Annons:
Etikettjulpyssel
Läst 1419 ggr
parsley
2007-12-12 19:50

sällskapsspel

Vilket är julens bästa sällskapsspel? Det kan vara en gammal goding, som t ex nya Bondespelet, eller en ny uppstickare. Dela med dig av dina tips och erfarenheter för en oförglömlig jul.

Annons:
martdat
2007-12-12 20:21
#1

Monopol är en klar favorit här , för detr kan jag,,, är kass på att lära mig nya,,,, finns ju i nån nu version med svenska städer oxå dock har jag aldrig provat det. frågesportsspel är ju inte fel heller.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

TerriZue
2007-12-12 21:16
#2

Twister är våran favorit. Har väl inte så mycket med julen att göra men min kusin fick det i julklapp ett år så vi brukar spela det.. :)

Av någon "jättekonstig" anledning brukar det bara vara barn som spelar.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Moonstrike
2007-12-12 21:46
#3

Har ingen julfavorit precis.. men "ärligt talat" är roligt. Man ska gissa vad dom andra tycker om t.ex kaffe, dagstidningar, snö, sommarlov mm (bra eller bu alternativ) :P

Harrygirl
2007-12-12 23:37
#4

Rappa Kalja och TP (el. liknande) är mina favoriter.

Faxlin
2007-12-13 02:43
#5

Monopol måste vara favoriten här hemma. Men TP, Sant eller falskt, Charade och så det kan låta är också roliga spel som roar hela familjen faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Frida
2007-12-13 03:42
#6

Vi har skapat en liten tradition att alltid genomföra "julklappsleken."
Var och en köper en liten present till ett visst värde - vanligtvis 20kr. Så lägger man alla paketen i mitten på bordet och turas om att slå en tärning. Får man en sexa får man ta ett paket ur högen. När alla paket är tagna startar man ett tidtagarur och spelet fortsätter under några minuter (tiden varierar vi efter hur många det är som deltar). Men denna gången tar man ett paket från någon annan om man slår en sexa. De paket man har framför sig när tiden tar slut får man behålla.

Det brukar alltid bli ett väldans liv när folk snor paket än här och än där från de andra. Men vi har alltid jätteroligt och det är inga sura miner om man blir utan paket.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
irode
2007-12-13 08:06
#7

#6 - samma lek hos os.

Finns även i en mera 'demokratisk' version. I stället för att ta ett paket när man slår en sexa, får man bara byta med vem man vill, så alla alltid har ett paket.

[Theriss]
2007-12-14 21:11
#8

TP brukar vi spela. Och lite annat, tex kortspel.

[Henke29]
2007-12-14 22:09
#9

Risk är en klar favorit här hemma :)
De blir snart en omgång Risk igen…

Harrygirl
2007-12-15 18:03
#10

Någon som spelar Bismarck? Det är kul tycker jag.

Upp till toppen
Annons: