Annons:
Etiketterjulförberedelserjulmarknad
Läst 1775 ggr
[Vargnatt]
2007-11-04 16:15

Julmarknad!

Nu har vi äntligen varit på julmarknad på Selma Lagerlöfs gård i Sunne :). Har varit där två år i rad nu och det är så otroligt mysigt, massa hantverkare och annat som säljer saker.
Det är en dag på året då vi slösar ganska ordentligt på oss själva :).

I år kom vi hem med 6 brukar senap, 6 flaskor enbärs must, 3 flaskor glögg, 3 påsar fudge, 1 påse fruktte, en mössa åt lillebror i julklapp, en ljuslykta att ha på trappan, en söt liten ljuslykta med en ängel på, ölkorv..Jag har säkert glömt något också :).

Har ni varit eller ska ni på någon julmarknad? :)

  • Redigerat 2022-12-09 12:02 av Carmarino
Annons:
[SharpMissy]
2007-11-04 17:44
#1

http://www.husebybruk.se/julmarknaden.htm

Hit vill jag i år. Jag kan nog inte lura maken att följa med, men kanske någon väninna vill…

[SharpMissy]
2007-11-04 17:46
#2

Sen får vi ju självklart inte glömma Kosta's julmarknad som börjar den 16 november. Har ni inte sett alla lampor i träden där, så är det ett måste. Kanske jag skulle ta kameran med imorgon bitti när jag åker till jobbet? Så kan jag ta kort från det att jag kör in i Kosta tills jag är framme på plats….?

[Vargnatt]
2007-11-04 18:21
#3

Såg jättemysigt ut på den där länken du gav :)
Ja gör det om du har tid, kan vara jättekul att se hur de ljusen ser ut :)

[SharpMissy]
2007-11-04 19:27
#4

Ska verkligen försöka komma ihåg kameran imorgon bitti. För faktum är att det trots allt blir bättre bilder med digitalkameran än med mobiltelefonen.

EmmaG
2007-11-04 20:31
#5

Falbygdens ost i Falköping har varje år julmarknad, och den är ett måste! Va där igår shoppade några små söta tomtar =)
Länk här & bildspel här

Men även är ju Lisebergs julmarknad ett måste åtminstonde vartannat år…så mysigt att gå omkring där

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sara
2007-11-04 21:19
#6

Oj, är det redan julmarknader igång?!

Sara

Annons:
[Anna-N]
2007-11-05 16:36
#7

Här börjar nog inte julmarknaderna förräns om en månad. Det brukar iaf blir en per år. Är så mysigt, speciellt med de gammeldags.

SaraC
2007-11-06 20:12
#8

Ja, men inte förrän vid första advent :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tufvans
2007-11-06 20:33
#9

#8 Håller med, en julmarknad måste det bli, men inte före första advent!

#4 Blev det inget foto? Hade varit kul att se.

[SharpMissy]
2007-11-12 16:13
#10

#9 Foto? Nä "#¤%&@£$ *svär*

Vi ställde ju om till vintertid och nu är det plötsligt ganska ljust på morgnarna! Och att ta fotona på kvällen när jag åker hem är inte lika kul för då är jag ap-hungrig och jättetrött. Jag tänkte vänta ytterligare någon vecka så att morgonmörkret åter ligger som en våt filt över bygden.

Men jag lovar att ni ska få se, säkert lagom till Advent!

Kyss

Upp till toppen
Annons: