Annons:
Etikettdekoration
Läst 3297 ggr
[karamell]
11/21/07, 10:12 PM

klä granen.. men hur???

Har ni någon favoritklädsel till granen eller byter ni tema varje år… traditionellt ellr mordernt. Levande ljus….

Annons:
Monday
11/21/07, 10:16 PM
#1

Vi brukar bara sätta på en massa kulor, och ibland har även ett påskägg smugit sig upp i granen ;)
Våran gran är alltid en explosion av olika färger.

http://www.regret-nothing.com

Liss
11/21/07, 10:27 PM
#2

Vi hade silver, guld och vitt sist. Och massvis med ljus..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Rita-S
11/21/07, 10:49 PM
#3

VI har kulor, lys, norska flaggor, glitter, lite korgar och hemgjort smyger inn, guirlandere om vi får av min minsta syrra som hon gjort sälv

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kanin
11/21/07, 10:50 PM
#4

Vi brukar blått och silver i granen.

V-lang
11/21/07, 11:37 PM
#5

Röda kulor och guld kulor silver glitter, guldkulband och massor av ljus med änglahår på=)

KerstinP
11/21/07, 11:54 PM
#6

Röda kulor och små tomtar man klämmer fast med deras armar så det ser ut som de klättrar i granen. Massor med glittertråd. Stjärna på toppen som man sätter över ett utav ljusen på de andra ljusen är det som en typ gloria.

Annons:
Frida
11/22/07, 10:34 AM
#7

Har blått, vitt eller rött i granen. För två år sedan körde vi på en "traditionell gran" med massa så fina träfigurer och gamla röda plastkulor som vi hade när jag och min syster va små.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

yavannaKementari
11/22/07, 10:50 AM
#8

Vår garn skulle nog få de flesta att hosta till :D Jag är stilrenheten själv i vanliga fall men Julgranen ska se ut som..som…tja det finns itna mkt att jämföra med. Det fin kulor, glitter, tomtar, smällkarmellar, hjärtan, figurer, ljusmanchetter, hjärtan mm allt i massvis med färger. Jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt! :)

korseett
11/22/07, 11:27 AM
#9

har alltid samma men i år ska jag förnya den med lite garntomtar och annat skoj. Funderar på torkade apelsinskivor

drutten53
11/22/07, 11:43 AM
#10

hej..jag burkar ha samma varje år..det kanske kommer till något nytt bara..men min gran är kläd med guld/röda kulor med guldglitter..guld/röda gilanger..ljus..röda rosetter…kram

grona-marie
11/22/07, 5:54 PM
#11

Min gran är nog som yavannas, jag har en konstgjord gran och hänger på den 30 års samlade julgranspynt, den ser ut som en riktig Disneygran. För länge sen hade jag en stilren gran i blått och silver, tittar fortfarande efter blåa glaskulor men de verkar inte vara moderna i år. Jag köper ett par nya kulor varje år, gärna på rean efter jul.

Pippiputti
11/23/07, 10:55 AM
#12

Rött och guld. Mycket noga med vad jag hänger upp. Har även börjat leta gammalt pynt på tradera och loppisar.

TerriZue
11/27/07, 12:09 AM
#13

Traditionellt med mest rött men det finns även någon liten vit kula här och där. Smällkarameller som jag och mina syskon gjorde när vi var små, massor av ljus, en jättefin stjärna, glitter och massa sånt. :D Mest rött och glitter (silver) :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Kokoskorven
11/27/07, 1:50 PM
#14

Hur klär man granen om man har en galen katt? :)

Hoppfull
11/27/07, 2:44 PM
#15

Men glittret då, ni som har det, lodrätt eller vågrätt?? En ständig diskussion i vår familj ;-)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Rita-S
11/27/07, 3:00 PM
#16

#14 med citron? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Asta]
11/27/07, 3:39 PM
#17

#15 både och :)

Plus kulor som återanvänds år från år. Köper några nya varje år så det blir fler och fler efter hand.

Madde80
11/27/07, 4:29 PM
#18

Jag har inte haft gran i alla mina vuxna år, men denna jul blir det nog en då vi har flyttat till större lägenhet och det verkar som att vi ska ha julen hos oss :D. Brukar försöka hålla mig till en grön levande gran med ett fåtal färger som rött, guld och silver, massa (elektriska) ljus, glitter i form av sådana där långa silverstrån och en stor glitterstjärna upplyst av ett ljus.

MEN jag är inte helt avig till lite nytänkande - har faktiskt ganska länge tittat på en vit plastgran som man kan göra vacker med lite färgade kulor, eller tuff med blått ljus och blå kulor. Det skulle dock inte kännas lika juligt!

Funderar också på det där med gran och katter, men jag får väl strunta i att hänga på de lägsta grenarna och hoppas att ingen klättrar upp ;).

Sara87
11/27/07, 5:10 PM
#19

Den blir oftast ganska likadan varje år :)

Rita-S
11/27/07, 5:39 PM
#20

JAg har några kulor där hälften fattast (krossat :( ) i rött med guld på, sen fick jag av en kompis vita med guld på. Där har jag kompett sätt med 6 av varje. :) Så är det några ärfte kulor i glas. jag skulle gjärna ha rött, vitt, mörblått som tema, sen glitter och ljus, men har inte hittat dom rätta blå kuler änn :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
lightseeker
11/27/07, 11:12 PM
#21

#14, gran till en galen katt, garn trädd runtomkring granen, pinglor, kulor, kattgodis, borde väl vara det som den gillar bäst, ja allt som hänger och dinglar.

Coturnix
11/28/07, 9:46 AM
#22

#14 Om man har en skojig katt är det nog bäst att skruva fast julgransfoten i golvet!

Själv klär jag granen på så sätt att det bor en uggla i toppen och småfåglar och andra små djur huserar på grenarna.

lightseeker
11/28/07, 10:33 AM
#23

oooh, tänk att sitta och lyssna på den granens små innevånare, var morgon, så trevligt.

Coturnix
11/28/07, 10:54 AM
#24

#23 Hohohooo! ;) 

- jag har röda äpplen också.

TerriZue
11/28/07, 2:48 PM
#25

#15 Vågrätt… vi lägger det liksom i en spiral som stiger uppåt.. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: