Annons:
Etikettjulpyssel
Läst 1733 ggr
anki1
11/15/07, 10:45 PM

ljusstöpning

I den förening som jag är med i ska vi snart för tredje året nu stöpa ljus. många kvinnor är från andra länder och följer mycket intresserat med i tillverkningen. det var jag som fick till det från början. det är jättekul men lite jobbigt, tar hela dagen.60-70 ljus brukar vi få till. En del köper vi själva och några försäljs till andra.5 kr/veken brukar vi ta.Några ljus består av flera vekar. I år tänker jag försöka mig på "spiral"ljus. och så grenljus.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Tufvans
11/15/07, 11:03 PM
#1

Vi är tre familjer som träffas varje år i november och stöper ljus tillsammans. Det är sååå roligt och mysigt och jag vill inte vara utan det! Tre-fyra vuxna och ev. något barn stöper åt gången och de andra tar hand om barn och fixar mat (köpemat) och fika. På det viset kan man hålla på hela dagen utan att tröttna.

V-lang
11/16/07, 12:56 AM
#2

Vad avis jag blir jag har bara varit med om det en gång och det var när jag gick i skolan =)

SusanneStromstedt
11/16/07, 7:54 AM
#3

När mina barn var små stöpte vi ljus några jular.Men vanliga raka då.En fin tradition och härlig julstämning på köpet!

korseett
11/16/07, 11:23 AM
#4

jag och mina väninnor och i början även mamma brukade stöpa ljus inför jul. Nu är dte lite långt emellan oss men kanske vi ska göra det i år. Vi hade otroligt många ljus och de räckte i flera år samt att de finaste kunde man ge bort i julklapp eller present

Upp till toppen
Annons: