Traditioner, historia, budskap!

Skrivit till Tomten?

2007-11-11 23:54 #0 av: Nicolina

Har du, ni, barnen eller nån annan i familjen/vännkretsen osv. skrivit till Tomten?

Lite nyfiken bara då jag själv provade på det förra året, 17 år gammal... skrev TOMTEN på kuvertet och ett par veckor senare kom ett svar, visseligen masssvar men ändå ; )

Anmäl
2007-11-12 00:06 #1 av: fridelfina

När jag var liten (ca 1972) skrev jag till tomten och fick nån liten bok som handlade om när julen och midsommar bytte plats! Svaret kom då från Tomten på skansen.

Nu när mina barn har skrivit till tomten har de fått kort som man kan rita något på som det redan är porto på. Det har nog kommit från Posten Tomteboda har jag för mig. Förra året så mailade de till "vår" tomte och fick personliga svar!

Anmäl
2007-11-12 11:25 #2 av: Hera

Haha jag visste inte ens man kunde göra så :P

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2007-11-26 23:13 #3 av: kanin

Min 4 åriga dotter har skrivit till tomten.

Anmäl
2007-11-26 23:44 #4 av: drutten53

min son ringde tomten när han var liten..han önska saker till sig själv och även till sina småsyskon..då var min minsta bara 4 månader..han önska ett påslakarnset till sin lillsyster..och visst det kom på posten sen....kram

Anmäl
2007-11-27 22:08 #5 av: storkenflyger

Jag hjälpte mitt barnbarn i helgen att skriva till tomten Mina egna barn gjorde det när de var små Vilken lycka när de sen fick brev från tomten

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.