Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2866 ggr
Rickard07
12/24/07, 2:00 AM

Vad fick ni i julklapp?

Den gigantiska "julklappstråden".

Vad fick ni i julklapp i år?

Annons:
Faxlin
12/24/07, 2:15 AM
#1

Det Rickard ska jag svara på om några timmar. När Kalle Anka är slut och jag monterat ihop alla barnens leksaker och spelat spel med mina småttingar :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Rickard07
12/24/07, 2:28 AM
#2

#1, Haha mjo, är väl så för de flesta. Men jag ville vara TS haha.

BTW: Firat med farfar och astrid å gammelmormor idag…
Fick 700:- och en trisslott med 50:- vinst. Nöööjd :)

Faxlin
12/24/07, 2:31 AM
#3

#2: Inte dåliga julklappar det inte. Ska du köpa två nya lotter för vinsten? Tänk om du vinner mer? ;-) Eller så kan du spela på travet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Rickard07
12/24/07, 2:49 AM
#4

#3, Jag föreslår det sistnämnda.

Faxlin
12/24/07, 4:20 AM
#5

#4:Vad förvånad jag inte blev ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Muszimba
12/24/07, 6:18 PM
#6

Jag fick ett minneskort till mobilen och 2 halsband med tillhörande örhängen av min sambo och en HUG ME-kudde av våra småttingar till husdjur.

Min sambo fick en 2-pack Björn Borgs boxerkalsonger, en 3-pack Salmings boxerkalsonger, HellyHansensockar och en massa annat nyttigt av mig och våra småttingar.

Annons:
Ebba-A
12/24/07, 6:39 PM
#7

JAg fick maaaaaaaaaaassor!

  • Biljetter till Tokio Hotel konserten i april
  • Ett halsband med ett hästhuvud i sten som det står Ebba på.
  • Tokio Hotel - Zimmer 483 Live In Europe(DVD)
  • En Merci ask och en nalle
  • En röd filt med stora snöflingor på
  • Fyra nr av häst magasinet
  • Ett par ridstrumpor
  • Fyra par trosor
  • Örhängen där det står Love på ena och Hate på det andra
  • Hår Mousse och Hårgelé
  • Duschcremé
  • Dusch-och Badcremé
  • 500 Kr
  • En almanacka med hundar
  • En almanacka med hästar
  • Halsband med matchande örhängen och ring
  • Två Böcker: Afrodite och Sveket och Klara och midsommardrömmen
  • Noblesseask
  • Två örhängen i en portmonä

Det var nog allt! FIck så jädrans mkt iår! Nej jusste jag kom på en sak till:

  • Att jag ska hyra häst tre dagar i Januari(2-4)

Julkramar Ebba

Värd på Choklad iFokus

Honestyisdead
12/24/07, 8:10 PM
#8

Jag fick en sån manick som man kolsyrar vatten med, en ny mobil, japanska kockknivar :P Manikys set, köksklocka, inne och ute termometer , pengar och busskort :)

för första gången fick jag enbart saker jag ville ha :) Så lyckat :D

Nutiz
12/25/07, 1:13 AM
#9
  • Kamera
  • En sån där trämodellgubbe… typ
  • Tre gosedjursråttor
  • En kameraväska
  • Sånt där grejs man gör smycken med (smyckesgörarset, typ)
  • En rundtång (till smyckessetet, alltså)
  • Sista Harry Potter-boken
  • En säkerhetsväst
  • Tre par ridstrumpor
  • En sjal
  • En plattång
  • Ett nyckelband
Rickard07
12/25/07, 1:21 AM
#10
  • Stålar…. 2350:- (totalt)

  • "Jag är ingen morgon människa" magnet, haha

  • Tröja

  • Skärp (paj, bara byta)

  • Twist

  • Stressboll :)

    Ja det var dagens bravader.

[hakkapelitta]
12/25/07, 1:56 PM
#11

MiSoPretty-kit med duschcreme, bodylotion och tvålar och läppsmet. Älskar det märket men tycker alltid det är litet för dyrt, så oboy blev jag glad :D
Sen fick jag en bodyscrub, en SNYGG stickad brun tröja och en turkos virkad sjal av svärmor, pengar såklart, och en mp3-spelare som är urtjusig och jag hade verkligen inte väntat mig en sån, fast jag önskat en :D

AmandaF
12/25/07, 1:58 PM
#12

Jag fick :

  • Morgonrock
  • Ögonskugga
  • Plattång
  • Duntofflor
  • 2 datorspel
  • Myskudde
  • Underkläder
  • Pyjamas
  • Prydnadskula
  • Lösögonfransar
  • Pengar
  • Parfym
  • Ett set från cubus med mössa o fingervantar
  • Ziphoodtröja

Ah , jag tror det var allt :)

Blev välldigt nöjd med årets julklappar !

lill-jarven
12/25/07, 3:01 PM
#13

Jag fick:

  • Nya vinterdäck till bilen
  • Ny dator
  • Ny digitalkamera
  • Pengar + presentkort (1600kr)
  • En klänning
  • En dataväska
  • Choklad
  • 3 tröjor
  • Lastgaller till bilen
  • Lite annat smått och gott :)

Känner mig oförskämt bortskämd måste jag säga, nästa år borde jag inte få nånting. :)

Annons:
SusanneStromstedt
12/25/07, 4:56 PM
#14

* Havsfiskespö med tillhörande rulle

* Ett roligt spel för hela familjen

* En frukostbricka med foto av mitt barnbarn

* Badkarskudde

* Bok med Camilla Läckberg

Ett härligt presentkort laddat med 3000 kr,att handla för hos Guldfynd,från min sambo

Kristall
12/25/07, 5:38 PM
#15

Jag fick en massa saker..

  • Digitalkamera (fick jag i höstas, den var både som födelsedagspresent & julklapp, jättedyr!)

  • Fotoprinter med färg, fotopapper & annat nödvändigt :) - som jag bara hade drömt om att få! :D

  • En ny mobiltelefon! :D (min gamla är sönder så jag blev jätteglad!) 8-9mm tunn :O

  • Singstar 90's-karaokespel :D Önskade mig det men trodde absolut inte att jag skulle få det :D

  • Mkt kläder (rosa poncho & matchande tumvantar, grå  mjukisbyxor, Puma-linne, grå stickade sockor o. kanske något mer :P)

  • Godis (Da-Capo-choklad, en av mina favoritsorter ;)

  • Mini-ficklampa

  • Pengar av min morbror (20 euro) - vilket jag verkligen behövde!

  • Sudoku- och Yatzyspel till mobiltelefonen :D

  • Påslakan & matchande örngott (rosa :D)

  • Och säkert mkt mer som jag glömt *s*

Jag fick allt som jag önskade mig, förutom ridstövlar, men det är inte säkert att jag ska fortsätta rida så det var bara bra ;) .

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

kissan78
12/25/07, 5:42 PM
#16

Blev inte så mkt i år, då vi(vi i vår lilla familj) beslutat att inte ge varandra julklappar i år utan lägga pengar på badrummet vi grejar med…

Fick ändå lite av svärmor, makens bröder m respiktiven o några vänner.
* Traktörpanna
* Snygg ostbricka m kniv (utan ostar..)
* 1 flaska Tequila rose
* 1 flaska Amarula till mig o 1 flaska whiskey till maken
* Ask med chokladtryffel
* Värmeljusstakar
* 2 Dvd-filmer
* Kissarna fick lite godis och en leksak.
* Sen ett jättefin sak av min 'hemliga tomte' här… ;)

Vet att vi har några fler presenter av några vänner som vi inte fått än! Är jätteglad över allt vi fått!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

storAnnette
12/25/07, 9:04 PM
#17

Oj,vilka listor.Antar att ni är yngre än mig så ni behöver mer.

Jag fick fotsalva,väldigt mycket uppskattat och önskat.Sen fick jag halmfigurer från en hemlig tomte,de hänger i granen nu - jättesöta är de!

EmmaG
12/25/07, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Har inte gjort nån lista så jag får skriva så gott jag kommer ihåg ^^

- Halsduk
- Parfym
- Boken En hjärtformad ask av Joe Hill
- Boken Tusen år av fantasy: Resan till Mordor av Bo Eriksson
- Senaste seriealbumet med Elvis
- Pyjamasbyxor
- Tröja ifrån QiBossa. Min tröja föreställde PurkLänken öppnas i nytt fönster
- 1000:-
- Serverings/kakfat i glas med hjärtan på
- Kökshandduk med tomte på
- 4st teckningar av Don Rosa (En som målar till Kalle Anka)
- Hörlurar till MP3'n
- Extremt mkt godis! (Både jag & sambons som fått tillsammans..)

+ en "korg" med olika gottigheter av min moster..Som Kaffe, thé, honung, kex etc..
Och imorgon ska vi hälsa på min pappa så vi kommer få nåt litet av dom med. (Antagligen presentkort eller pengar)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Rickard07
12/25/07, 11:16 PM
#19

Uppdaterar lite.

  • Stålar…. 2350:- (totalt)

  • "Jag är ingen morgon människa" magnet, haha

  • Tröja

  • Skärp (paj, bara byta)

  • Twist

  • Stressboll :)

  • Mp3

  • Kanonsnäckor till den

  • Handskar

  • "Rejälare fingervantar"

  • Godis

    Jag är verkligen nöjd med det jag fått.
    Dessutom träffar jag gammelfarmor imorgon med, får väl nån liten grej till då.

Rita-S
12/26/07, 11:26 AM
#20

Oh, jag fick massor jag med!

Köksvikt elektronisk
bakmaskin
dekorljus format som en svart gran
liten engel att hänga på gran
chocklad, aftereight och kremtopper
anatomisk kudde med memory foam
nattkläder
smycken
lite grejer till lyx (bodylotion, lipgloss o så)
böcker i massor (fick dubbelt av en så skal byta den, sen fattast bara en harry potter bok så har jag hela serien ;D)
2 nya stekpannor +en wok
Smågrejer som fredriks nevøer och niese hadde gjort själva: Tomtfigur, kylskåpsmagneter, tvål o så
chocklad, rökelse, ljus och en väska från Secret Santa på ett annat forum
Pulsvärmare från Secret Santa här inne (tack :D)
Ett ställ till laptop så den står bekvämt i soffan eller på ett bord, samt et kort från min kompis
handdukar och badlaken, myyys mys! :D
2 bilder, handmålade, en hemgjort hardangersøm-duk, några småtomtar som jag skrattade gott av (tomtmössa som tår stucker fram från)

Vilket presentdryss! Jag blir lika överväldat varje år när min mamma tar av som hon brukar gjöra… Jag är så rik, jag har tak över huvudet, mat, kläde, elektrisitet och rent vatten, jag har en familj som overöser mig med presenter, jag har arbete och kärlek, jag glömmer alltid min fibro i julen, vad betyder väl den just då :)

God fortsätning på er alla!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
abbis
12/26/07, 4:00 PM
#21

Jag fick

En handväska i brunt skinn

biljetter till riverdance i sthlm i januari

Boken om gustavsbergs keramikfabrik

lotter

en pocket

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

irode
12/26/07, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Den danska utgåven av kokboken The Silver Spoon med mera än 2000 recept på italiensk mat. Ser fram till att prova av!

Och så lite lyx-verktyg till glas-verkstaden: en Silberschnitt glastång och ett Stressometer.

Från min mamma var där ett fönstershänge för värmeljus från Holmegård glas

RADiOACTiVPiG
12/26/07, 5:48 PM
#23

 Jag fick
* En plattång
* Singstar
* Strumpor
* Trosor
* Runt 600 dollar
* Presentkort på stadium och h&m.
Från pappa kommer jag få lite saker från coolstuff.se och från storebror har jag inte fått nått från än.

gronafingrar
12/27/07, 2:26 AM
#24

Kramar av mina barnbarn slår alla julklappar…

De fick en hel del av mig istället ….

mariatingsund
12/27/07, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ett jättefint armbandsur och en presentkartong innehållande väldoftande rapsodine hudprodukter som är baserade på ekologisk rapsolja och är ej testade på djur. Jag visste inte ens att de fanns.

Sedan av familjens övriga medlemmar fick jag en nagellack som kanske hjälper stärka mina mjuka naglar och en bok, sedan fick vi gemensamma klappar så som en liten azaleabuske i en vacker korg som vi kan plantera ut sedan i trädgården, Blossa glögg  och en massa ätbart så som Aladdin, äkta fransk tryffelchoklad, mörk chokladchips i rör, svart-vit pasta med dip, hembakta kakor,  en ask belgisk choklad, kanderade äpplen, och jag har säkert glömt något nu.

Jag undrar hur man ska kunna ha en massa nyårslöften om hälsosamt leverne när man har så mycket gott i skafferiet.

Min sambo fick en tekanna i gjutjärn av mig från Japan, en kepslampa så han inte snubblar i mörkret och en snapsklocka så han kunde ringa in alla skål-tillfällen. Sen köpte jag också en nötknäppare till honom (till mig), för han har alltid behövt knäcka nötter åt mig men nu slipper han det..  :-) Jag bifogar en bild för jag tycker att den är så smart och inte nog med det, är helt underbart vacker!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Sovgott
12/27/07, 12:16 PM
#26

Vi byter inte julklappar. Men jag fick ändå: ett kuvert med pengar och 2 st biobiljetter.

drutten53
12/28/07, 9:09 AM
#27

jag fick två korgar med smått o gott i.. en trisslott med vinst..en penna där det står BÄSTA MORMOR på…sen en el-frittös..märke BOSCH..sen 3 vackra ljus-stakar i glas..höga i svart glas..sen 6 stycker vackra vinglas..från Guldfynd..men olika mönster på varje…sen massor av julkramar..och julgrupper med olika blommor i..

korgarna berstod av..glögg   godis    hjortronsylt o björnbärsylt en staröl en starkcider..plus ett treorör..hi hi..(tokiga  ungar man har)..tre bukar olika sillsorter..sen olka cholkader..( center..plopp..2 rullar marabou..mintchoko o schweizernöt..glöggflaskan hade tomteluva på sig..och det bästa  ja allt var bra..min son diska dennna jul..vi var 14  personer..det uppaskatta jag verkligen

Annons:
Alven
12/30/07, 11:02 AM
#28

Jeg fikk mye fint til jul;oppladbar støvsuger, 6 skåler i glass, bok, cd, sokker,sjal, strikket jakke fra Rita,lysestake i krystall, gulvteppe, malt bilde, blekkpatroner til printer. Så jeg er kjempeglad for alt jeg har fått:)

[Asta]
12/30/07, 12:22 PM
#29

Herregud vad det handlas! Jag fick en flaska badskum och en lasermätare eller vad det nu heter.

Sara
12/30/07, 10:02 PM
#30

Av mina föräldrar fick jag pengar och av min bror en våg jag önskat mig länge.

Sen har jag fått en duk av min fd svärmor och ska byta med några kompisar efter nyår.

Sara

Mona22
1/2/08, 12:43 PM
#31

jag och gubben fick från svärfar en digitalvideokamera(heter det så?) ,fick den så vi slipper låna hans när vi håller på med våra hobbies.  webbcamera, presentkort på hm, 1000. massa godis. sen lite smågrejer.

från min gubbe fick jag ett nytt tangentbord då mitt gamla inte kunde skriva E. ett rosa blev det ;). pengar att lägga på min hobby,ett halsband med ett hjärta med vingar på. då jag älskar att flyga så passar det bra ;)

sen från mina "tanter och gubbar" jag tar hand om på jobbet fick jag choklad =D . mums .

sen lite smågrejer från diverse folk.

själv slösade vi inte så mycket pengar då man har ganska tajt med det och det är inte grejerna som räknas.

Mervi
1/12/08, 9:15 PM
#32

Jag fick gångstavar, hade önskat det. Parfym, duschcreme , skärp, halsduk, golvlampa (hade sett den långt innan jul och sagt att den skulle passa hos oss och det gjorde den ). Vi köper inte så mycket till vuxna, barnbarnen får det mesta.

kanin
1/16/08, 10:54 AM
#33

Jag och min sambo fick pengar. Och så köpte vi en lcd tv 42 tum till oss själva i julklapp.

lightseeker
1/17/08, 12:47 PM
#34

vantar av min son, acne-plåster av min äldsta dotter, ett ljus av min yngsta dotter, en ljushållare i form av en liten nisse av min mor, choklad av några vänner. Men främst av allt: acceptans att allt blir vad man väljer att göra det till. Man väljer inte alla situationer som uppstår i ens liv, men man kan välja hur man tar det och göra det bästa av de jobbigaste situationer, är ingen dålig läxa, för det inkluderar en tacksamhet för det som man har, istället för att snegla över grannens snygga gräs-matta, när man iallafullafall har jordstampat golv att gå på och inte sjunklera.

Annons:
kristinah
1/17/08, 12:56 PM
#35

Jag var tydligen inte så snäll under 2007 för det enda jag fick av tomten var en ordentlig förkylning som fortfarande sitter i.

Ellsa
1/27/08, 10:05 PM
#36

En systemkamera vid namn Nikon D50 :)

korseett
2/21/08, 5:45 PM
#37

måste ju rapportera att julen 2007 så fick jag en elvärmefilt till min kalla madrass, nattlinne och en badhandduk. Sedan så har det blivit prenumeration på en dagstidning av mina föräldrar och så lite glögg och en olivtvål

Upp till toppen
Annons: