Annons:
Etikettprathörnan
Läst 880 ggr
Vannillia
12/21/07, 12:21 PM

jul, jul förb... julgran

ja nu e de jul igen.. lika stressig som vanligt.. och lika trött på julstöket..
 o inte nog med det… va katten händer när man ska ta ner julgranen… ja .. *suckar* vi har en såndär som man fäller upp när man ska ha den…

jo .. eländet skulle tvunget landa med "stammen" på min stortå.. det gjorde så oooooont. katten o hunden bara stod o glodde.. ja.. naturligtvis så stod dom precis där jag skulle gå .. hmm.. nerför trappan… o flyttade dom sej??!! näää… bara stod där o glodde o undrade om mattes nästa drag.. skulle det komma ett skrik eller?? men nä.. jag behärskade mej.. väste ett aaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjj.. o släppte granen som åkte hela vägen nedför trappan..
HA barrar inte?? fast den låg i sin kartong så ligger det massor av små gröna ting.. i hela trappan ner.. för att inte prata om vad det ligger nedanför trappan.. jaja.. städa kan man ju inte göra för ofta..

så.. nu har jag lugnat ner mej … men har fortfarande om i min tå..

nu ska jag fixa färdigt här… julen är ju trots allt en underbar tid.. Julgranen ska ställas i fot o kläs.. åhh.. jag gillar ju julen..

kram till alla och en

Riktigt härlig Jul önskar jag er

Annons:
Sara87
12/21/07, 4:15 PM
#1

Ojojoj, vilken otur. Dumma gran! :D ;P
Hoppas tån mår bättre nu :)

Rita-S
12/21/07, 5:30 PM
#2

granens fel allt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Faxlin
12/21/07, 11:19 PM
#3

haha, förlåt att jag skrattar. men du skrev så beskrivande att jag såg allt framför mig. Och det såg rätt skojigt ut.

Men jag hoppas så att tån mår bättre nu och att det inte vart för mycket extra städning av det hela.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vannillia
12/22/07, 11:05 AM
#4

tån är ok… kanske lite öm när jag trycker på den stackaren…
o granen.. ja den står här så grön o fin… med kulor ljus o glitter.. men.. somstraff tog jag inte fram alla gamla kulor o hängde i..
fast jag måste nog erkänna att den blev finare än vanligt.. kanske vill ställa in sej på nåt vis..

städning?!?! jag satte tvärdrag *skrattar* nä det blev till att dammsuga en gång till i trappan.. men jag tycker inte att granen ser "magrare" ut för det

Upp till toppen
Annons: