Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 937 ggr
Ebba-A
12/22/07, 9:24 PM

Hur ska ni fira eran jul 2007?

Till oss kommer min familj(mamma, pappa, jag min lillasyster(8 år) och min lillebror(9½), min kusin2 & CO 

På julafton i år så ska vi på morgonen åka till Harlinge(där pappas bror, mina kusiner1 och farmor och farfar bor) Och fika hos pappas bror och hans sambo. Sen ska vi åka hem och vid 13.30-tiden kommer kusinen2 & CO och vi ska laga maten. Sen äter vi och kollar på kalle anka. mellan 16.00 och 19.00 kommer tomten. Sen på kvällen har vi julklappsutedelning. Men hur ska ni fira eran jul?

                                   

Värd på Choklad iFokus

Annons:
[Vargnatt]
12/22/07, 9:47 PM
#1

Vi ska fira med sambons föräldrar, syskon och hundarna :)

Rita-S
12/22/07, 11:22 PM
#2

Jag stter nu i Norge, julafton firar vi med min manns familj och det blir hur bra som helst! 1 juldagen åker vi till min familj, och 3juldagen åker vi till hamar til hans farföräldrar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pippiputti
12/23/07, 12:00 AM
#3

Min sambo o jag skall vara själva. Äta julmat och se på tv…och det skall bli så lungt och skönt! Glad

rakuLotta
12/23/07, 8:50 AM
#4

Vi ska ha julen hemma med släkten…ett orosmoln dock..minstingen Alva kräktes hela natten till lördag …men i dag är hon feberfri…hoppas för barnens skull att det inte blir nån av oss andra som följer i hennes spår.( vi andra tog 10 vitpepparkorn och sköljde ner…tydligen en gammal huskur mot magsjuka…får se om det funkar)

Ebba-A
12/23/07, 10:54 AM
#5

#4 Ånäe. Att det ska komma runt julen ALLTID! Hoppas hon blir bättre. Det där med pepparkorn har vi provat. När jag hade vart hos mormor som blev magsjuk fick vi svälja typ 10 svartpepparkorn och det funkade! Ingen blev sjuk :P

Värd på Choklad iFokus

Kristall
12/24/07, 3:30 PM
#6

Jag ska fira julen med min mamma, lillebror, morbror och mormor hemma hos oss idag :) Nyss åt vi vårrullar (thailändsk maträtt typ)  som min andre morbrors sambo har lagat, jättegott, jag fick bara ner en dock (är sjuk och kan knappt svälja något över huvudtaget). Jag bakade pepparkakor idag,  mamma håller på med julmaten och sen någon gång i kväll ska vi ha julbastu, äta julmat och sen vid 21-tiden kanske så ska vi öppna julklapparna. Nu ska jag iaf ut med julmiddag åt kaninerna (äpplen, morötter, knäckebröd m.m.)! :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: