Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1612 ggr
Rickard07
11/22/07, 7:51 PM

Bästa dagen?

Ja vilken dag/dagarna gillar ni mest på julen…?

Gärna med motivering!

Annons:
Rickard07
11/22/07, 7:52 PM
#1

Med risk för att vara ensam, sista veckan gillar jag extra av någon anledning. Maximal julstämmning på stan osv… Väntan, spänning… You name it.

[SharpMissy]
11/22/07, 8:05 PM
#2

Nä jag laddar inför första advent. Det kliar i fingrarna för jag försöker stå emot min impuls att gå ner i källaren och riva fram julsakerna för tidigt.

Det allra härligaste är första kvällen efter man tagit fram alla adventsstjärnor och adventsljusstakar. När mörkret sänkt sig och det lyser i varje fönster, hela huset är skinande rent och lugnet sänker sig i Casa SharpMissy.

Sen följer allt det roliga. Julpyssel. Julbak. Lucia. Julklappsinköp. Planering. Spänningen jag känner inför att barnen ska bli glada för sina julklappar. Nästan så höjdpunkten är Julgranen, som jag lyckats tjata fram ytterligare en dag tidigare än vad som var tänkt. När man pyntat den, ställt den på plats och den gnistrar i mörkret, det är helt underbart!!

Jag kunde  varit amerikan tror jag, de tar ju fram granen redan i början av december. Och sen är de jultokiga allihop.

Efter nyårsafton är det dock kliniskt tomt på julgrejor hos mig. Då är julen över och för mig är det ett rent antiklimax att ha julpynt framme i januari, jag tror inte ens det har hänt nån gång…

Sara
11/22/07, 8:31 PM
#3

Jag älskar hela december fram till och med annandag jul. Tycker det är jättekul att baka, pyssla, göra julgodis osv. Tyvärr har jag inte någan att göra det tillsammans med i år så det lär inte bli lika mysigt som annars.

Sara

Rita-S
11/22/07, 9:22 PM
#4

Jag valde sista veckan innan julen, men även julafton och mellandagarna när man får tacke-brv, sms och annat som visar hur glada folk blev for ens insats :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mervi
11/22/07, 9:23 PM
#5

jag har alltid gillat juldagen, då har lugnet kommit. Jag kommer ihåg hur vi barn läste våra julklappsböcker och myste. Levande ljus i kranen. Och annat roligt. Den dagen ägnade vi åt att kolla julklapparna och äta gott.

Annandagen var mer livad och då hälsade på kusiner och annan släkt.

neonrosa
11/22/07, 9:51 PM
#6

Gillar hela december fram till julafton, men också veckan innan.

Annons:
Monday
11/22/07, 10:14 PM
#7

Dan innan är helt klart min favoritdag ;)

http://www.regret-nothing.com

Honestyisdead
11/22/07, 11:07 PM
#8

Jag älskar hela december :)

Rickard07
11/23/07, 12:06 AM
#9

Haha oj, många som gillar tiden innan, mer än jag trodde!

linasvovvar
11/23/07, 11:40 AM
#10

I love december….särkilt om det är massa snö och mysigt. Älskar gå på stan och bara mysa, pynta hemma tända massa ljus jag är ju en höst/vinter människa ända in i fingerspetsarna

Muszimba
11/23/07, 12:51 PM
#11

Jag gillar julafton pga all god mat, mysande med sambon och djuren och sist, men inte minst julklapparna somska delas ut.

FerretCrow
11/23/07, 1:05 PM
#12

jag valde Hela december fram till Julafton , men även tills julen kastas ut i januari för jag tycker det är så mysigt med jul pynt med mera=)

Bella-R
11/23/07, 2:01 PM
#13

Hela december fram till Julafton.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Annons:
LottaU
11/23/07, 2:15 PM
#14

Jag gillar hela december, ännu bättre och det är vacker snö som ligger täckt på marken och träden :-)

Då njuter jag extra mycket Skrattande

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Rickard07
11/23/07, 5:10 PM
#15

Oops amajoriteten gillar tiden innan jul - intressant!

Rita-S
11/23/07, 5:40 PM
#16

#15 fanns inget alternativ för hela december och nyårshälgen Räcka ut tungan Det skulle JAG gjärna valt :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rickard07
11/23/07, 5:47 PM
#17

#16, Hehe nah, Nyår har ju egentligen inget med julen att göra så….

"Veckan efter jul" finns ju!

Rita-S
11/23/07, 5:58 PM
#18

#17 Struntar JAG i, Julgranen står fortfarande uppe när nyåret kommer ;) Men jag kunne fortfarande inte välga HELA december, eller både veckan innan och veckan äfter jul så.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rickard07
11/23/07, 7:22 PM
#19

#18, Ändra isåfall då.

Tufvans
11/23/07, 8:08 PM
#20

Även om jag gillar hela adventstiden så är juldagen bäst. Då tar man det bara lugnt, kollar in vad man fick i julklapp, äter gott, spelar spel eller ser på en film.

Annons:
signemo
11/23/07, 8:16 PM
#21

Då kan jag ta hand om mig själv. Vi har alltid min mans släkt här på kvällen. MIddagen är vi ibland hos min mor och far. Om svärmor ¨år bestämma skall vi till dem  kl13,30 gå hem 17,00 sen skall jag ha allt klart 18.00. Sista åren har jag strejkat. Vi har åkt till min mor och far vid middag tagit det lugnt där till 14,30 åkt hem. Tittat på Kalle. Börjat iordningställa maten efter det och sen kommer alla upp.

Var rädda om varandra

fridelfina
11/24/07, 12:45 AM
#22

Dagen innan julafton då vi har "lilla julafton" hos min pappa. Den är så opretentiös (?) och jag har inte firat jul med min pappa så länge, bara i ca fem-sex år.

 
 

V-lang
11/24/07, 9:25 PM
#23

Veckan före jul när man är i sitt esse med jul godis som ska göras sill som ska läggas in och julmusiken som skrålar…jag älskar den veckan =)

grona-marie
11/24/07, 11:45 PM
#24

Dagen innan, helst sent på kvällen då allt är färdigt(utopi) bara jag är vaken och fixar med det sista och lyssnar på radion. I år blir det inte så eftersom jag jobbar till sent(21.30) den dan och sen börjar sju dan efter, men jag gillar den dagen bäst i alla fall.

Mona22
11/26/07, 12:07 AM
#25

mellandagsrean =D och nyår . så mysigt =D

TerriZue
11/26/07, 2:38 PM
#26

Röstade på Sista veckan innan jul… men jag måste lägga till JULAFONT också! :D

Det är helt underbart den där sista veckan då man får fixa klart allting, ta in Julgranen, ta fram julpyntet, göra klart allt julgodis, lyssna på julmusik tills grannarna blir tokiga och man bara riktigt får längta så att man blir tokig. Men sen är ju julafton helt underbar med, det är ju då man verkligen får släppa fram den här helt UNDERBARA känslan som bara julen kan locka fram och man får dela den med familj och vänner. :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tina-A
11/26/07, 4:31 PM
#27

jag fyller år 10 dagar innan julafton så jag gillar hela december ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Pernilla
11/26/07, 5:54 PM
#28

Jag älskar juldagen. Man får gräva efter rester i kylen, hysterin har lagt sig, man kan läsa böcker och äta gotter hur mycket man vill. Mmm.

LinneaG
11/26/07, 8:01 PM
#29

Hela julhelgen, dagen innan till annandagen :)

Pehpsii
11/27/07, 2:11 AM
#30

Med amerikank tadition från barndomen är 25e dagen man får gå upp och riva upp paketen på morgonen och äta godis till fruckost och sen ha hela dagen på sig att umgås och äta och mysa ihop och inviga sina presenter.

Men nu firar vi dubbelt med sambons familj 24e också. SÅ jag får dubbeljul (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

storAnnette
11/28/07, 10:31 PM
#31

Tiden före jul har blivit en rolig tid sedan vi för några år sedan började med en ny tradition.Varje morgon fr o m 1:a december tänder vi ett kalenderljus och spelar julmusik till frukost,det är riktigt mysigt tycker!

Cattis
11/29/07, 1:30 AM
#32

Dagen innan. Då alla hjälps åt med att förbereda maten, slår in julklappar och klär granen. Barnen är alldeles "nippriga" av förväntan. Det är nog bästa och mysigaste dagen på hela året. På andra plats kommer juldagen, då det blir så totalt lugnt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

drutten53
12/3/07, 9:18 AM
#33

hej o godmorgon..jag skrev veckan efter jul..ja det har blivit så dom sista 3 jular nu…och varför..jo det fattas en här..sen 3 år tillbax…så jul o nyår midsommar är inte lika kul längre…men firar för dom andras skull….kram

ForceA
12/4/07, 9:00 PM
#34

Hela december fram till jul är bäst. Fyller år på juldan och det känns som att julen tar slut då…

Annons:
IdaS-A
12/6/07, 10:57 AM
#35

Tog julafton men flera av alternativen passade eg :)

I år ska jag jobba hela julen, så det blir lite annorlunda mot tidigare år. Julaftonskväll kommer nog bli toppen i vilket fall :)

Kristall
12/6/07, 1:08 PM
#36

Jag gillar hela december, kanske mest innan julafton då man ska julpynta, pyssla, baka pepparkakor, köpa/göra julklappar osv.. Och så julafton förstås för då är det bara så himla mysig stämning hemma hos oss. Vi är bara 3 st oftast, mamma, jag o min bror, och så djuren förstås. Juldagen gillar jag också för då brukar jag åka till min pappa och fira där med :D Och efter det brukar vi åka och storhandla och så är ju nyårsafton ganska rolig också. Sen är det roligt att komma tillbaka till skolan i januari för då har man oftast jättemycket att prata om :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Sandra
12/6/07, 3:25 PM
#37

Gillar faktiskt julafton bäst. Jag är tokig i Kalle Ankas jul på tv… och för att inte tala om Kan du vissla Johanna! Missar jag det då är julen inte jul för mig. Dessutom är det oslagbart att få se mina föräldrars hund öppna sina julklappar. Hon älskar inslagna paket. Hon hjälper mer än gärna till att öppna alla andras också!

Upp till toppen
Annons: