Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1532 ggr
Elisabeth-J
1/10/08, 1:09 AM

När?

När börjar ni förberada inför nästa jul? Sparar ni pengar en tid till julklappar och när börjar ni handla julklappar, pynt och julmat? 

För mig är det olika varje år. 2006 började jag i september och var klar med allt i november. Den här julen fixades allt veckan innan :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Langhol
1/10/08, 8:03 AM
#1

Julklappar har jag börjat köpa redan!Cool Det är bättre att köpa nåt som är genomtänkt och att mottagaren blir glad över det. Är man ute i sista minuten blir det för det mesta nåt som hamnar längst in i skåpet.

Julmaten brukar fixas sista veckan, men då har vi inte så mycket som vi haft förr om åren. Baka har jag slutat med, ingen som vill ha.

Pynt har jag i parti och minut så det behöver jag inte köpa. Möjligen nån julblomma.

kanin
1/10/08, 11:30 AM
#2

Jul pynt köper jag i nov. Jul maten köper i dec,julklappar i dec. men i år ska jag försöka köpa litte då och då.

lightseeker
1/10/08, 1:02 PM
#3

både nytt julpynt, samt julklappar till nästa år, är lättare att finna billigt på julrean i december/januari, så då brukar jag handla det.

Elisabeth-J
1/11/08, 4:14 PM
#4

#1 Även fast jag handlade sista veckan så var det väl genomtänkta julklappar. jag köper bara till mina barn och jag beställde det dom önskat sig genom nätet :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Farwuq
1/11/08, 8:14 PM
#5

Jag tar julen som den kommer, det är med nöd och näppe jag firar den, dottern får sin present och frugan sin, det var det, det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Henke29]
1/11/08, 9:29 PM
#6

Denna Jul ska planeras mera.
Ska köpa Julklappar i tid då man jobbar så mycke innan Julafton så hinner man knappt me att köpa själv.

Annons:
Tatsu
1/11/08, 11:27 PM
#7

Det går inte att börja för tidigt med att köpa julklappar tycker jag.Nästan ett år i förväg mycket kan ändras, sedan skulle jag inte veta vart jag har lagt det jag köpt utan skulle nog hitta igen det flera månader för sent.

Men i år var jag glad att jag inte sparade allt till sista veckan som jag brukar eftersom jag fick flunsan och blev liggande i flera dagar( är inte riktigt i form än). Jag hade gjort mat och köpt klapparna veckan innan, kanske mitt sjätte sinne sa att det var något på gång, men det blev jul i alla fall fast jag inte hade 7 sorters kakor. Lika bra var det för det blir jag som stoppar i mig det  sedan.

mariatingsund
1/28/08, 4:03 PM
#8

Det har hänt en gång att jag köpte julklapp redan i januari, eftersom min syster har sucktat efter en pryl som var väldigt sällsynt och som jag dök på i januari, för nedsatt pris på köpet. Så hon blev jätteglad påföljande julen.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ellsa
2/3/08, 4:34 PM
#9

Kanske i november^^

Tufvans
2/7/08, 6:27 PM
#10

Jag brukar börja handla julklappar i september, ibland lite tidigare. I år måste jag börja pyssla snart, det kliar i fingrarna efter att jag fick julpyssel i julklapp av min hemliga tomte.

Upp till toppen
Annons: