Annons:
Etikettadvent
Läst 1092 ggr
Rita-S
2007-12-16 14:01

3de advent!

Så tenner vi tre lys i kveld,
for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede
Så tenner vi tre lys i kveld
for lengsel, håp og glede

Vad skal ni hitta på i dag?

Själv städar jag i julprylar och slänger alt som inte används längre, samt ställer fram julpynten :) lördag 22a åker vi till norge, så all julen kommer fram nu.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tufvans
2007-12-17 12:29
#1

På förmiddagen var vi i skogen och högg vår gran, åt grillad korv och drack glögg. Jag blev med familj bjuden på det av ett konsultbolag som gärna vill ha uppdrag av företaget jag jobbar på. :-)

När vi kom hem sattes granen upp i rabatten på framsidan av huset och draperades i ljusslinga. Det fick bli utegran i år, vi vågade inte satsa på gran inomhus med alla kattungar vi har i år. Men det blev väldans fint, så frågan är om vi inte kommer att fortsätta med utegran!

Igår kväll hade vi besök av en kompis som funderar på att köpa en kattunge av oss (har köpt en tidigare) och ville hälsa på och träffa dem vi har nu. Så det blev mycket trevligt pratande och lite fika på chokladkladdkaka (rester från kalas).

amandajohanna
2007-12-21 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag hatar advent. Folk tror att om man tänder ett ljus så försvinner alla sorger , men det stämmer inte , det vill jag berätta ! Skrikandes

Upp till toppen
Annons: