Annons:
Etikettdekoration
Läst 2887 ggr
mariatingsund
2007-12-09 20:55

hur ska ni klä granen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, jag startar denna tråd för jag vill hemskt gärna se en massa vackra julgranar, som troligen inte kommer förrän 24 december, men det blir jul nästa år också. Har ni bilder från förra året, ta med dem oxå.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Rita-S
2007-12-09 20:56
#1

Jag kommer inte ha nån gran i år sedan vi inte är hemma julafton, men bild av min gran förra året finns i artikeln om julgranens historia :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
2007-12-09 20:56
#2

Jag ska bara ha mörkröda och guldkulor i min.

Sara

Tatsu
2007-12-09 21:49
#3

Jag tror att det blir guld och rött i år.
Men jag har sett många dekorationer som är fin i år.Svart/silver och igår hittade jag en förpackning med kulor i brons och brunt och guld, såg elegant ut, det beror på om de syns i granen.
Jag gjorde en sådan miss ett år med lila och cerisa kulor, det syntes inte alls vad det  var för färg när de kom upp, de var snyggast i kartongen.

mariatingsund
2007-12-09 21:58
#4

brons ja, det är miin färg! Snyggt!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

kanin
2007-12-10 13:12
#5

Det blir blåt och silvrigt

Sandra
2007-12-10 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

mariatingsund - Har du gjort grandekorationerna på din bild??? De var iaf huuuur fina som helst! Vill också ha!

På bilden mina föräldrars julgran för nåt år sen… och en söt tomtemor i förgrunden =)

Annons:
Mikaela_B
2007-12-11 04:18
#7

    våran går i mörkröda och guldiga kulor :)

www.blueberryhedgehogs.com

mariatingsund
2007-12-11 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6 Jo, jag har gjort glasprismorna, men bilden bedrar lite, eftersom jag har två mått på prismorna, ena är så stora så man kan hänga i fönstret, de andra som ska hänga i granen är något mindre, och på bilden ser de rätt stooora ut. Jag älskar klarglas, med rätt belysning blir det helt underbart med lite gravyr på.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Frida
2007-12-11 20:15
#9

Min första egna riktiga julgran blir i svart och silver. Har änsålänge inte hittat så mycket annat som jag vill hänga i den förutom kulor. Får se vad jag hittar fram mot helgen när granen ska införskaffas.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Baglady
2007-12-12 00:34
#10

Helt underbara prismor mariatingsund. Jag har aldrig sett något liknande. I min gran har jag alltid stora röda kulor, lamettaglitter i silver, glasistappar och silriga snöstjärnor.

Vanja-K
2007-12-12 07:21
#11

Vår gran kläs som vanligt med mycket gamla kulor. Kulor och sånt som inte finns nu. Känns verkligen kul att så mycket finns kvar.Tack till min mamma som varit så rädd om alllt. Inkl. en av ungarnas gamla dajm. Minst50 år gammal.Det enda jag saknar är en riktig GRAN. Har fått ge efter för plastköret. Fy sjytton!

[hakkapelitta]
2007-12-12 20:06
#12

rött, svart, grodor, rosa, blått, jag blandar vilt!
varje år köper jag till något nytt, som jag får för mig att jag inte kan leva utan. jag vill att våran julgran ska spegla alla år, och jag älskar när den är helt galen av färger.

[Anna-N]
2007-12-12 23:54
#13

Skulle vilja ha svarta kulor med guld men det får bli röda kulor med silverdekorationer, glitter, ljus m änglahår. En o annan smällkaramell kanske får plats….Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: