Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 9860 ggr
mariatingsund
2007-12-09 20:44

vad vill barn ha

konstig fråga, men jag har inga barn, o så har vi i släkten tre ungar, en 8-årig tös, en 6-årig tös och en 2-årig kille. Jag har inte köpt något än, hade varit roligt om jag kunde snickra ihop ett dockhus med garage o tillbehör, då hade alla tre kunnat leka med det, men det skulle tagit mååånga arbetstimmar, så jag la av med planerna, och köpa blir ju alldeles dyrt.

Så. Frågan är: vad barn vill ha i julklapp. Kan någon hjälpa mig med lite vettigare saker, kanske för 200-300 Kr/barn. Vad har NI köpt åt era busfrön?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
martdat
2007-12-09 20:50
#1

Pysselgrejer brukar vara uppskattat och inte alltför dyrt. Iår önskar min dotter sig bara två saker har hon sagt,en bärbar dator och en bärbar DVD,,, suck, värsta är att hon tror nog hon skall få det eftersom det bara är två saker,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Rita-S
2007-12-09 20:51
#2

barn vill ha _allt_
jag lovar :) Finns det i julkataloger så vill dom gjärna ha det. Om du inte har mycket pängar att lägga i det, så skulle jag föreslå filmer, barnfilmer sådan, Prix tex brukar ha två för 99 och två för 199, där brukar finnas MASSOR av filmer, så jag föreslår en film till varje i passande ålder, sen kanske nåt "tråkigt" mössa och vantar tex, med lite chocklad innuti?

den 2åriga killen är kanske lite ung för filmer änn, men nån bok borde gå hem där, peka och lära böcker kan du ha tur och hitta massor av på rea :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
2007-12-09 20:58
#3

Jag älskade att få djur i present. Sådana där bondgårdsdjur.

Sara

Rita-S
2007-12-09 20:59
#4

ja, och sen finns där små paket lego-leksaker som ligger från 200 kr och uppåt :D
Ljudböcker med
Och spel! Massor av olika typer bord-spel ligger på rimeliga penningar :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

parsley
2007-12-09 22:01
#5

Är du sykunnig kan du göra utklädningskläder. Prinsess, riddare, djur, pirat…t ex.

http://www.hikmet.se/ är en stor leksaksaffär i Jönköping  som bara har internetförsäljning numera. Vi har bl a köpt mycket Playmobil till våra barn där. Även om man inte handlar från Hikmet så kan man skaffa sig en god uppfattning om vilka leksaker som finns.Glad

Gillar tjejerna dockor, t ex Bratz eller Barbie?

Det brukar finnas en del "pyssel" grejor även i leksaksaffärerna. Kolla och se om de satserna verkar vettigare eller om man får bättre grejor om man plockar ihop en egen pyssellåda.

Tjejerna kanske gillar att få kläder och lillkillens föräldrar kanske gillar att lillkillen får kläder?

Annars kanske lillkillen gillar att få ett pussel, antingen knoppussel eller 9-15 bitar är nog lagom i den åldern.

Rita-S
2007-12-09 22:29
#6

man kan gjöra eget pussel med så länge man har bandsag (eller känner nån som har) och spånplatte, limma en bild på en treplatte och skära ut olika fasonger, behöver inte va dom vanliga, bara fyrkanter håller länge :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tatsu
2007-12-09 22:54
#7

Vi köpte(ifjol) ett trä dockhus på Biltema med rejäla möbler och figurer, det var inte så dyrt och det var hållbart.
De kanske har något liknande iår också.

En tjej som är 8 år kan vara lite svårt, börjar bli"stor". Tuffa tröjor med glitter eller hårgrejer.

Tjej 6 år gillar säkert allt som är rosa i klädväg och hästleksaker. Det finns My little ponny set som inte kostar så mycket, med hästar, kläder och borstar.

En 2 årig kille :bilar, vårt barnbarn som är 2 älskar bilar av alla de slag, stora och små, han till och med sover med dem.
Sedan är det olika från barn till barn, fråga gärna föräldrarna vad de är intresserad av, det finns barnfilmer och böcker som de flesta barn gillar, men de kanske har många redan så det är svårt.
Jag har inte köpt något ännu till mina barnbarn, ska ut imorgon och försöka, har bara fått förslag till den minsta (3mån) hon önskar sig ett aktiverings hus, tills hon kan sitta och leka.

Tatsu
2007-12-09 23:04
#8

Jag kom på en grej som kostade 149:- på leksaksaffären. Ett bords airhockeyspel, jätterolig sak för både stora och små, två åringen lär väl inte klara av det än men lär sig säkert snabbt.
Vi köpte ett sådant till vår tonårstjej för hon ville ha ett sådant, vi har haft jätte kul allihop med detta och jag köpte ett till 4-åriga barnbarnet i somras och han spelar med alla som kommer dit, mormor, farmor och gammelmormor ingen kommer undan. Hans mamma tar spelet på allvar Skrattandeoch blir jätte sur när hon förlorar.
Även vårt barnbarn en tjej på 5-år älskar det spelet. Det går på batteri och tar inte så stor plats, och ni blir säkert inbitna spelare allihop. Fast  efter ett tag måste åtminstonde vi säga att spelet måste vila, för de ger sig aldrig.
Bara ett tips från mormor/farmor Tatsu

TacoBelle
2007-12-09 23:34
#9

Ett tips är att köpa julklappar på t.ex tradera. Där går att fynda även nya saker. Min dotter fyllde 6 år i oktober och fick då ett superfint Lundby dockhus med transformator och allt, köpt på tradera för bara 179 kronor.

Annars ska min dotter få i julklapp; kläder (kjolar, tröjor, jacka, termobyxor, nattlinne), pokémonklocka (armbandsur), lite småsaker till dockskåpet, en badanka med inbygd radio, klistermärke och påslakanset.

kanin
2007-12-10 13:08
#10

Du kan ge pengar som de kan köpa vad de vill ha själv.

Linda72
2007-12-10 14:11
#11

Dvd filmer är alltid poppis, skönt att få sitta still en stund i lugn och ro och njuta av en rolig film.  Eller något dom kan ha att leka med ute i snön för snö ska vi ha till jul!!!!!Fundersam

parsley
2007-12-10 22:19
#12

Enligt familjens julklappsexpert (dvs ett barn i passande ålder) så gillar tjejer i den åldern Barbie och glitter.  2-åringen kan få en Bobby-car.Oskyldig

lightseeker
2007-12-10 23:30
#13

känns lätt: årets nya barbie/bratz på leksaksavdelningen samt någon mekanisk leksak från småbarnsavdelningen, ex: musse pigg/nalle puh- piano o.dyl.

Annons:
mariatingsund
2007-12-11 14:19
#14

När jag tänker tillbaka, då hade jag fått mekano i den åldern, trots att jag var tjej, och jag älskade meka. Jag skulle kunna tänka någon leksak som inte är bara rolig utan även utvecklar deras kreativitet, som man återkommer till, ändrar, och låter fantasin flöda. Men vad finns?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rita-S
2007-12-11 15:43
#15

Geomag :D Genialt lätt roligt och ofta små billigare paket på runt 2-300 kr med :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

parsley
2007-12-11 15:45
#16

Har du kollat på "tjejlegona" ty Klick-itz? Dublo till lillkillen? Leker barn så utnyttjar ju dom sin kreativitet, spelar olika roller osv.

mariatingsund
2007-12-11 16:17
#17

Vad är geomag? Ska kolla in Klick-itz - fast jag hatar när saker inte har svenskt namn. Och Dublo blir det nog till illlkillen, fast hans pappa sa att han älskar slåss, så en slagpåse kanske?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rita-S
2007-12-11 16:45
#18

Geomag är stavar och kulor, gjärna även plastskivor, så man kan bygga molekyler o så, eller byggnader, med principet Magneter :D även lokala Albins här brukar ha några paket hemma :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2007-12-11 16:46
#19

Kom på en sak, se till att du köper ett paket som innehåller stavar och kulor (och gjärna plastbitar) så du inte köper fel och köper ett paket plastpanel ensam bara :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
2007-12-11 20:32
#20

Kanske en sådan där hink med träklossar som barnen ska lägga i rätt hål till lillkillen.

Sara

Annons:
mariatingsund
2007-12-11 21:01
#21

Nu är jag färdig. Jag var på HIKMET leksaker online och beställt presenter för alla tre. Vill ni veta vad det blev?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rita-S
2007-12-11 21:50
#22

klart vi vill veta :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tufvans
2007-12-11 22:54
#23

#17 Desto mer anledning att ge killen något att pyssla med istället för att slåss, så kanske han lugnar ned sig och får andra intressen. Fundersam

Vad blev det?

Duplo är helt oslagbart, vår grabb älskar att bygga med det. Hållbart, fungerar långt upp i åldrarna och kul även för vuxna! Lego måste var den smartaste leksak som någon kommit på.

En annan kul sak till 2-3 åringar är Kapla-stavar. Platta träbitar som man kan använda till vad som helst; stapla på höjden, bygga hagar till sina leksaksdjur mm.

Jag gillar leksaker som stimulerar fantasin och kan användas på många olika sätt.

mariatingsund
2007-12-11 23:02
#24

Till lillpojken blev en sexsidig bamsepussel och ett activity set, då hans pappa är snickare, kanske han har intresse att skruva pussla och dona med en träkonstruktion.
Stora systern gillar triumfera, så hon fick en pysselbok med en massa klurigheter och en pigtittare med små lådor så hon kan smycka sig inne i sitt rum. Mellanbarnet fick en rosa princesskudde till sitt nya rum och en sagobok med massor av sagor. Och alla tre gemensamt fick monsterlera, dvs mjuklera med plastdetaljer så de kan bygga spindlar, monster och en massa andra kul. 
 Jag har faktiskt sparat en massa tid och pengar på att handla så, jag hatar stampa i affärer, stå i kö och inte komma fram till hyllorna pga allt folk. Denna nätbutiken har faktiskt väldigt vettiga priser, nästan halva butikspriser. Kolla gärna.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tilda-T
2007-12-11 23:10
#25

Jag har en 7åring och en 3åring som i år ska få likadana julklappar. En uppblåsbar pulka som ser ut som en stor sko a´149:- på Claes Ohlson.

Det är så mycket innesittande med data och tv så jag ska försöka locka ut dom på lite utaktiviteter, få se om jag lyckas!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Idaz
2007-12-17 16:29
#26

När jag var mindre önskade jag mig bara pysselgrejor som färgade papper, pennor och glitter!

Rita-S
2007-12-17 16:32
#27

Fredriks niese på snart 5 år önsker sig smycken och örhängen med rosa färg/sten, massor av hårklämmor o så :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
mariatingsund
2007-12-17 17:44
#28

5 år hm, så snäll, önskar bara åtkomliga saker… vänta några år, så vill hon nog också ha bike, dataspel, mobiltelefon (och betalda räkningar förstås) (fniss)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rita-S
2007-12-17 18:17
#29

#28 i så fall är det mig en glädje att påminna mig om att det är en önskeliste, inte en krav-lista ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ebba-A
2007-12-17 21:31
#30

Min syrra som fyller 8 i februari önskar sig tre saker. Pengar, kläder och godis….

Värd på Choklad iFokus

botakt
2008-11-02 13:12
#31

jag har 4 kusiner (alla pojkar) oxh alla är under 7 år en född nu i sommras =) Men en plast traktor eller en bil eller nåt till pojken och kankse en docka eller nått till ena tjejen och hon som är 8 kanske en bok om nåt hon gillar eller så..

MangoPeperoniOwner
2008-11-02 13:34
#32

jag gillar pysselgrejjer , jag önskar mig en drejskiva ;) Plus att när jag var mindre ville jag ha plastdjur och lite bilar och sådant. Även dataspel men det kanske du tycker är för dyrt? :)

mvh elin

Tatsja
2008-11-03 07:19
#33

Barn vill ha hårda paket, inga mjuka. Dockor, bilar, ritsaker, spel. Överskottsbolaget brukar ha billiga saker. Affischer är också något de större barnen gillar.

Mitt barnbarn är 31 månader och ska få något hon kan sitta på och köra runt med. Hon har fått traktor och cykel, men är liten till växten och når inte ner riktigt.

Förra året köpte jag en spis på ÖB för 150 kronor.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: