vi brukar ha ljus i någon buske. Inte mycket alls.

[Anna-N]
11/5/07, 4:38 PM
#11

Brukar tända till första advent ungefär. Både inne och ute.

KamillaB
11/5/07, 4:40 PM
#12

Jag brukar inte ha utomhusbelysning.. Men advenststakarna brukar åka upp runt första advent..

Faxlin
11/6/07, 12:10 AM
#13

Jag älskar utomhusbelysningar. Gärna någon av dem i färg och blinkande med. Men det på videon var lite väl mycket blink för mig. Men jag vet hur mitt hus ska se ut en vacker dag. Även om jag hinner bli pensionär innan det sker. Dessa belysningar är inte direkt billiga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
lightseeker
11/6/07, 11:31 AM
#14

jag brukar klä staketet på min uteplats med granris, typ kring lusse och sedan kopplar jag små lampor i.

Har även i två julars tid, haft en gran på uteplatsen med belysning och glitter i. Det blir litet lättare att stiga upp på morgnarna, när allting annars är så mörkt. Och särskilt fint naturligtvis, när snön ligger på också.

AFamosa
11/6/07, 12:34 PM
#15

oj oj oj….bara anblicken av "installationen" gör att jag skänker tacksamhet åt mina grannar på gården, vi delar inte så mycket förutom en konservativ och fridfull syn på jul - och ev. dekorationer :-)) Säteriets kontrakt godkänner f.ö inte trädgårdstomtar,väderkvarnar, vita gipsfigurer mm- En sann lisa för själen :-))

Jag har funderat ….i 15 år….på att skaffa någon enkel sirlig ljusslinga att ha utomhus, små små svaga ljuspunkter där förhoppningsvis frost o lite snö får stå för ett naturligt "glitter" :)
Våra pynt-traditioner har gått i arv från mina föräldrar och alltså kommer endast adventsljusstakar upp till första advent…stjärnan tog katterna hand om för ett par år sedan och vi söker "med ljus o lykta" efter en ny ( jag är våg och kan inte välja bland allt fint )
Granen tas in tidigast den 23 och pyntas då skinkan kokas och då kommer allt annat pynt på plats också….utom krubban, som av kärlek till det välsignade gossebarnet m familj får ligga nedpackad tills vi hittar en lugnare kattras- vilket aldrig kommer att ske :-)))

ÅHHH vad jag längtar till Julen. Tack för en härlig sajt!!!!!!!

Louise

Rita-S
11/6/07, 12:40 PM
#16

Jag älskar ljus ute, men inte blänkande o sådan :)

Har diodeljus, gula små glödande lampor som blir underbart vackra mot en mörk grön gran i vintermörkret. Kan även dekorera husfasaden med en änkel slinga som fölger gavel eller räckvärk på terass o tram o så om jag har tillräcklig plats till det :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lightseeker
11/6/07, 12:42 PM
#17

#15, jo det är ju sådana där små, små svaga ljuspunkter som du talar om som jag pryder uteplats och ev, gran med. Det blir jättefint när snön ligger på och det gnistrar extra med ett svagt ljus, då.

Rita-S
11/6/07, 12:47 PM
#18

#17 presis, jag har sådan i gult och i 3färgat, jag är uppvuksen med färgade ljus och älskar dom om dom inte är i aldeles för många färger och blänkar förståss ;) Blänka skal det inte gjöra! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Kittentotts
11/6/07, 1:01 PM
#19

jösses den belysningen hade gett mig ett krampanfallGenerad

Vi har en ren med släde och lite annan mysig beslysning utanför vårt hus, tycker det är så skönt lysa upp i mörkret

Lunatismatte
11/6/07, 2:22 PM
#20

Det var häftigt!!

Annons:
simzonites
11/6/07, 3:39 PM
#21

Tur att man inte bor granne med dem i filmen Flört

/Lotta

Annkis54
11/6/07, 3:45 PM
#22

visst var det häftigt men för mycket
jag ÄLSKAR oxå julen
vil ha mycket ljus…helst skulle jag vilja att gubben trär in ett helt träd med små ljusdioder…men jag har inte "vågat" be honom om det ännu
O i år ska vi inte vara hemma i sverige på julen så vem vet…det kanske blir enklare än vanligt i år
annars så kommer ljusen upp FÖRE första advent..o ner SIST av alla grannar Cool

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SaraC
11/6/07, 7:52 PM
#23

Jag tycker det är finast om man håller sig till lite mer sparsamt pyntande, blir personligen tokig på alla som har hundar lampor blinkandes i alla möjliga färger. Känns som tivoli och inte jul.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tufvans
11/6/07, 8:46 PM
#24

Vi sätter upp stakar och hänger upp stjärnor till advent. Utomhus läggs ett ljusnät över en stor buske vid entrén.

Jag tycker det är vackert med alla ljus till advent, det blir så mörkt och dystert när allt tas ned i januari. Men, jag föredrar lampor med vitt sken. Färgade och/eller ännu värre blinkande gillar jag inte alls.

Pomperipossa
11/7/07, 10:45 AM
#25

Ljusnät över tre av syrenbuskarna. Adventsgran med belysning. Granris med diodslinga runt ytterdörren. En enkel ljusslinga vid taket på sonens koja. Allt i vitt sken…. Eftersom det är så dåligt med belysning här ute i skogen så är det fint att få lysa upp lite i kolsvarta mörkret.:)

V-lang
11/15/07, 10:43 PM
#26

Här sätts det upp en hel del belysning ute i både rött och gult och grönt….men inget blinkande. En tomte utanför dörren med ljuslykta och en liten nykomling som ska sitta på taket ovanför ytterdörren…en ren med släde =) Sedan brukar min gubbe göra någon slags annordning som ser ut som en stor gran med massor av belysning och en stor boll upptill som lyser knallröd som står på gräsmattan =)

TerriZue
11/20/07, 12:26 PM
#27

Bor i lägenhet nu så det blir inte mycket belysning men sen när vi flyttar till hus så blir det mer.

 Då ska vi se till att köpa något nytt varje år så att man samlar på sig en del så ska vi nog få det riktigt mysigt. ;D Kanske blir ett sånt där hus som folk åker en extra sväng bara för att titta på! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: