Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1076 ggr
Ceciliaolucifer
2007-12-27 10:15

Pinsammataste julklapparna!

Det här måste jag säga har varit en av de roligaste jularna jag varit med om när det kom till presentutdelningen. Min pappa hade för första gången på eget intiativ köpt egna julklappar till folk och jag garvade så att jag höll på att dö när mamma fick sina. Jag kunde inte låta bli. Pappa blev nog lite ledsen men jag kunde bara inte vara tyst för jag vet vad hon tänkte och hur hon fasade för att öppna sin paket.

Hon fick:

  • En ståltvål som tar bort illaluktande doft speciellt bra mot fiskrenslukt (hon rensar aldrig fisk eller gör aktiviteter som gör att hon luktar illa)
  • En våg (Lite till alla i hushållet sa pappa, men alla barnen har flyttat ut och han själv skulle aldrig väga sig)
  • En påkostad glasstaty från kosta boda som kostade några tusenlappar. Såg ut som en död man. (Men han insisterade på att det var en kinesisk gubbe. Mamma är fortfarande inte lika övertygad) Tilläggas bör att tanken var god då mamma älskar janpansk och kinesisk inredning.
  • Utomhus termoteter fastän vi redan har en som funkar.
  • Visiteringtång till hästen
  • Broddnyckel till hästen

Brorsan orkade inte slå in sina julklappar utan gav dem bara rätt upp och ned ifrån sin påse.

  • Mamma fick ett sätt med små svart ljustakar (utformingen var katastrofal på dessa. Helt kolsvarta med karvade mönster i och ljus formade som rosor, helt kolsvarta med glitter
  • Jag fick en brandvarnare och fjärrstyrd belysnings konsoller
  • Syrran fick likdana ljus som mamma fast vita.
  • Pappa fick nog ingen ;)

Inte nog med det, pappa köpte en egen julklapp till sig själv som han till och med slog in själv och gav sig själv ;)

Den ni…

Annons:
Rickard07
2007-12-27 18:16
#1

" Inte nog med det, pappa köpte en egen julklapp till sig själv som han till och med slog in själv och gav sig själv ;)

Den ni…"

Jag slog in min egen mobil och satt och ringde till den under dagen.

Den ni…

Rita-S
2007-12-27 18:30
#2

Vi köpte Ipod till varann i julklapp, men vi slog inte inn dom :)

Föruten det fick vi nog ingen pinsamma julklappar i år, ingen stringtrosor eller sådan i år ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
2007-12-27 18:52
#3

För många kan det tyckas att min systers julklapp till mig nog skulle vara "den pinsammaste": Ett presentkort på ögonbrynstrimning!

Jag tyckte det var en perfaklapp till mig! Syster vet att jag vill ha presentkortet och jag behöver råd om mina buskar till ögonbryn. Lärde mig av frissan att använda sax och kam till att klippa dem. Lyfter ögat bra.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Upp till toppen
Annons: