Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 990 ggr
mariatingsund
2007-12-08 21:44

varför är det så svårt att hitta på

julklappar för men?

Det är aldrig problem att hitta present för flickor/kvinnor, men jag tycker likadant varje år, vad ska jag göra så att julklappen blir riktigt uppskattad? Idéer?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
storAnnette
2007-12-08 22:07
#1

Det bästa är att fråga andra män!De uppskattar andra saker än vi kvinnor gör även om mycket uppskattas av båda könen.

PS:Min lillebror fyller 40 nästa vecka och ska få presentkort på zonterapi och en flaska champagne.DS.

rakuLotta
2007-12-09 09:14
#2

Det här med julklappar är ju alltid svårt. Vi har lagt ner julklappar för oss vuxna(barn upp till 18 får givetvis klappar) utan kör julklappsleken i stället. (de flesta har säkert hört talas om den för den görs ju hos många nu…men för dem som inte vet berättar jag hur den går till)

Antal klappar och pris per klapp väljer man efter eget tycke(vi har haft allt från 10 st a 50 kr till 3 st a 100 kr…och på julfest med jobbet 5 st a 30 kr)

Lägg alla klappar på ett stort bord och ställ er runt om. Ta en tärning och bestäm siffra. Låt tärningen gå runt och den som får tex siffra 6 får ta ett paket. Håll på tills alla paket är slut.(det kan va väldigt ojämn fördelning..en kan stå med 10 paket medans en annan bara kan ha 2) i detta skedet spelar det ingen roll. Nu öppnar man paketen(vi brukar göra det ett paket i taget så alla ser vad det är) Sen när alla paket är öppnade tar man en sväng och kollar in vad de andra fått och riktar in sig på vad man hellst vill ha.

Nu så sätter man en äggklocka på tex 20 min och gömmer den så ingen vet hur mycket tid som gått. Och så börjar man slå med tärningen igen. Nu så får man sno ett paket från nån annan  när man får siffran6. Folk blir som tokiga och det blir stress och glada rop och skratt när prylar åker fram och tillbaka(oftast några grejer som är speciellt åtråvärda som folk slåss om)

Man håller på tills äggklockan ringer. När den ringt är det man har framför sig ditt. Om nån mot förmodan står helt utan paket får denne välja en sak fritt, det han hellst vill ha.

Det är hur kul som hellst och man kommer upp ur soffan där man sitter och smaskar godis..!!

Rita-S
2007-12-09 12:29
#3

Heh jag är gift med en nörd, och det är _alltid_ nån datorpryl han önsker sig skal jag lova, så där är det inte alls svårt. Men hans pappa? Jag är mogen att ge upp ofta!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: