Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3708 ggr
EmmaG
10/25/07, 5:19 PM

Egengjorda klappar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ni inte ta & visa upp klappar ni gjort själva?

Själv så gjorde jag denna ask förra julen i decoupage med personliga familjefoton från förr.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Amiechan
10/25/07, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Roligt!

Förra året blev svågern begåvad med "bästa julklappen nånsin". Jag rörde ihop ett par kakdegar, formade i rullar och frös in. Sedan kunde han halvtina en rulle när han behagade och baka skivorna. Hittar tyvärr inte bilden han skickade som tack… men jag hittade kortet jag gjorde till (med uppbakningsrecepten) i alla fall! 

http://julen.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=6517fcb6-3782-4ecf-9cf1-bd126b5333e0&Filename=DSCN0494.JPG

Amiechan
10/25/07, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Upphittad! Praktiskt nog fick syrran ett kakfat som fick invigas på detta sätt :)

http://julen.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=aed12ebc-c108-476e-aade-1e19b57cb08b&Filename=CIMG0001.jpg

tussilago
10/25/07, 6:04 PM
#3

haha. det här får mig att tänka på en jul när jag var arbetslös = mycket tid men inga pengar. så jag bestämde mig för att bara göra egna julklappar, det var jätteroligt och alla blev nöjda. den enda som inte blev särskilt lyckad var ett par stickade tumvantar till min bror. min dåvarande hade jämfört händer med honom och lovade att han hade JÄTTESTORA händer. följden blev ett par vantar stora som grytlock. GUD vad vi skrattade!

men det var en hel del andra bra presenter. bland annat gjorde jag en kokbok till en av mina bröder som just flyttat hemifrån med alla möjliga lätta och billiga maträtter. var väldigt kul att fixa också :)

EmmaG
10/26/07, 4:04 PM
#4

*putt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Simson
10/27/07, 7:48 PM
#5

Jag har alltid plågat min omgivning med hemmagjorda alster. Virkat och stickat. Även skänkt till katthem och kyrka.

Numera blir där inte så mycket gjort för mina små huliganer käkar garnet för mig… Förvånad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
10/27/07, 8:09 PM
#6

Sticka möss åt dom då, med bomullstussar dränkt i kattmynte innuti då :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Ronja06
11/8/07, 5:15 PM
#7

Om jag ändå hade bilder. Oskyldig Men till farmor och farfar gav jag förra julen en tavla jag hade gjort/sytt. Med passande motiv som nu sitter i deras båt. Just nu håller jag på att sticka ett par vantar som jag hoppas kunna ge bort till mamma nästa jul.

Mvh Emelie Förlägen

feiner
11/8/07, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har gjort de flesta julklapparna i över tio år, det har blivit, porslin och glas, målade grankulor, filt, smycken, sydda julstrumpor, bordsunderlägg…Ja ett år så var var släkten inspirerad och större delen av presenter som gavs av dem och mig var handgjort. Det var lite komiskt men rätt hjärtligt. Funderade på om jag hade något jag gjort men försöker att ge bort det mesta. Den bild jag har är på bordsunderlägg jag jobbar på. Det är bilder från barnböcker jag målat i akvarell som jag sedan ska laminera. Tänkt att det är kul för barn att titta på i väntan på mat. Elsa Beskow motiv har jag gjort tidigare och gett till mormor och morfar, de uppskattas där för de har barnasinnet kvar.

Tufvans
11/8/07, 11:40 PM
#9

#8 Wow! Vad duktig du är! Vem skulle inte bli glad över att få sådana underlägg?

[hakkapelitta]
11/9/07, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag gjorde en lampa, en svart och en vit och gav till mina bästa väninnor förra julen :D

feiner
11/9/07, 2:17 PM
#11

#9 Tackelitack.Skrattande

Simson
11/9/07, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vad krativa alla är!! Imponerande!

Min favorit bland egengjorda julklappar…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
11/9/07, 4:38 PM
#13

#12 den var HUR FIN SOM HELST, Simson!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Simson
11/9/07, 8:45 PM
#14

Tack SNÄLLA Rita!! Den är jag faktiskt stolt över.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
11/9/07, 8:59 PM
#15

Djupt impad är jag iaf! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sovgott
11/10/07, 9:40 PM
#16

#10 Vilken häftig lampa!

V-lang
11/11/07, 11:53 AM
#17

#10 Vilken läcker lampa!!!! =)

IdaS-A
11/11/07, 4:25 PM
#18

#10 vad fin! Vill du berätta hur du gjorde den? Den var jättehäftig tycker jag

Rosaparaply
11/11/07, 9:53 PM
#19

Vad duktiga ni är allihopa. Jag är djupt imponerad av era kunskaper… och inte minst er fantasi. Det är jätteroligt att få något som är hemmagjort för att man vet att det är tid och kärlek nerlagt, och dessutom så är det mycket roligare att ge något som man har gjort själv.

Bara ett tips till någon som känner mig… den svarta lampan skullle passa bra i mitt vardagsrum.

anki1
11/11/07, 10:04 PM
#20

Jag tycker ni alla har gjort fina saker. När jag börjar på nåt kan det ta hur lång tid som helst. så jag planerar inga hemgjorda klappar. Just nu har jag gjort färdig en duk som jag började på före sommaren. Och så har jag en duk med julmotiv som jag började på förra året, kan just undra om den blir färdig  i år. Ett alster tog mer än 10 år att bli färdig en duk 80x80 broderat i vitt garn och med spets, men den blev väldigt fin. jag broderar och målar på tyg efter ritade motiv.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
[hakkapelitta]
11/12/07, 5:49 PM
#21

#16,17 Tack :D

#18 - Man klipper massvis med runda prickar, eller blommor eller hjärtan, i tunt papper. Mina är ca 3 cm i diameter.
Sen gör man en stomme av ståltråd, eller så köper man färdig lampstomme på t.ex Panduro. Sen syr man bara ihop remsorna, med vanlig sytråd. Det går att sy rätt långa, och sen klipper man dem och trär en tråd igenom för att knyta fast på stommen. Ungefär 6-7 st på de kortare raderna och 10-11 på de längre :)

Idaz
11/22/07, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Det började i slöjden i skolan att man fick göra smycken i ståltråd. Jag tyckte det var jättekul och köpte hem lite ståltråd och pärlor. Nu har jag gjort massor av smycken som jag ska ge bort i julklapp.

Bifogar en bild på en halsbandslänk och ett par matchande örhängen som jag ännu inte har bestämt vem de ska bli till. Det är svårt för det känns som det är så barnsliga färger men ändå så skulle modellen inte direkt passa på barn. Vem tycker ni att ett sånt här smycke skulle kunna passa till?  

"Fotade med mobilen så fotot blev väldigt dåligt"

korseett
11/22/07, 2:56 PM
#23

#22 en människa som tycker om våren skulle nog älska de färgerna- jag tycker om dem!

Liss
11/22/07, 7:03 PM
#24

#10 Vad kul att du gjort sånna själv.. de finns att köpa på olika sidor.. och dem är oftast jätte dyra!:) Har aldrig ens tänkt på att man kan göra dem själv, för jämt velat ha en sån.. hehe..

;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: