Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1631 ggr
TacoBelle
2007-11-14 17:16

Vinterns första glögg...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu sitter jag och sippar på vinterns första glögg. Så sjukt god!

Det blev Kiviks tranbärsglögg med smak av ingefära och chili. Doftar underbart och har en perfekt sötma och mild kryddighet. Fattas bara en nybakad lussebulle. Mums!

Annons:
anki1
2007-11-14 23:27
#1

Det ska finnas glögg med chokladsmak. den tog slut förra året, men jag hoppas att vi hinner få tag på den. annars blir det väl den gamla vanliga glöggen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Morsan1
2007-11-15 11:19
#2

Jag har sippat på glöggen sedan andra helgen i oktober. Då är det Strängnäs höstmarknad och vi inleder glöggsippandet varje år!

#1 Den glöggen heter Lucia. Jag provade den förra året och den var riktigt god!

Sara
2007-11-15 16:34
#3

Jag tycker inte om glögg.. Finns det någon mildare glögg som är lättare att tycka om?

Sara

TacoBelle
2007-11-15 18:12
#4

#3 Jag tycker inte heller om vinglögg eller stark glögg, så jag köper vanlig saftglögg eller som denna från Kivik på bara 2,2%. Vanlig saftglögg från t.ex Ica är ju mild och god. Annars kan man ju prova att göra glöggen själv och krydda den efter tycke och smak.

V-lang
2007-11-15 20:24
#5

Här sippas det glögg 1 advent först och då blir det lättvinsgögg den vanliga, jag tycker den är godast…eller så ska jag väl igentligen inte säga, jag har provat en annan glögg som jag fick av en vännina..jag tror det var cognac eller nått sånt i=)

Man kanske skulle vidga sina vyer och prova något annat i år och inte vara så fruktansvärt tråkig ;)

Lavine
2007-11-15 22:58
#6

Den där Kiviksglöggen måste jag spana efter.

Jag tycker nog bäst om saftglögg. Men dricker vinglögg också. Bland alkoholhaltiga tycker jag bäst om Blossas vita som är spetsad med rom. Dricker den oftast kall. Kanon!

Annons:
Rita-S
2007-11-16 11:46
#7

#3 jag gjör min egen för att jag tycker den är mild, och jag ogillar smaken av rödvinsglögg eller spritglögg :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Snuttenuttan
2007-11-16 23:30
#8

En väninna skulle köpa årgångsglöggen som släpptes idag men den var tyvärr REDAN slut …kommer nytt under nästa vecka bara att göra ett nytt försök

floran_pro
2007-11-19 16:57
#9

är en riktig glögg fan. tycker nog bäst och blossas cognac glögg.Tyvär tar den alltid slut så fort. Har någon smakat årets smak?

TacoBelle
2007-11-19 17:22
#10

Nu sitter jag och sippar på ännu en ny glögg. Himla roligt och mysigt att smaka olika sorter. Tyvärr blev jag lite besviken på denna. Det är en glögg som heter Tindra glögg med smak av choklad och pomerans. Tyvärr så smakar den inte alls choklad eller pomerans och var ganska tråkig.

La_Joz
2007-11-19 23:00
#11

#1 & 2: Lucia choklad köpte jag för första gången förra veckan. Riktigt god!

Ska nog ta mig en lite kopp nu…

Upp till toppen
Annons: