Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1585 ggr
Faxlin
2007-11-28 22:06

Böcker på önskelistan.

Om ni önskar er böcker i julklapp. Vad är det för sorts böcker ni önskar er. Skriv gärna hur ni gör när ni önskar er böcker. Om ni bara skriver böcker, eller väljer en typ av böcker eller om ni skriver titlar.
Berätta gärna vad det är för böcker just du saknar i din bokhylla.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
EmmaG
2007-11-28 22:15
#1

Önskar jag mig böcker så är det ju specifika titlar.
Iår är det;
- Den hemliga kocken (om matfusket)
- Tusen år av fantasy - Resan till Mordor
- Senaste albumet av serien Elvis

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Liss
2007-11-28 22:37
#2

skulle vilja ha sista Harry Potter. Hon som skriver dem skriver otroligt bra och dem är oerhört mycket bättre än filmerna.

Annars gillar jag Margit sandemo stuck på böcker.. med magi och kärlek;P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

V-lang
2007-11-28 22:54
#3

Säger som Lisette Margit Sandemo eller Samma stuk…ock jag skriver upp vad jag önskar mig annars kan det bli så fel. Jag brukar kolla upp ute på bokhandlar vad det finns för böcker sedan skriver jag upp vilka jag helst vill ha..

storAnnette
2007-11-28 23:08
#4

Jag brukar ge några titlar till hjälp ifall någon vill ge mig en bok,det är svårt att veta vilka jag läst då jag både köper och lånar på bibliotek (riktig bokmal).

Saknar inte något i bokhyllan eftersom jag skickar vidare nästan alla böcker jag läst.Samlade på mig i många år tidigare men insåg en dag att det är mycket skönare att  inte göra det (en jobbig flyttning gjorde susen kan man säga….bibliofiler bör helst inte flytta tror jag).

zari
2007-11-29 00:06
#5

Jag önskar mig Demoner av Harry Roos. Skrattande

Rita-S
2007-11-29 12:09
#6

Dean Koontz, Stephen King, Harry Potter som jag inte har, Margit Sandemos böcker innbundna och inte pocket, Hela Narnia serien osv osv :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
parsley
2007-11-29 12:57
#7

GI-noll av Sten Sture Skaldeman, eftersom han skriver så intressant och kunnigt om kost och viktminskning

Tovning med såpa och filtnål Karin Neuscheutz, eftersom boken steg för steg beskriver hur man tovar olika figurer.

Handarbetsböcker från hemslöjden, t ex virka muddar (alldeles nyutkommen)  eller Valdemar Stubbes slöjdskola eller "mönster och inspiration från hemslöjden i Skåne".

TerriZue
2007-11-29 14:23
#8

Jag skriver titlar för att vara säker på att jag får den bok jag vill ha. :) Om jag inte är säker så skriver jag böcker men lägger till att det ska vara Fantasy.. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Henke29]
2007-11-29 15:34
#9

Bra flygböcker önskar jag mig gärna :)
Och sen gärna nån Harry Potter bok oxå går bra.
Narnia böcker är oxå gångbart :)

Simson
2007-12-14 21:55
#10

Min syster önskar sig Astrid Lindgrens bilder med cd där hon själv berättar om sina föräldrar. Så den har jag köpt. Även Astrids röst köpte jag. Nu blir syster glad!! Speciellt om hon läser här!! Skrattande

Vår bokhandel hade inte dem. De visste inte ens om dem. Inte ens deras databas hade dem! Otroligt!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Muszimba
2007-12-14 22:25
#11

Jag gillar Mio min Mio av Astrid Lindgren, skulle vilja ha den nu som vuxen.

Sedan gillar jag Harry Potter. Har läst några av böckerna och sett några av filmerna. Känner mig som en blandning av Hagrid, som har hand om djuren, och Professor Dumbeldore.

sist men inte minst gillar jag Sagan om Ringen, alla 3 filmerna. Hoppas att boken om Bilbo kommer ut som film.

Upp till toppen
Annons: