Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1607 ggr
Honestyisdead
2007-12-06 00:21

Skicka julkort?

Brukar ni skicka julkort?
Jag har gjort det föregående år, men i år tänker jag inte göra det.
Jo ett, till min mormor och morfar i Finland.
Alla andra bor så nära så det känns inte lönt. Och så får man en massa av alla som man bara kastar. Jag ser inte meningen med det :) Jag ringer hellre och säger god jul :P

Annons:
martdat
2007-12-06 00:30
#1

Skickar inga alls, tycker det är alldeles för dyrt med frimärke. käns sjukt att portot är dyrare än kortet,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

EmmaG
2007-12-06 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Klart som korvspad man skickar julkort :-P  Njae…kanske inte..men vi gör de iaf =)
Iår så beställde jag ifrån vistaprint.se.
T.h. framsidan med Svante som tomte & t.v baksidan..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Vargnatt]
2007-12-06 17:03
#3

Vi skickar julkort :) Tycker det är roligt att skicka också bor min familj och vänner så utspritt över landet :)

[Asta]
2007-12-06 18:43
#4

Jag skickar julkort. En hel del av dem jag skickar julkort till är sådana som jag egentligen inte har så mycket kontakt med längre och både de och jag brukar i julkortet berätta lite om vad som  hänt under året. Det är väldigt trevligt tycker jag.

En kompis till mig brukar skriva ett julbrev om året som gått - brukar vara på två sidor. Detta kopierar hon upp och skickar ut istället för julkort. Det tycker jag är en suverän idé till de människor man träffar sällan.

Sådana som bor i samma stad som jag eller som jag träffar jätteofta skickar jag inga kort till.

I år kommer det att bli ett kombinerat julkort/flyttkort eftersom vi flyttar i januari.

Sara
2007-12-06 20:39
#5

Jag brukar skicka julkort men ska inte skicka så många i år.

Sara

Jenna-Gun
2007-12-07 16:41
#6

Har  bara de som har dator. så då blir det egenskapat julkort.

Som skickas med mail.

Jenna

Annons:
Rita-S
2007-12-07 16:52
#7

Jag skickar e-kort till alla som ahr datorer och internet, och lägger julkort med julklappar jag skickar, annars blir det fåtalls julkort :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

kissan78
2007-12-07 17:07
#8

Brukar alltid skicka julkort, till dem jag bryr mig lite extra om. I år gör jag egna kort, får se om jag hinner göra till alla som ska skickas till, har bara fått till två, snart tre.
Sparar julkorten jag/vi får.el inte alla bara dem som är hemmagjorda el spec, tyvärr inte dem 'vanliga' tråkiga julkorten även om det är jättekul att få dem med! Tycker det är en liten kostnad för att visa att man faktiskt bryr sig om människor!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Upp till toppen
Annons: